Rzecznik Finansowy przypomina, że w związku z ogłoszeniem 7 czerwca 2021 r. upadłości Gefion, na mocy aktualnych przepisów, zaspokajanie roszczeń osób uprawnionych z umów obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, znajduje się w gestii Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Rzecznik Finansowy opublikował na swojej stronie internetowej ważne informacje dla poszkodowanych przez sprawców ubezpieczonych w Gefion. Przypomina, że osoby, które nie zgłosiły szkód przed 7 czerwca 2021 r., czyli przed ogłoszeniem upadłości, w celu uzyskania odszkodowania muszą zgłosić szkodę do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Tu warto nadmienić, że zgodnie z przepisami ustawy zgłoszenia dokonuje się za pośrednictwem dowolnie wybranego zakładu ubezpieczeń, który wykonuje działalność ubezpieczeniową w Polsce, w zakresie ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Dane kontaktowe do ubezpieczycieli dostępne są między innymi na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, pod hasłem „Członkowie Funduszu” oraz na stronie Rzecznika Finansowego.
Natomiast poszkodowani, którzy zgłosili szkody do Gefion jeszcze przed ogłoszeniem upadłości i nie uzyskali odszkodowania (np. ubezpieczyciel nie zajął stanowiska w przedmiocie zgłoszonych roszczeń, nie wypłacił odszkodowania albo przyznał odszkodowanie, jednak nie nastąpiła jego wypłata lub wypłata była częściowa, w niepełnej wysokości), muszą obecnie skontaktować się z syndykami masy upadłościowej Gefion Finans A/S under frivillig likvidation.
Osoby te powinny wnioskować o przekazanie przez syndyka akt ich sprawy do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Co ważne, jeśli istnieje taka potrzeba, syndykom należy przekazać również ewentualne dokumenty uzupełniające w sprawie. Następnie syndycy masy upadłości będą przekazywać akta szkody do Funduszu, celem realizacji zobowiązań. Zgłoszenia należy kierować do syndyków Gefion Finans A/S under frivillig likvidation: – S?ren Aamann Jensen (adres: Tuborg Boulevard 1, 2900 Hellerup) i Boris Frederiksen (adres: Kalvebod Brygge 32, 2900 Hellerup).
Kontakt jest możliwy także pod adresem e-mail: gefion@poulschmith.dk. Po otrzymaniu akt szkody od syndyków, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie podejmował dalsze czynności w przekazanych mu sprawach.
Warto zdawać sobie sprawę, że UFG zobowiązany jest zaspokoić roszczenie w terminie 30 dni, licząc od dnia otrzymania akt szkody od danego zakładu ubezpieczeń lub syndyka upadłości.
Jednak, gdy wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Funduszu albo wysokości świadczenia w wyżej wymienionym terminie będzieniemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w terminie 14 dni od dnia wyjaśnienia tych okoliczności. Niezwykle istotne jest to, że bezsporna część świadczenia powinna być spełniona przez Fundusz w terminie podstawowym.
Pamiętajmy też, że odpowiedzialność za zwłokę w realizacji świadczenia ponoszą odpowiednio Fundusz i zakład ubezpieczeń, każdy w swoim zakresie.
Źródło: Rzecznik Finansowy
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…