Z 12. edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że już 2/3 mieszkańców mniejszych miejscowości oczekuje od ubezpieczyciela pomocy w trudnych sytuacjach. Okazuje się, że usługi assistance domowego szybko zyskują na znaczeniu wśród tej grupy osób.
Z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że mieszkańcy wsi coraz bardziej cenią sobie pomoc asystora w przypadku domowych awarii. Co ciekawe, zainteresowanie assistance domowym w tych niewielkich miejscowościach wzrosło w ciągu roku o ponad 25%.
– Na pierwszy rzut oka, profile osób korzystających z assistance w miastach oraz na wsi wydają się być zbliżone – zarówno pod względem wykształcenia, jak i wieku. Główną różnicą jest wielkość gospodarstwa domowego, gdyż na wsi aż 86% korzystających z usług assistance zamieszkuje trzyosobowe i większe gospodarstwa domowe. Dla porównania, w miastach z takich gospodarstw pochodzi zaledwie co drugi konsument – komentuje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.
Z czego wynika taka zmiana? Eksperci Mondial Assistance zakładają, że na zainteresowanie tego typu usługami wpłynęła nie tylko w inflacja, ale również niewielka liczba dostępnych fachowców.
– Braki w specjalistach, które z roku na rok są coraz bardziej zauważalne, w pierwszej kolejności uderzają właśnie w mieszkańców mniejszych miejscowości – fachowcy mogą po prostu więcej zarobić w dużych miastach. Assistance domowe z bezgotówkową likwidacją szkód eliminuje ten problem – fachowiec jest zawsze dostępny, należy do bazy wykwalifikowanych specjalistów i nie trzeba na niego czekać dłużej niż kilka dni – dodaje Piotr Ruszowski.
Okazuje się, że zarówno w miastach, jak i na wsi zmalała liczba osób chętnych do otrzymywania środków finansowych w ramach odszkodowania. W tej chwili już prawie 60% mieszkańców miast woli uzyskać kompleksową pomoc w naprawie szkody. Taką formę pomocy preferuje również coraz więcej osób mieszkających na wsi. Aktualnie już 54% mieszkańców obszarów wiejskich postawiłoby na bezgotówkową likwidację szkód – oznacza to wzrost rok do roku o 9 pp.
Statystyki ubezpieczyciela pokazują, że w miastach najczęściej zgłaszaną szkodą domową są zalania (71%) a awarie urządzeń elektrycznych, kradzieże, czy uszkodzenia spowodowane gwałtownymi zjawiskami atmosferycznymi nie przekraczają 10% zdarzeń. Z kolei na wsiach, mimo iż zalania są wciąż najczęściej zgłaszaną awarią, stanowią one zaledwie 41% szkód. Częściej niż w miastach zgłaszane są zniszczenia spowodowane burzami czy wichurami – stanowią blisko 30% wszystkich zgłoszeń. Co więcej, ponad 10% szkód to awarie urządzeń elektrycznych oraz wyposażenia domu.
12. edycja badania pokazuje też, że assistance domowe najbardziej cenią osoby młode (18-29 lat) z obszarów wiejskich – blisko 60% respondentów uznało je za ważniejsze niż inne usługi pomocowe, takie jak assistance motoryzacyjne czy medyczne. Natomiast zaledwie 43% młodych dorosłych z miast było tego samego zdania. Warto zaznaczyć, że w pozostałych grupach wiekowych, bez względu na miejsce zamieszkania, assistance domowe uważane było atrakcyjną usługę przez co drugiego respondenta.
Źródło: Mondial Assistance
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…