Categories: Aktualności

Ubezpieczenie szkolne – na co decydują się rodzice?

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie UNIQA świadczenie za uszczerbek na zdrowiu to dla rodziców najważniejszy zakres ubezpieczenia NNW szkolnego. A wśród świadczeń dodatkowych, które mogłyby uzupełnić ubezpieczenie szkolne wskazują zapewnienie dostępu do lekarza, badań i rehabilitacji.

Ochrona w ramach NNW szkolnego

Z badania* ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie UNIQA Polska wynika, że zdecydowana większość rodziców deklaruje, że ich dziecko objęte jest ochroną ubezpieczenia NNW szkolnego – deklaruje tak 85 procent badanych. Warto zauważyć, że tylko 8 procent twierdzi, że ich dziecko nie ma takiego ubezpieczania, a jako powód podaje brak odpowiedniej oferty oraz potrzeby.

Dobrze, że przeważa grupa opiekunów decydujących się na tę formę ochrony. Warto podkreślić, że trwająca pandemia nie ma wpływu na te proporcje, co obserwujemy już kolejny rok. Pomimo wzrastającej świadomości ryzyk i coraz bogatszej oferty na rynku pozostają jeszcze niezdecydowani, którzy nie wykupują NNW szkolnego. Nie znajdują oni propozycji, która spełnia ich oczekiwania, i do nich głównie staramy się dotrzeć z naszą propozycją – mówi Ilona Tomaszewska, dyrektor Departament Rozwoju Produktów i Procesów w UNIQA.

Niezwykle istotne jest to, że ubezpieczenie szkolne zapewnia ochronę nie tylko w trakcie zajęć dydaktycznych, ale także podczas zajęć sportowych oraz poza szkołą.

Nasze dane jednoznacznie pokazują, że do większości wypadków dochodzi w czasie wolnym, a nie na terenie szkoły. Dlatego ubezpieczenie NNW szkolne to kompletny produkt z całodobową ochroną. Decydując się na zakup należy zwrócić szczególną uwagę na wysokość sumy ubezpieczenia i limity przy najczęściej występujących świadczeniach. Kolejną kwestią jest odpowiedni zakres ubezpieczenia. Mniej jednak chodzi o liczbę zdarzeń objętych ochroną ubezpieczeniową, a bardziej o jakość oferowanych świadczeń i dopasowanie do indywidualnych potrzeb dziecka – mówi Ilona Tomaszewska.

Zakup ubezpieczenia szkolnego także online

Badanie pokazuje, że trzy czwarte badanych rodziców zdecydowało się na objęcie ochroną dziecka w ramach ubezpieczenia NNW szkolnego grupowego, zawartego w placówce oświatowej. Natomiast 36 procent deklaruje, że posiada wariant indywidualny (możliwe wskazanie dwóch odpowiedzi w zależności od posiadanej liczby dzieci). Dlatego nie zaskakuje, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczenia dla 50 procent badanych jest szkoła. Na kolejnym miejscu wskazują stronę internetową ubezpieczyciela (22 proc.), a następnie agenta (17 proc.). Co ciekawe, w podobnym badaniu przeprowadzonym 2 lata wcześniej 58 procent rodziców wybierało zakup ubezpieczenia NNW w szkole, 16 procent u agenta, a tylko 14 procent przez stronę ubezpieczyciela.

Są zdecydowani zwolennicy ubezpieczeń zawieranych w formie grupowej, ale rośnie liczba osób, które chcą taką decyzję podejmować indywidualnie. Patrząc na ostatnie lata możemy już wyciągnąć wniosek, że trend zmierza w kierunku ubezpieczeń indywidualnych zawieranych w wygodnej dla rodzica formie online. Nie następuje to jednak skokowo. Dziś w UNIQA dominuje sprzedaż ubezpieczenia NNW szkolnego przez agenta, a następnie przez stronę www – mówi Ilona Tomaszewska.

Świadczenie za uszczerbek

Statystyki pokazują, że w szkole co roku dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy wypadków. Najczęściej są to złamania kończyn, skręcenia stawów, drobne skaleczenia i wybite zęby. Nie powinno, więc dziwić, że dla rodziców najważniejsze w zakresie ubezpieczenia szkolnego są świadczenia za uszczerbek na zdrowiu (70 proc.) oraz zwrot kosztów leczenia (55 proc.). Kolejnymi najczęściej wskazywanymi odpowiedziami jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym (34 proc.) oraz ochrona związana z uprawianiem sportów (31 proc. badanych).

Jak wskazuje UNIQA, 54 procent wszystkich zgłoszonych szkód z ubezpieczenia NNW szkolnego to właśnie uszkodzenie ciała, 26 procent to świadczenia z tytułu pobytu dziecka w szpitalu, 15 procent to zwrot kosztów leczenia, rehabilitacji i nabycia protez oraz innych środków pomocniczych, a tylko 4 procent stanowią świadczenia związane z tzw. poważnym zachorowaniem.

Od ubiegłego roku obserwujemy wzrost zainteresowania jazdą konną i sportami walki, ma to swoje przełożenie na wzrost zapytań o te konkretne aktywności. Nasze ubezpieczenie obejmuje takie sporty wyczynowe jak karate, judo, boks czy MMA. Podobnie zresztą jak jazdę konno. Co ważne w czasie pandemii nasze ubezpieczenie pokryje koszty związane z pobytem w szpitalu, wynikającym z zachorowania na COVID-19. Każdy wariant ubezpieczenia zawiera również ochronę na wypadek ukąszenia przez kleszcza – mówi Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku, Departament Rozwoju Produktów i Procesów w UNIQA.

Pozytywnie zaskakuje natomiast rosnące zainteresowanie ubezpieczeniem OC w życiu prywatnym. 35 procent polis w UNIQA, w których dostępna jest ta opcja, zostało rozszerzone o OC. Można, zatem założyć, że klienci są coraz bardziej świadomi korzyści wynikających z tego ubezpieczenia. W jego ramach ubezpieczyciel odpowiada za szkody spowodowane przez dziecko osobom trzecim – zarówno w związku z czynnościami życia prywatnego, jak i  w związku z nauką lub odbywaniem praktyk przyuczających do zawodu.

Ubezpieczenie od hejtu

W badaniu rodzice wskazują również, że wśród świadczeń dodatkowych, które mogłyby uzupełniać ubezpieczenie szkolne i byłyby warte poniesienia dodatkowego kosztu znajduje się zapewnienie dostępu do lekarza, pokrycie kosztów badań i rehabilitacji (65 proc.). Następne odpowiedzi dotyczą możliwości weryfikacji diagnozy lekarskiej i procesu leczenia po wypadku (47 proc.) i pomoc w nauce (korepetycje) w przypadkach dłuższej nieobecności dziecka w szkole (42 proc.).

W UNIQA ciekawą opcją dodatkową jest unikalne na rynku ubezpieczenie ochrony prawnej od hejtu w Internecie, które w tym roku rozszerzyliśmy o pomoc psychologiczną dla dziecka. Ofiary przemocy w Internecie mogą liczyć na naszą pomoc – mówi Jacek Rink.

Warto przypomnieć, że Hejt w Internecie to ubezpieczenie, które obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. W ramach produktu ubezpieczyciel zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne). A wsparcie uruchamiane jest, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego.

W ostatnich latach UNIQA podjęła również akcje edukacyjne na temat zagrożeń i konsekwencji przemocy w sieci. W zeszłym roku, współpracując z psycholog Magdą Chorzewską uruchomiła wirtualną poradnię psychologiczną. W tym roku do projektu zaprosiła Kamila Nowaka, szerzej znanego, jako Blog Ojciec oraz Annę Muchę, która niejednokrotnie poruszała temat hejtu w swoich wpisach. To dwójka rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu.

Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że hejt to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcje związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie o ten właśnie element – podsumowuje Ilona Tomaszewska.

*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Omnibus, N=1022. Badanie z 24 czerwca 2021 roku

Źródło: UNIQA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago