Na pokładzie statku Ever Given, który niedawno na sześć dni zablokował Kanał Sueski znajdowały się ładunki ubezpieczane przez ERGO Hestia. Dlatego też sopocki ubezpieczyciel będzie uczestniczył w wypłatach odszkodowań związanych z paraliżem jednego z kluczowych szlaków komunikacyjnych na świecie. W ramach ochrony ubezpieczeniowej pokryje należny koszt ratowania ubezpieczonego mienia, którego wartość przekracza 700 tysięcy złotych.
Pod koniec marca jeden z największych kontenerowców świata, który kierował się do Rotterdamu wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. W ten sposób zablokował jakikolwiek ruch innym jednostkom korzystającym z kanału – w kolejce stanęło aż ponad 350 statków.
Z opublikowanych informacji wynika, że łączne koszty tego zdarzenia oszacowano wstępnie na około miliard dolarów. Okazuje się, że małą część z tej kwoty zapłaci ERGO Hestia, ponieważ towary polskich importerów, którzy są klientami sopockiego towarzystwa znajdowały się na pokładzie statku. Wartość ubezpieczonego majątku przekracza 200 tysięcy dolarów, czyli ponad 700 tysięcy złotych.
Jak możemy przeczytać ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien opłacić tzw. koszty ratownictwa to złożony i długotrwały proces. Przeprowadza go dyspaszer, czyli osoba wybrana przez właścicieli statku do rozliczenia kosztów. By odebrać transport z docelowego portu, właściciele ładunków muszą mu przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo.
„W tego typu zdarzeniu, gdzie liczy się czas działania, dajemy wsparcie naszym klientom. Nasi eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której wystawiamy gwarancje finansowe, które pozwolą naszym klientom odebrać swoje towary z portu” – podkreśla Agnieszka Nowacka.
Niestety w tej chwili ciężko jest określić to, jak wysokie koszty poniesie ERGO Hestia w związku z awarią wspólną. Wynika to z tego, że są one zależne od ostatecznego określenia kosztów ratownictwa i będą procentem od wartości ładunku ubezpieczonego przez sopockie towarzystwo.
Co ciekawe to nie pierwsze tego typu zdarzenie w przewozach morskich, w których sopocki ubezpieczyciel wspierał swoich klientów. Do podobnej sytuacji, choć na mniejszą skalę doszło w 2008 roku. Wówczas to statek MSC Sabrina osiadł na mieliźnie na rzece Św. Wawrzyńca w Kanadzie. A w ramach akcji ratowniczej, która ostatecznie kosztowała 3 miliony dolarów, konieczne było przeładowanie około 500 kontenerów na inny statek. ERGO Hestia musiała wówczas wypłacić odszkodowanie w wysokości 900 dolarów. Dla przypomnienia w przypadku Ever Given, wstępne koszty ratownictwa szacowane są na ponad 300 milionów dolarów.
Źródło: ERGO Hestia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…