Aktualności

UNIQA wprowadza funkcję Rzecznika Klienta

UNIQA to kolejny ubezpieczyciel, który powołał instytucję Rzecznika Klienta. Od teraz klienci w spornych kwestiach będą mogli otrzymać dodatkowe wsparcie, bowiem Rzecznik zajmie się złożonymi sprawami i pomoże w ich rozwiązaniu. Jak podaje ubezpieczyciel funkcję Rzecznika Klienta UNIQA objął Marcin Pyka.

Rzecznik Klienta w UNIQA  

Jak podał ubezpieczyciel na stanowisko Rzecznika Klienta został powołany Marcin Pyka. Jego rolą będzie wspieranie klientów w kontakcie z ubezpieczycielem oraz pomoc w rozpatrywaniu najtrudniejszych spraw.  

– Stawianie klienta na pierwszym planie jest naszym strategicznym celem. Wszystkie zmiany, które zachodzą w UNIQA w Polsce w ostatnim czasie podporządkowane są temu właśnie celowi. Wspieramy, słuchamy i doradzamy naszym klientom. Powołanie Rzecznika Klienta wpisuje się w naszą filozofię – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA w Polsce.

Rzecznik ma zajmować się spornymi sytuacjami między klientem a ubezpieczycielem, na przykład w momencie wydania decyzji do odwołania, która nie satysfakcjonuje klienta. Jego rolą będzie rozpatrywanie spraw i w będąc w stałym kontakcie z klientem, rozwiązywanie ich.

– Objęcie tej funkcji to dla mnie duże zobowiązanie, ponieważ klient w centrum to nasza strategiczna myśl. Wszystkie nasze działania skupiają się na tym, by lepiej rozumieć klienta i odpowiadać na jego potrzeby. Stworzenie funkcji Rzecznika jeszcze bardziej nas do niego przybliży – mówi Marcin Pyka.

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela Marcin Pyka pracuje w UNIQA od 10 lat. Ma doświadczenie w sprzedaży oraz ocenie ryzyka produktów ubezpieczeniowych – detalicznych i korporacyjnych. Od września 2019 roku pełni funkcje dyrektora ds. wsparcia klienta w pionie UNIQA dla Ciebie.

Sprawy sporne pojawią się zawsze, to normalne. Powołanie jednak funkcji Rzecznika Klienta to jasny sygnał, że chcemy, by w procesie reklamacji klient czuł, że chcemy mu pomóc. Sporna sprawa to jeszcze nie konflikt, lecz szansa na lepsze rozwiązanie sytuacji i wyciągnięcie z niej wniosków na przyszłość – dodaje Marcin Pyka.

Klienci będą mogli skontaktować się z Rzecznikiem Klienta na kilka sposobów. Kontakt można zainicjować za pośrednictwem czat bota, z którego klienci korzystają na profilu UNIQA Polska na Facebooku. Również na stronie ubezpieczyciela znajduje się specjalna zakładka (https://www.uniqa.pl/rzecznik-klienta), na której można wypełnić formularz zgłoszeniowy lub skontaktować się z Rzecznikiem drogą mailową.

W UNIQA mamy oddzielny pion, który zajmuje się tylko i wyłącznie wsparciem klienta. Powołanie Rzecznika Klienta było dla nas zatem naturalnym krokiem. Coraz bardziej upraszczamy nasze procesy, wprowadzamy automatyzację. Jednak są takie sprawy, do których trzeba podejść indywidualnie i ze szczególną troską o dobro klienta. Czasami musimy wyjść poza nasze procesy i zastosować niestandardowe rozwiązania. Chcemy być elastyczni, by móc zadowolić naszych klientów. Te wyjątkowe doświadczenia na pewno przełożą się później na poprawę naszej stałej obsługi – mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.

UNIQA to kolejny po Ergo Hestii, PZU i Link 4 ubezpieczyciel, który powołał u siebie instytucję Rzecznika Klienta. I jest to kolejne udogodnienie dla klientów ubezpieczyciela, bowiem niedawno UNIQA umożliwiła płatność BLIKIEM za polisy ubezpieczeniowe.

Źródło: UNIQA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

3 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

3 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

4 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

4 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

6 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

6 dni ago