Już po raz piąty Warta znalazła się w prestiżowym zestawieniu firm z najwyższym wskaźnikiem Organizational Health Index (OHI). W tym roku ubezpieczyciel uzyskał doskonały rezultat 86 p.p., plasując się tym samym w gronie spółek najlepiej ocenianych przez samych zatrudnionych.
Ranking opracowywany przez firmę konsultingową McKinsey obejmuje ok. 2,6 tys. firm, które biorą udział w badaniu. Wskaźnik Zdrowia Organizacji analizuje wydajność i kondycję spółki, mając na uwadze szereg czynników ze zróżnicowanych obszarów. Są to m. in. kultura i klimat, motywacja pracowników, podejście do innowacji oraz nauki (wdrażane usprawnienia i angażowanie pracowników w tworzenie nowych rozwiązań), koordynacja i kontrola (mierzenie efektów i jakości pracy), a także kompetencje i odpowiedzialność samych pracowników. W ocenie bierze się także pod uwagę przywództwo (jakość i styl zarządzania, umiejętności i postawy menedżerów, stopień wspierania zespołu), jak również działania nakierowane na interesariuszy zewnętrznych, w tym – relacje z klientami i poziom ich lojalności, współpracę z partnerami czy monitorowanie konkurencji.
Warto dodać, że badanie zostało przeprowadzone w Warcie po raz piąty. Z roku na rok wskaźnik OHI w firmie systematycznie wzrastał, by w 2023 osiągnąć rekordową wartość 86. Tak doskonały rezultat pozycjonuje Wartę w gronie 10% najlepszych firm na świecie pod względem zdrowia organizacji. Jednocześnie jest to najlepszy wynik w historii przedsiębiorstwa.
– Zaufanie, współpraca, jakość i determinacja – to fundamenty, na których budujemy nasz sukces. Tegoroczny wynik OHI jest zarówno wykładnikiem naszej efektywności, jak i dowodem na siłę naszej kultury organizacyjnej. Dążymy do doskonałości nie tylko w wynikach biznesowych, lecz także w harmonii, zaangażowaniu i wsparciu naszego zespołu. Jestem dumny, widząc, że to podejście po prostu działa, a pracownicy wskazują Wartę jako organizację budowaną na silnych fundamentach z jasno określoną strategią rozwoju, wyróżniającą się na tle globalnych firm – podkreśla Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.
Co istotne, analizy firmy McKinsey wskazują dodatkowo, że OHI przekłada się na wyniki finansowe: organizacje notowane tak wysoko w rankingu nie tylko tworzą lepszą atmosferę pracy, ale także odnotowują realny wzrost efektywności i wyższą rentowność.
Koncept badania zdrowia organizacji został stworzony przez firmę McKinsey już 20 lat temu – do tej pory udział wzięło w nim łącznie 8 milionów respondentów z 2600 firm na całym świecie.
Źródło: WARTA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…