Z X Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że 43 procent Polaków deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance i jest to o 15 punktów procentowych więcej niż dekadę temu. Co ciekawe 96 procent osób, które dotychczas miało możliwość skorzystania z tego typu produktu jest zadowolona z jakości świadczonych usług.
Z wyników dziesiątej edycji najdłużej realizowanego w Polsce badania assistance (od 2009 r.), wynika, że już 43% Polaków deklaruje, że posiada ten rodzaj ubezpieczenia. Analizy pokazują, że z roku na rok wynik ten systematycznie wzrasta, co przekłada się na powszedniość usług assistance. Co ważne rośnie też świadomość klientów, dzięki czemu coraz częściej decydują się oni na skorzystanie z tej formy pomocy ubezpieczyciela.
– Od 25 lat pomagamy klientom i budujemy świadomość assistance w Polsce. Od początku naszej działalności obserwujemy, że wraz z rozwojem naszej oferty i zdobywaniem zaufania klientów, popularność usług assistance rosła. Przez ostatnie 10 lat widzimy szczególnie dużą dynamikę tego wzrostu, w konsekwencji obecnie ponad 50% więcej osób posiada assistance niż to miało miejsce 10 lat temu. Rozwiązania assistance stały się powszechne i co najważniejsze poziom satysfakcji klientów jest regularnie na poziomie ok. 95 %, poziomie nieosiągalnym dla innych rodzajów ubezpieczeń i usług – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska.
Przeprowadzone badanie wskazuje, że nadal najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy (91%). Wzrosła jednak liczba osób, która posiada assistance domowy (23% – wzrost o 2 punkty procentowe) i assistance medyczny (19% – wzrost o 4 punkty procentowe). Z kolei assistance podróżny pozostaje na poziomie z zeszłego roku – taki rodzaj ubezpieczenia posiada 12% osób.
Mimo tego, że usługi assistance kojarzone są w większości z pomocą drogową (78%) to jednak coraz więcej osób kojarzy to ubezpieczenie z innymi formami wsparcia np. z pomocą w nagłych sytuacjach (34%), z pomocą podczas podróży (31%), czy z opieką medyczną (20%).
Ankieta pokazuje, że mimo tego, że nadal najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy częściej dostrzegają zalety assistance medycznego (54%) i assistance podróżnego (47%). A w stosunku do zeszłorocznych wyników wzrosło również znaczenie assistance domowego (21%).
Co ciekawe wśród badanych możemy również zauważyć preferencje co do określonego rodzaju świadczeń ze względu na płeć. Kobiety częściej niż mężczyźni za najbardziej użyteczny uważają assistance medyczny – odpowiednio 60% i 47%, podróżny – 48% i 46% oraz pomoc w domu (wizytę hydraulika i ślusarza) – 23% i 18%. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają assistance samochodowy – odpowiednio 90% i 81%.
Ponad 1/3 badanych (36%), którzy posiadają assistance, przyznało się do tego, że realnie korzysta z tego typu pomocy ubezpieczyciela. Dla porównania 10 lat temu z assistance korzystała co piąta osoba. Z analiz wynika, że najwięcej osób korzysta z assistance samochodowego (83%), pomocy medycznej (11%) i pomocy w domu (11%).
Możemy też zaobserwować wpływ pandemii na sposób i rodzaj wykorzystywanego assistance. Więcej czasu spędzaliśmy w naszych domach co przełożyło się na wzrost usług assistance domowego. Ankietowani częściej, niż w roku poprzednim wskazywali, że korzystali z pomocy specjalisty właśnie domu. Z kolei 23% osób (wzrost o 10 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego roku) przyznaje, że korzysta z takiej usługi kilka razy w roku.
– Zeszły rok był bardzo specyficzny. Zdecydowanie więcej czasu spędzaliśmy w swoich mieszkaniach i domach, co przełożyło się na częstsze wykorzystywanie assistance domowego. Bardziej intensywna eksploatacja sprzętów skutkowała częstszymi awariami. Assistance domowy konsekwentnie z roku na rok staje się jeszcze bardziej popularny. To lubiany przez naszych klientów produkt i dający realną pomoc, gdy najbardziej tego potrzebują – mówi Ryszard Grzelak.
Wpływ pandemii możemy także zauważyć w wynikach dotyczących assistance medycznego. Bowiem połowa ankietowanych (51%) przyznała, że korzystała z formy tele/wideokonsultacji medycznej. I jest to wzrost o 34 punkty procentowe w stosunku do zeszłego roku. Widać również zmianę w otwartości i akceptacji, zdalnej formy pomocy lekarskiej, ponieważ aż 80% osób przyznaje, że skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji lekarskiej – to 16 punktów procentowych więcej osób niż w zeszłym roku.
– Wyniki te dobrze oddają otwartość społeczeństwa na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych. Pandemia koronawirusa szybko zweryfikowana oczekiwania i możliwości. Z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej. Wyniki te mają odzwierciedlenie również w naszych statystykach, gdzie w 2020 roku zanotowaliśmy znaczny wzrost wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem w stosunku do roku poprzedniego – dodaje Ryszard Grzelak.
Warto dodać, że poziom satysfakcji z świadczonych usług w tegorocznej edycji badania, osiągnął historycznie najwyższy wynik. Aż 96% osób, które skorzystały dotychczas z assistance, są zadowolone z otrzymanej pomocy. A zdaniem 51% badanych usługi assistance regularnie zyskują na znaczeniu i są jeszcze bardziej przydatne właśnie w tym trudnym dla nas wszystkich okresie pandemii.
Źródło: Europ Assistance Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…