Aktualności

Ubezpieczenie od złej pogody? To możliwe!

Klienci Generali będą mogli rozszerzyć wakacyjne ubezpieczenie o odszkodowanie w przypadku załamania pogody. Ta nowa, wprowadzona testowo w okresie od lipca do sierpnia polisa dotyczy urlopów w państwach śródziemnomorskich. A jej wystawienie jest możliwe dzięki współpracy ubezpieczyciela ze startupem Climatica, który specjalizuje się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych.

Odszkodowanie ze złą pogodę na wakacjach

Aktualna sytuacja na świecie sprawia, że kraje basenu Morza Śródziemnego otwierają się dla turystów i luzują ograniczenia wjazdowe. Ostatnie tygodnie pokazują też, że ruch turystyczny szybko się odradza. Co więcej eksperci szacują, że w tym sezonie będzie on porównywalny do poziomu sprzed pandemii.

Dlatego o spokojne wakacje Polaków, którzy wybierają się na wypoczynek nad Morze Śródziemne zadba Generali i Climatica. Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela, spółki te w partnerstwie strategicznym wdrażają testowo dodatkową ochronę, dzięki której klient może dostać nawet do 2450 zł odszkodowania za niekorzystną pogodę podczas tygodniowego urlopu. Nowe ubezpieczenie turystyczne może kosztować od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd – cena zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży. Klient może otrzymać 350 zł za każdy dzień z umiarkowanymi opadami, czyli wynoszącymi minimum 5 mm na godzinę w trakcie dnia lub kiedy temperatura nie osiąga 20 stopni.

To dodatek, jaki w te wakacje oferujemy testowo przy pakietach rodzinnych, do ubezpieczenia turystycznego. Dzięki szybkiej i automatycznej wypłacie, nasi klienci otrzymają rekompensatę za brak możliwości plażowania w razie brzydkiej pogody i będą mieli dodatkowe środki na wizytę w spa, restauracji, kinie czy teatrze. Chcemy, aby mieli wyjątkowe wakacje, bez względu na warunki pogodowe. Obecnie testujemy to rozwiązanie i sprawdzamy, jakie będzie zainteresowanie, dlatego jest dostępne tylko w call center. Jeżeli się sprawdzi, udostępnimy ten produkt we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym u agentów – mówi Bartosz Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.

Nowe technologie a ubezpieczenia

Z opublikowanych informacji wynika, że pogodowy dodatek do ubezpieczenia Generali wprowadzono dzięki innowacyjnym rozwiązaniom startupu Climatica. Jest to spółka wspierana przez grupę technologiczną Daftcode i w swoich działaniach wykorzystuje zaawansowane modele sztucznej inteligencji, które umożliwiają analizowanie zjawisk pogodowych, ocenianie szkód, a także szybką wypłatę odszkodowania.

Zapewniamy klientom ochronę, jaką trudno skonstruować w tradycyjnych modelach ubezpieczeń. Wykorzystujemy szczegółowe dane na temat pogody, które zbieramy przez niezależne organizacje oraz zaawansowane algorytmy AI, dzięki czemu możemy automatycznie identyfikować załamania pogodowe. Ubezpieczone osoby nie muszą więc proaktywnie zgłaszać szkody, bo nasz system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie w danym miejscu. Informację o załamaniu pogody nasz system przekazuje do Generali, a następnie ubezpieczyciel rekompensuje klientom urlopowe niedogodności – dodaje Tadeusz Prochwicz, założyciel Climatica.

W praktyce oznacza to, że klienci, którzy zdecydują się na udział w pilotażowym programie otrzymają automatycznie wypłatę rekompensaty w razie gwałtownego spadku temperatury czy opadów deszczu podczas wypoczynku w Grecji, Hiszpanii, Turcji czy we Włoszech. Co ważne odszkodowanie zostanie wypłacone bez konieczności wypełniania formularzy czy oceny rzeczoznawcy, wprost na konto i to już na drugi dzień.

Klienci zainteresowani ubezpieczeniami pogodowymi

Okazuje się, że technologia Climatica może znaleźć zastosowanie także i do innych ubezpieczeń, które chronią wszelkie branże zależne od zmian pogody, np. takie jak rolnictwo czy energetyka odnawialna. W dobie dynamicznie zachodzących zmian klimatycznych i gwałtownych zjawisk pogodowych może mieć to ogromne znaczenie.

Climatica przez ostatnie miesiące intensywnie pracowała nad rozwojem technologii i przeprowadzała pierwsze badania w branży turystycznej. W ankietach CATI ponad 60% respondentów zadeklarowało zainteresowanie tego typu polisą. Teraz, poprzez partnerstwo z Generali, spółki sprawdzają rzeczywiste zainteresowanie klientów tego typu ofertą ubezpieczeń pogodowych, ale już na większą skalę – w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji. Climatica zapowiada, że w przyszłości zamierza rozszerzyć ofertę nie tylko o lokalizacje wychodzące poza basen Morza Śródziemnego, ale i sezon, między innymi o wyjazdy zimowe.

W tej chwili klienci mogą skorzystać z pilotażowej oferty ubezpieczeniowej w okresie od lipca do sierpnia 2021 tylko za pośrednictwem call center Generali. Jeżeli nowy produkt się sprawdzi zostanie udostępniony we wszystkich kanałach sprzedaży – w tym u agentów ubezpieczeniowych ubezpieczyciela.

Źródło: Generali Polska fot. vincent desjardins

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago