rodzina

Jak twierdzą eksperci, rynek ubezpieczeniowy w Polsce jest stosunkowo młodym, bo niespełna 30 letnim rynkiem. Przez ten czas jednak świadomość Polaków mocno wzrosła o czym świadczy ilość wartość wypłaconych klientom świadczeń. Coraz więcej Polaków sięga po ubezpieczenia na życie.

 

Głównym motywem skłaniającym Polaków do wykupienie ubezpieczenia na życie jest chęć zabezpieczenia najbliższych na wypadek ciężkiej choroby lub śmierci

 
Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie TUiR (wcześniej Pramerica Życie) dla agencji Newseria Biznes wyjaśnia: „Rynek ubezpieczeń w Polsce jest stosunkowo młodym rynkiem, bo niespełna 30-letnim. Przez ten czas kształtowaliśmy produkty i świadomość ubezpieczeniową Polaków, ale ciągle sporo brakuje nam do takich krajów, jak Finlandia czy Wielka Brytania. Jednak rośniemy i świadczyć może o tym chociażby wartość wypłaconych klientom świadczeń. Tylko przez ostatnie 10 lat rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom w najtrudniejszych momentach ich życia ponad 233 mld zł”.
 
Największym europejskim rynkiem ubezpieczeniowym jest Wielka Brytania
 
Jak wynika z raportu Insurance Europe w 2016 roku wartość składki przypisanej brutto wyniosła 250,7 mld euro. Jednym z jego perspektywicznych obszarów ubezpieczeń w Polsce są ubezpieczenia na życie. „Polacy coraz częściej i chętniej sięgają po polisy na życie. Z naszych badań wynika, że ma ją już co trzeci Polak. Ogromną rolę w popularyzacji takich ubezpieczeń odgrywają pracodawcy oferujący pracownikom grupowe polisy na życie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeszcze jest gros osób nieprzekonanych do wartości ochronnej tych produktów. Niestety to najczęściej doświadczenie śmierci w rodzinie bądź ciężkiej choroby zmienia ich zdanie na temat produktów ubezpieczeniowych”- podkreśla Małgorzata Morańska.
 

Ubezpieczamy się by zapewnić naszym bliskim wsparcie w razie naszej choroby lub śmierci

 
Jak wynika z badań Pramerica Życie (obecnie Unum), ponad 70% nabywców ubezpieczenia na życie jest wykupując polisę na życie robo to po to, by zapewnić swoim bliskim podobny standard życia w razie swojej choroby lub śmierci. Z kolei 61% osób, które nie mają polisy na życie, czuje w tym obszarze niepewność. Jak wynika z wyliczeń Polskiej Izby Ubezpieczeń, przy śmierci żywiciela rodziny, który zarabiał średnią krajową, rodzina w ciągu 4 lat ma do dyspozycji o ponad 158 tys. zł mniej. „Tę lukę polisa na życie może zniwelować. Świadomość ubezpieczeniowa Polaków będzie rosła wraz z wartością wypłaconych klientom świadczeń. Tylko w zeszłym roku rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom 11% więcej świadczeń niż w roku poprzednim, zatem rynek ubezpieczeń musi rosnąć” – przekonuje rzeczniczka Unum.
 
Przypomnijmy, że w związku ze zmianą właściciela Pramerica Życie TUiR zmienia nazwę na Unum Życie TUiR. Po zmianie nazwy Pramerica działa pod szyldem Unum Życie TUiR. Polskie towarzystwo będzie czwartą z kolei spółka Unum Group, obok Unum US, Unum UK i Colonial Life. Nazwa „Unum” pochodzi z łaciny i oznacza „jeden”. To symbol jednej wspólnej pracy w wielu spółkach Grupy Unum na rzecz klientów i ich bezpieczeństwa finansowego.
 
Źródło: www.info.newseria.pl