Categories: Top temat

Ubezpieczyciele uznali wszystkie rosyjskie wody za obszary wysokiego ryzyka

Londyński rynek ubezpieczeń morskich dodał w poniedziałek wszystkie rosyjskie wody do listy obszarów uznanych za obszary wysokiego ryzyka. Oczekuje się, że podniesie to koszty transportu i zwiększy presję logistyczną na Moskwę. 

Obszary wysokiego ryzyka 

Wytyczne wydawane przez Joint War Committee, w skład którego wchodzą członkowie konsorcjum Lloyd’s Market Association (LMA) oraz przedstawiciele londyńskiego rynku towarzystw ubezpieczeniowych, są uważnie obserwowane i wpływają na rozważania ubezpieczycieli w kwestii składek ubezpieczeniowych. 

Przypominamy, że komitet co kwartał na cyklicznych spotkaniach omawia obszary, które są zagrożone konfliktem militarnym, ale także strajkami, piractwem, terroryzmem i innymi niebezpieczeństwami dla statków handlowych. Jednak w związku z sytuacją na granicy rosyjsko-ukraińskiej, komitet został zwołany także w lutym. Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, JWC dodał ukraińskie i rosyjskie wody wokół Morza Czarnego i Morza Azowskiego do swoich obszarów wysokiego ryzyka, a także wody w pobliżu Rumunii i Gruzji.  Oczekuje się, że obecne włączenie wszystkich wód rosyjskich do obszarów wysokiego ryzyka zwiększy presję kosztową na transport morski do i z Rosji, w tym na eksport zboża. 

Dodatkowa składka ubezpieczeniowa 

Poniedziałkowe rozszerzenie obszaru uznanego za obszar wysokiego ryzyka dla statków handlowych oznacza, że ​​statki będą musiały powiadomić ubezpieczycieli o wpłynięciu do portów, a także będą musiały zapłacić dodatkową składkę za ubezpieczenie dla armatorów

Rating jest kwestią indywidualnych negocjacji między ubezpieczycielami a brokerami, a JWC nie odgrywa w tym żadnej roli” – powiedział JWC. 

Ubezpieczyciele morscy zaznaczają, że jakikolwiek wzrost składek powinien mieć miejsce kilka dni po okresie powiadomienia. 

Zabezpieczenia transportu 

Warto podkreślić, że rosyjski sektor morski zmaga się z likwidacją innych usług, w tym certyfikacji statków przez wiodących zagranicznych dostawców – niezbędnych dla uzyskania dostępu do portów i zabezpieczenia ubezpieczenia – firmy żeglugowe wycofują się, a producenci silników okrętowych zawieszają szkolenia na swoim sprzęcie z powodu nałożenia zachodnich sankcji na Moskwę. 

Zaledwie klika dni temu media informowały także o tym, że dostawcy paliwa okrętowego przestali obsługiwać statki pływające pod rosyjską banderą w głównych węzłach europejskich. 

Źródło: reuters.com; obserwatorlogistyczny.pl

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie do Grecji – co warto wiedzieć?

Grecja od lat cieszy się popularnością wśród turystów. Jeśli planujemy wyjazd do tego kraju powinniśmy poznać kilka kluczowych informacji, które…

3 godziny ago
  • Aktualności

PZU zachęca do zakupu ubezpieczenia podróżnego

Większość z nas, wybierając się na zagraniczny wyjazd, odczuwa niepewność związaną z podróżowaniem. Najlepszą receptą na te obawy jest ubezpieczenie…

3 godziny ago
  • Aktualności

TUW PZUW sfinansował zakup sprzętu pożarniczego dla leśników

TUW PZUW chroni lasy przed pożarami. Ubezpieczyciel sfinansował właśnie zakup sprzętu gaśniczego dla Nadleśnictwa Ruszów na Dolnym Śląsku. To właśnie…

3 godziny ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie samochodu przy wyjeździe zagranicznym

Przed nami długi weekend majowy. Część z nas korzystając z tego okresu wybierze się za granicę własnym samochodem. Pamiętajmy jednak,…

3 dni ago
  • Top temat

Wyjazd do Wielkiej Brytanii – jakie ubezpieczenie turystyczne kupić?

Wyjazd do Wielkiej Brytanii to dobry pomysł zarówno na dłuższy, jak i krótszy urlop. Jednak przed podróżą powinniśmy zadbać przede…

3 dni ago
  • Aktualności

Bez AC będzie trudno o odszkodowanie po kolizji z dzikiem…

W 2023 roku doszło w Polsce do 174 wypadków po najechaniu na zwierzęta, zginęło w nich 8 osób, a 202 zostały…

3 dni ago