Z X Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że 43 procent Polaków deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance i jest to o 15 punktów procentowych więcej niż dekadę temu. Co ciekawe 96 procent osób, które dotychczas miało możliwość skorzystania z tego typu produktu jest zadowolona z jakości świadczonych usług.
Z wyników dziesiątej edycji najdłużej realizowanego w Polsce badania assistance (od 2009 r.), wynika, że już 43% Polaków deklaruje, że posiada ten rodzaj ubezpieczenia. Analizy pokazują, że z roku na rok wynik ten systematycznie wzrasta, co przekłada się na powszedniość usług assistance. Co ważne rośnie też świadomość klientów, dzięki czemu coraz częściej decydują się oni na skorzystanie z tej formy pomocy ubezpieczyciela.
– Od 25 lat pomagamy klientom i budujemy świadomość assistance w Polsce. Od początku naszej działalności obserwujemy, że wraz z rozwojem naszej oferty i zdobywaniem zaufania klientów, popularność usług assistance rosła. Przez ostatnie 10 lat widzimy szczególnie dużą dynamikę tego wzrostu, w konsekwencji obecnie ponad 50% więcej osób posiada assistance niż to miało miejsce 10 lat temu. Rozwiązania assistance stały się powszechne i co najważniejsze poziom satysfakcji klientów jest regularnie na poziomie ok. 95 %, poziomie nieosiągalnym dla innych rodzajów ubezpieczeń i usług – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska.
Przeprowadzone badanie wskazuje, że nadal najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy (91%). Wzrosła jednak liczba osób, która posiada assistance domowy (23% – wzrost o 2 punkty procentowe) i assistance medyczny (19% – wzrost o 4 punkty procentowe). Z kolei assistance podróżny pozostaje na poziomie z zeszłego roku – taki rodzaj ubezpieczenia posiada 12% osób.
Mimo tego, że usługi assistance kojarzone są w większości z pomocą drogową (78%) to jednak coraz więcej osób kojarzy to ubezpieczenie z innymi formami wsparcia np. z pomocą w nagłych sytuacjach (34%), z pomocą podczas podróży (31%), czy z opieką medyczną (20%).
Ankieta pokazuje, że mimo tego, że nadal najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy częściej dostrzegają zalety assistance medycznego (54%) i assistance podróżnego (47%). A w stosunku do zeszłorocznych wyników wzrosło również znaczenie assistance domowego (21%).
Co ciekawe wśród badanych możemy również zauważyć preferencje co do określonego rodzaju świadczeń ze względu na płeć. Kobiety częściej niż mężczyźni za najbardziej użyteczny uważają assistance medyczny – odpowiednio 60% i 47%, podróżny – 48% i 46% oraz pomoc w domu (wizytę hydraulika i ślusarza) – 23% i 18%. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają assistance samochodowy – odpowiednio 90% i 81%.
Ponad 1/3 badanych (36%), którzy posiadają assistance, przyznało się do tego, że realnie korzysta z tego typu pomocy ubezpieczyciela. Dla porównania 10 lat temu z assistance korzystała co piąta osoba. Z analiz wynika, że najwięcej osób korzysta z assistance samochodowego (83%), pomocy medycznej (11%) i pomocy w domu (11%).
Możemy też zaobserwować wpływ pandemii na sposób i rodzaj wykorzystywanego assistance. Więcej czasu spędzaliśmy w naszych domach co przełożyło się na wzrost usług assistance domowego. Ankietowani częściej, niż w roku poprzednim wskazywali, że korzystali z pomocy specjalisty właśnie domu. Z kolei 23% osób (wzrost o 10 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego roku) przyznaje, że korzysta z takiej usługi kilka razy w roku.
– Zeszły rok był bardzo specyficzny. Zdecydowanie więcej czasu spędzaliśmy w swoich mieszkaniach i domach, co przełożyło się na częstsze wykorzystywanie assistance domowego. Bardziej intensywna eksploatacja sprzętów skutkowała częstszymi awariami. Assistance domowy konsekwentnie z roku na rok staje się jeszcze bardziej popularny. To lubiany przez naszych klientów produkt i dający realną pomoc, gdy najbardziej tego potrzebują – mówi Ryszard Grzelak.
Wpływ pandemii możemy także zauważyć w wynikach dotyczących assistance medycznego. Bowiem połowa ankietowanych (51%) przyznała, że korzystała z formy tele/wideokonsultacji medycznej. I jest to wzrost o 34 punkty procentowe w stosunku do zeszłego roku. Widać również zmianę w otwartości i akceptacji, zdalnej formy pomocy lekarskiej, ponieważ aż 80% osób przyznaje, że skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji lekarskiej – to 16 punktów procentowych więcej osób niż w zeszłym roku.
– Wyniki te dobrze oddają otwartość społeczeństwa na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych. Pandemia koronawirusa szybko zweryfikowana oczekiwania i możliwości. Z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej. Wyniki te mają odzwierciedlenie również w naszych statystykach, gdzie w 2020 roku zanotowaliśmy znaczny wzrost wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem w stosunku do roku poprzedniego – dodaje Ryszard Grzelak.
Warto dodać, że poziom satysfakcji z świadczonych usług w tegorocznej edycji badania, osiągnął historycznie najwyższy wynik. Aż 96% osób, które skorzystały dotychczas z assistance, są zadowolone z otrzymanej pomocy. A zdaniem 51% badanych usługi assistance regularnie zyskują na znaczeniu i są jeszcze bardziej przydatne właśnie w tym trudnym dla nas wszystkich okresie pandemii.
Źródło: Europ Assistance Polska
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…