W pierwszym półroczu br., wypłaty towarzystw związane z ogniem i innymi żywiołami wzrosły o 17 proc. Jak prognozują eksperci,straty wyrządzone przez żywioły w kolejnym kwartale spowodują, że przyrost będzie jeszcze bardziej widoczny.
Bez ubezpieczeń komunikacyjnych – wartość składek majątkowych wyniosła w pierwszym półroczu 2017 r. 8,2 mld zł i była o 15,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Największy udział w niej mają ubezpieczenia od ognia i innych żywiołów (1,8 mld zł, wzrost rok do roku o 7,8 proc.) – podaje Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) w sprawozdaniu za pierwsze półrocze tego roku.
Pomimo, iż nadal nie wszyscy się ubezpieczają – rośnie zainteresowanie ubezpieczeniem domu i mieszkań. Potwierdzają to dane Polskiej Izby Ubezpieczeń. Według jej szacunków ubezpieczonych jest około 60 proc. budynków jednorodzinnych i 40 proc. budynków wielorodzinnych, a także 90 proc. budynków rolnych ma wykupione obowiązkowe ubezpieczenie.
Towarzystwa wypłaciły prawie 700 mln zł za straty wyrządzone przez żywioły. Rok wcześniej było to niecałe 600 mln zł. Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu PIU: „O 17 proc. wzrosły świadczenia związane z ogniem i innymi żywiołami, a trzeba podkreślić, że dane po I półroczu nie zawierają jeszcze odszkodowań za ostatnie nawałnice. Ich koszt szacuje się dziś na około 400 mln zł, co będzie widoczne we wzroście wypłat w kolejnych kwartałach”.
Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU: „ Szacujemy, że odszkodowania po nawałnicach wyniosą ok. 200 mln zł. Z reguły co roku dochodzi do tego typu zdarzeń, tyle że są one rozproszone w czasie i terenie. Jako ubezpieczyciel jesteśmy przygotowani na tego typu zjawiska”.
Towarzystwa niechętnie przyznają, że za wzrostem wartości odszkodowań mogą pójść podwyżki składek, i tłumaczą, że należy na to patrzeć w długiej perspektywie czasowej. Widać już jednak, że w tym roku wzrost wypłat będzie odczuwalny, więc trudno będzie ubezpieczycielom uniknąć zmian w taryfach.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…