Categories: Aktualności

Z jakiej pomocy na drogach najczęściej korzystaliśmy w wakacje?

Statystyki pokazują, że w lipcu 2022 r. Polacy korzystali z usług w ramach ubezpieczenia assistance częściej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Prognozy wskazują, że wynik sierpniowy również przewyższy ubiegłoroczny. Jakiego typu wsparcie na drodze było najczęściej potrzebne? Z jakimi nietypowymi sprawami zwracali się kierowcy? 

Liczba interwencji assistance wzrosła 

Dane Global Assistance Polska mówiące o zgłoszeniach zrealizowanych w ramach polis zawartych przez spółkę Compensa i start-up ubezpieczeniowy Beesafe pokazują, że w lipcu 2022 r. liczba interwencji assistance wzrosła o prawie 9% w stosunku do tego samego miesiąca 2021 r. Ubezpieczyciel przewiduje, że wynik sierpniowy także będzie wyższy od zeszłorocznego – o ok. 6%. Z jakich usług najczęściej korzystali kierowcy? W tym roku ponad trzy czwarte zrealizowanych w wakacje interwencji wymagało holowania, a jedna czwarta udostępnienia pojazdu zastępczego. W miesiącach tych nieco rzadziej niż w 2021 roku odnotowano potrzebę transportu osób. Jednak zapotrzebowanie na “awaryjne” zakwaterowanie wyniosło nieco ponad jedną trzecią ubiegłorocznego. Statystyki te mogą wiązać się ze wzrostem liczby usprawnień i napraw zrealizowanych na miejscu zdarzenia. Co ciekawe, rodzaje wymaganych interwencji są powtarzalne i można je łatwo skategoryzować, jednak ich przyczyny i okoliczności bywają bardzo nietypowe. Z jakimi zgłoszeniami w ramach assistance spotykają się ubezpieczyciele? 

Pojazd z automatyczną skrzynią w stawie 

Dane ubezpieczyciela pokazują, że obcowanie z wodą może dotyczyć także samochodów. Osoby przyjmujące zgłoszenia w ramach assistance niejednokrotnie spotykają się z przypadkami, kiedy to kierowcy pojazdów z automatyczną skrzynią wymagają trochę niecodziennej pomocy. Ich auta pozostawione na ,,biegu”, bez zaciągnięcia hamulca, staczają się np. do pobliskiego jeziora czy stawu.  

W większości przypadków, gdy nasi serwisanci wyławiali takie auta ze zbiorników wodnych, okazywało się, że były to właśnie samochody z automatyczną skrzynią biegów. Gdy kierowcy je opuścili, pojazd ruszył do przodu lub tyłu – w zależności od ustawionego biegu – i niefortunnie zanurzał się, docierając aż do dna – mówi Michał Makarczyk, Prezes Zarządu Global Assistance Polska. 

Ważna znajomość zakresu usług 

Jak wiadomo, assistance to także usługi informacyjne. W razie potrzeby pracownicy infolinii mogą wskazać ubezpieczonemu np. najbliższe warsztaty samochodowe, hotele czy miejsce, w którym otrzymają pomoc medyczną. Okazuje się jednak, że niektórzy kierowcy próbują uzyskać informacje w nieco innych kwestiach. Przedstawiciele Global Assistance Polska wspominają np. klientów, którzy dzwonili z prośbą o to, żeby zamówić dla nich dobrą pogodę podczas wakacyjnego wypoczynku lub budzenie, by nie zaspali. 

Nieuzasadniony kontakt z infolinią raczej nie narazi nas na duże koszty. Jeśli jednak usłyszymy odpowiedź o braku możliwości udzielenia pomocy w przypadku awarii, kolizji czy choroby, gdyż nie obejmuje jej wybrana przez nas polisa ze znanymi nam wcześniej warunkami, sprawa będzie z pewnością bardziej stresująca. Bardzo ważna jest więc dokładna znajomość zakresu usług pakietu assistance, na który się decydujemy i który może różnić się u poszczególnych ubezpieczycieli. Pamiętajmy też, że zwykle warunkiem udzielenia pomocy na drodze jest to, by auto posiadało aktualne i odpowiednie badania techniczne. Ubezpieczyciele mogą odmówić wsparcia np. w sytuacji wynikającej z nieusunięcia przez kierowcę awarii, w związku z którą już wcześniej uzyskał pomoc w ramach assistance. W polisie może znaleźć się także np. zastrzeżenie o tym, że pomoc medyczna nie obejmuje przewożonych autostopowiczów lub pasażerów jadących za opłatą. Upewnijmy się też, na jaką maksymalną odległość przewidziane jest holowanie oraz w jakich wypadkach i na jak długo możemy otrzymać samochód zastępczy – zaznacza Rafał Mosionek, Prezes Zarządu Beesafe. 

Niespodziewane sytuacje na drodze 

Niespodziewane sytuacje w czasie podróży wywołują sporo emocji, i to nie tylko wśród kierowców i pasażerów, ale także i pracowników assistance. 

– Nasz klient, podczas swojej podróży zauważył jadące zygzakiem bardzo stare auto. Jego drzwi się nie domykały, a w środku jechało sześć osób. W ocenie ubezpieczonego u nas kierowcy wspomniany pojazd stwarzał poważne zagrożenie dla ruchu, chciał więc go zatrzymać. Udało się to po krótkim “pościgu” i nikomu nic się nie stało, jednak ubezpieczony miał wskutek tego uszkodzone zawieszenie. Na jego prośbę przetransportowaliśmy auto do wskazanego przez niego miejsca. Innym razem jeden z naszych pracowników pomocy drogowej spotkał się z próbą pobicia przez klienta, który był pod wpływem alkoholu. Gdy kierowca lawety zagroził, że zadzwoni na policję, wywiązała się awantura, a ubezpieczony zdecydował się na ucieczkę pobliskimi polami. Niestety ostatecznie nie obyło się bez interwencji policji, jednak i w tak trudnych okolicznościach auto trafiło do miejsca wskazanego przez klienta – mówi Michał Makarczyk, Prezes Zarządu Global Assistance Polska. 

To tylko niektóre przypadki, z jakimi spotykają się pracownicy assistance. Dodać można do nich wiele innych sytuacji – tych dość częstych i raczej standardowych, jak np. zatrzaśnięte kluczyki w aucie, jak i wyjątkowych, gdy klient w przeładowanym aucie będącym chłodnią spożywczą przewoził żywe pisklęta, więc interwencja możliwa była dopiero po rozładunku. Nieprzewidziane okoliczności generują też zagraniczne podróże, szczególnie jeśli wiążą się z barierą językową. W przypadku kolizji w obcym kraju pomoc tłumacza zapewnionego w ramach assistance może być nieoceniona, podobnie jak wsparcie medyczne dla kierowcy lub podróżujących w razie zachorowania. 

Nie tylko wakacje owocują w nieprzewidziane zdarzenia na drogach. Choć w uniknięciu części z nich pomóc mogą regularne przeglądy auta czy prewencyjna wymiana części eksploatacyjnych albo chociażby wybór bezpiecznego miejsca do parkowania, wielu sytuacji nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Żeby uniknąć więc dodatkowego stresu związanego z koniecznością znalezienia i zorganizowania pomocy we własnym zakresie, wielu kierowców decyduje się na wykupienie usługi assistance wraz z ubezpieczeniem OC lub AC. Warto jednak pamiętać o tym, że istnieje też możliwość jej dokupienia w każdym momencie, również do polis, z których już korzystamy – mówi Rafał Mosionek z Beesafe. 

Źródło: Beesafe 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

12 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

12 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

12 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago