Z raportu „Lato 2022. Plany wakacyjne Polaków” wynika, że ponad 70% Polaków ma już pomysł na wakacyjny wypoczynek. Jednak niepokoją nas szybko rosnące ceny, które wpływają na to, jak spędzimy lato.
Z okazji rozpoczęcia wakacji Europa Ubezpieczenia – jeden z liderów rynku ubezpieczeń turystycznych w Polsce – sprawdziła, jak i gdzie Polacy będą w tym roku wypoczywać. Z raportu „Lato 2022. Plany wakacyjne Polaków” przygotowanego na zlecenie ubezpieczyciela wynika, że 71% z nich planuje wyjechać w najbliższym czasie na letni urlop. W domu zostanie 11% ankietowanych, a 17% nie podjęło jeszcze decyzji w tej sprawie.
Od lat ulubionym kierunkiem na wakacje pozostaje Bałtyk. Na letni wypoczynek w Polsce wybiera się blisko połowa badanych, a w tej grupie aż 44% deklaruje, że jedzie nad polskie morze. 30% ankietowanych stawia na wypoczynek za granicą, a co piąta osoba zamierza letni urlop spędzić zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.
– Po dwóch latach pandemii Polacy mają olbrzymi apetyt na letnie wyjazdy i zamierzają tłumnie ruszyć na wakacje. Mimo to odsetek osób, które w przededniu lata mają zaplanowany urlop jest niższy niż przed wybuchem epidemii COVID-19. Z naszego raportu wynika, że część ankietowanych odczuwa niepewność, która opóźnia podjęcie decyzji o letnim wyjeździe – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia.
Ankietowani odpowiadali także na to, co ich najbardziej niepokoi w kontekście letniego urlopu. 38% badanych wskazało na inflację i szybko rosnące ceny, ponad 17% odczuwa niepewność związaną z wojną na Ukrainie, a 14% obawia się restrykcji w podróżowaniu związanych z COVID-19. Właśnie te czynniki mają bezpośrednie przełożenie na ich wakacyjne plany. Co czwarty ankietowany przyznaje, że szuka tańszej opcji na spędzenie tegorocznego urlopu, a 20% zrezygnowało z wyjazdu za granicę i wakacje zamierza spędzić w kraju. Niespodziewana choroba lub nieszczęśliwy wypadek także pojawiają się w naszych obawach związanych z urlopem.
Ochroną przed tego rodzaju zdarzeniami jest ubezpieczenie turystyczne. Z raportu wynika, że zakup polisy podróżnej deklaruje 54% ankietowanych, spędzających wakacje poza granicami Polski. To o 12 punktów procentowych więcej niż w badaniu, które zostało przeprowadzone na zlecenie ubezpieczyciela pięć lat temu – wówczas zakup ubezpieczenie turystycznego zadeklarowało 42% osób.
– Cieszy to, że coraz bardziej świadomie podchodzimy do zakupu ochrony ubezpieczeniowej na czas pobytu za granicą. Niespodziewany wypadek czy choroba może przydarzyć się każdemu. Dobra polisa turystyczna to gwarancja pomocy na miejscu zdarzenia oraz pokrycia kosztów związanych z leczeniem czy powrotem do Polski – mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia.
Co więcej, badani dostrzegają korzyści płynąc z ubezpieczenia turystycznego. 30% z nich twierdzi, że posiadanie takiej polisy daje im poczucie bezpieczeństwa i „spokojną głowę”. Blisko 17% podkreśla, że w przypadku choroby lub wypadku dzięki polisie może liczyć na bezpłatny dostęp do fachowej opieki medycznej.
Raport pokazuje, że ubezpieczenia turystyczne są najczęściej kupowane u agentów (38%), w biurach podróży (33%), na stronie internetowej towarzystwa ubezpieczeniowego (14%) oraz w banku i porównywarce ubezpieczeniowej (po 5%). W każdym z tych miejsc są dostępne ubezpieczenia podróżne Europa Ubezpieczenia.
Jak możemy przeczytać, badanie „Lato 2022. Plany wakacyjne Polaków” zostało przeprowadzone w maju 2022 roku metodą wywiadów internetowych CAWI na ogólnopolskiej grupie 500 osób przez Instytut Badawczy IPC. Struktura próby jest reprezentatywna wobec struktury pełnoletnich mieszkańców Polski.
Źródło: Europa Ubezpieczenia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…