Z 12. edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że już 2/3 mieszkańców mniejszych miejscowości oczekuje od ubezpieczyciela pomocy w trudnych sytuacjach. Okazuje się, że usługi assistance domowego szybko zyskują na znaczeniu wśród tej grupy osób.
Z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że mieszkańcy wsi coraz bardziej cenią sobie pomoc asystora w przypadku domowych awarii. Co ciekawe, zainteresowanie assistance domowym w tych niewielkich miejscowościach wzrosło w ciągu roku o ponad 25%.
– Na pierwszy rzut oka, profile osób korzystających z assistance w miastach oraz na wsi wydają się być zbliżone – zarówno pod względem wykształcenia, jak i wieku. Główną różnicą jest wielkość gospodarstwa domowego, gdyż na wsi aż 86% korzystających z usług assistance zamieszkuje trzyosobowe i większe gospodarstwa domowe. Dla porównania, w miastach z takich gospodarstw pochodzi zaledwie co drugi konsument – komentuje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.
Z czego wynika taka zmiana? Eksperci Mondial Assistance zakładają, że na zainteresowanie tego typu usługami wpłynęła nie tylko w inflacja, ale również niewielka liczba dostępnych fachowców.
– Braki w specjalistach, które z roku na rok są coraz bardziej zauważalne, w pierwszej kolejności uderzają właśnie w mieszkańców mniejszych miejscowości – fachowcy mogą po prostu więcej zarobić w dużych miastach. Assistance domowe z bezgotówkową likwidacją szkód eliminuje ten problem – fachowiec jest zawsze dostępny, należy do bazy wykwalifikowanych specjalistów i nie trzeba na niego czekać dłużej niż kilka dni – dodaje Piotr Ruszowski.
Okazuje się, że zarówno w miastach, jak i na wsi zmalała liczba osób chętnych do otrzymywania środków finansowych w ramach odszkodowania. W tej chwili już prawie 60% mieszkańców miast woli uzyskać kompleksową pomoc w naprawie szkody. Taką formę pomocy preferuje również coraz więcej osób mieszkających na wsi. Aktualnie już 54% mieszkańców obszarów wiejskich postawiłoby na bezgotówkową likwidację szkód – oznacza to wzrost rok do roku o 9 pp.
Statystyki ubezpieczyciela pokazują, że w miastach najczęściej zgłaszaną szkodą domową są zalania (71%) a awarie urządzeń elektrycznych, kradzieże, czy uszkodzenia spowodowane gwałtownymi zjawiskami atmosferycznymi nie przekraczają 10% zdarzeń. Z kolei na wsiach, mimo iż zalania są wciąż najczęściej zgłaszaną awarią, stanowią one zaledwie 41% szkód. Częściej niż w miastach zgłaszane są zniszczenia spowodowane burzami czy wichurami – stanowią blisko 30% wszystkich zgłoszeń. Co więcej, ponad 10% szkód to awarie urządzeń elektrycznych oraz wyposażenia domu.
12. edycja badania pokazuje też, że assistance domowe najbardziej cenią osoby młode (18-29 lat) z obszarów wiejskich – blisko 60% respondentów uznało je za ważniejsze niż inne usługi pomocowe, takie jak assistance motoryzacyjne czy medyczne. Natomiast zaledwie 43% młodych dorosłych z miast było tego samego zdania. Warto zaznaczyć, że w pozostałych grupach wiekowych, bez względu na miejsce zamieszkania, assistance domowe uważane było atrakcyjną usługę przez co drugiego respondenta.
Źródło: Mondial Assistance
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…