Categories: Aktualności

Wypłata odszkodowania na numer telefonu?

PZU jako pierwszy zakład ubezpieczeń na krajowym rynku testuje możliwość wypłaty odszkodowania na numer telefonu. Klienci mogą otrzymać środki jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem ubezpieczyciela lub kilka sekund po jej zakończeniu. W pierwszych dniach testów wartość wypłaconych odszkodowań kanałem BLIK przekroczyła 100 000 zł.

Błyskawiczne wypłaty odszkodowania

Na rynku ubezpieczeniowym od kilku lat znane są już rozwiązania, które pozwalają na opłacenie składki ubezpieczeniowej za pomocą błyskawicznych przelewów. Jednak dotychczas nie było takiej możliwości w przypadku wypłat odszkodowań i świadczeń. Dlatego teraz dzięki pilotażowemu programowi PZU z ery obsługi szkód liczonych na dniach możemy przejść do nowej, gdzie czas ten będziemy mierzyli nie w godzinach czy minutach, a w sekundach.

Płatności na numer telefonu są najszybszą możliwą formą rozliczenia i chcemy to wykorzystać również w obszarze obsługi szkód i świadczeń. Wyobraźmy sobie sytuację wystąpienia zjawisk atmosferycznych o charakterze katastroficznym, które często skutkują uszkodzeniami domów, mieszkań czy samochodów naszych klientów. Bardzo szybka dostępność środków pozwoli klientom natychmiast podejmować niezbędne działania – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU.

Szybka dostępność środków dzięki BLIK

To innowacyjne na naszym rynku rozwiązanie to efekt współpracy PZU z Bankiem Pekao SA oraz platformą płatności elektronicznych BLIK.

Uruchomienie płatności BLIK dla klientów MŚP i korporacyjnych jest odpowiedzią na zmieniający się charakter transakcji bezgotówkowych, ograniczających się do minimum formalności i realizowanych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu przelewy błyskawiczne z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności. Zauważamy ten trend i dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Dzięki współpracy z PZU S.A. wiemy już, że jest to właściwy kierunek  – podkreśla Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

PZU usprawnia procesy obsługowe

Rozwiązanie polegające na wypłacie odszkodowania na numer telefonu jest obecnie testowane. A wszelkie działania PZU rozpoczęły się na początku lutego. Dotychczas pilotaż programu spotkał się z dobrym odbiorem klientów. Jak podaje ubezpieczyciel w pierwszych dniach kanałem BLIK wypłacono odszkodowania o wartości przekraczającej 100 000 zł.

Z informacji podanej przez zakład ubezpieczeń wynika, że przez najbliższe miesiące wybrana grupa pracowników w trakcie kontaktu telefonicznego z klientami będzie proponować wypłatę odszkodowania właśnie przy użyciu błyskawicznego przelewu. Ubezpieczyciel w planach ma również badanie zainteresowania klientów płatnościami w tej formie a także możliwości wykorzystania tego rozwiązania przy kolejnych rodzajach szkód i spraw oraz innych procesach obsługowych.

Źródło: PZU SA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

15 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

15 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

18 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago