Categories: Aktualności

Ergo Hestia uruchomiła czatbota dla klientów

Sopocki ubezpieczyciel uruchomił na swojej stronie czatbota dla klientów. Rozwiązanie to będzie pomocne zarówno przy poszukiwaniu informacji o ofercie ubezpieczyciela, jak i przy załatwianiu spraw związanych z obsługą polis lub z likwidacją szkód.

Ergo Hestia z nowym rozwiązaniem dla klientów

Z informacji opublikowanych na portalu cashless.pl wynika, że Ergo Hestia uruchomiła na swojej stronie czatbota dla klientów. Rozwiązanie to posłuży do uzyskania informacji o ofercie ubezpieczyciela, załatwienia spraw związanych z obsługą posiadanej polisy lub z likwidacją szkody.

Rozwiązanie, choć nowe, cieszy się dużym i wciąż rosnącym zainteresowaniem. Obecnie jest to 3,5 tys. zainicjowanych rozmów dziennie – mówi w rozmowie z serwisem Małgorzata Warczak, analityk biznesowo-systemowy IT w Ergo Hestii.

Jak to wygląda w praktyce? Po otwarciu okienka czatu możemy wskazać, czy kontaktujemy się w sprawie obsługi polisy lub szkody, poszukujemy kontaktu do agenta czy chcemy uzyskać informacje o ofercie ubezpieczyciela. Wystarczy kliknąć odpowiedni przycisk. Również za pomocą przycisków możemy np. doprecyzowywać swoje oczekiwania względem poszukiwanego produktu.

Jak możemy przeczytać, rozwiązanie jest tak skonstruowane, by klient znakomitą część rozmowy mógł przejść bez pisania. Co ważne, uzyskując ofertę, której poszukiwaliśmy dostaniemy dodatkowo możliwość pobrania jej PDF-a ze skrótowym opisem. Jak tłumaczy ekspertka, dokument ten możemy zachować albo np. przekazać swojemu agentowi, który dzięki temu od razu będzie wiedział, jakiej ochrony poszukujemy. Co więcej, jeśli klient nie ma swojego agenta, również czatbot pomoże mu wyszukać odpowiednią osobę. Wystarczy podać swój kod pocztowy, by narzędzie wyświetliło nam na mapie najbliższe placówki pośredników.

Usprawnienie obsługi polis

Kolejnym obszarem, obsługiwanym przez bota jest kwestia zapytań o umowy obecnych klientów ubezpieczyciela.

Przygotowując się do stworzenia czatbota, przejrzeliśmy wiele zapytań online kierowanych do towarzystwa oraz weryfikowaliśmy tematykę rozmów naszych klientów z pracownikami infolinii. Została pogrupowana wedle obszarów tematycznych – dodaje Małgorzata Warczak.

 – Wiele z zapytań dotyczyło kwestii związanych ze statusem polisy: czy jest nadpłata, czy niedopłata, czy polisa jest jeszcze aktywna, jakie ryzyka obejmuje. Kolejna duża grupa to sprawy obsługowe: jak anulować polisę, jak złożyć wypowiedzenie, jak rozliczyć sprzedaż pojazdu, gdzie przesłać dokument złomowania – wymienia Małgorzata Warczak.

W tej chwili wszystkie te informacje będziemy mogli uzyskać za pośrednictwem nowego narzędzia, a co za tym idzie nie musimy już kontaktować się z infolinią czy przeszukiwać stronę ubezpieczyciela.

Weryfikacja statusu szkody

Trzecim – najczęściej poruszanym tematem – jest obszar związany z likwidacją szkód. Wystarczy podać numer szkody (nadany po jej rejestracji), by zweryfikować to, jaki jest jej status, a także uzyskać dane kontaktowe do opiekuna szkody. Co ciekawe, okazuje się, że z tej funkcji dosyć chętnie korzystają również warsztaty samochodowe, do których trafiają pojazdy po szkodach likwidowanych przez Hestię.

Portal cashless.pl donosi także, że ubezpieczyciel chce iść krok dalej – w planach ma uruchomienie voicebota.

 – Zamierzamy udostępnić naszym klientom również asystenta głosowego na infolinii, który będzie ich wspierał m.in. w kwestiach obsługowych. Wiele spraw, z którymi do nas dzwonią, wymaga jedynie prostego sprawdzenia statusu w naszych systemach. Chcemy, aby nie musieli w tym celu czekać na połączenie z pracownikiem, voicebot pomoże im od razu i o to każdej porze – zapowiada Małgorzata Warczak.

Warto przypomnieć, że ubezpieczyciel ma już doświadczenia w wykorzystaniu botów do obsługi, zdobył je przy tworzeniu i udoskonalaniu czatbota dla agentów. Narzędzie to działa od kilku lat w systemach sprzedażowych ubezpieczyciela: iHestia i Jupiter. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom pośrednicy Ergo Hestii mają między innymi szybki dostęp do informacji o danych polisowych czy tych związanych ze szkodą klienta. Firma chwali się też postępującą robotyzacją w innych obszarach.

W zeszłym roku pracowało u nas trzydzieści robotów, obecnie jest ich 99, a setny jest w fazie produkcji. Miesięcznie wykonują 300 tys. operacji, oszczędzając żmudnej i powtarzalnej pracy naszym ekspertom – dodaje Małgorzata Warczak.

Źródło: cashless.pl

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago