Klienci Allianz mają możliwość skorzystania z e-polisy czyli cyfrowego pliku obsługowego zawierającego część danych polisy ubezpieczeniowej. Właściciele pojazdów, którzy zapiszą e-polisę na swoim smartfonie, uzyskają dostęp do wszystkich potrzebnych informacji związanych z ubezpieczeniem.

 
Po ubiegłorocznym wprowadzeniu na rynek chatbot’a, który pomaga w kalkulacji składki za ubezpieczenie komunikacyjne oraz aplikacji „Allianz Asystent Szkody”, ubezpieczyciel robi kolejny krok. Klienci Allianz mają możliwość skorzystania z e-polisy czyli cyfrowego pliku obsługowego zawierającego część danych polisy ubezpieczeniowej.
 

Szybki dostęp do danych ubezpieczenia pojazdu

 
Aplikacja zapewnia łatwy dostęp do danych kontaktowych do pomocy Assistance. Pozwala też na ewentualne zgłoszenie szkody. Na e-polisie zawarte są wszystkie potrzebne informacje m.in. jej numer, daty obowiązywania, zakres, warunki ubezpieczenia oraz sumy gwarancyjne. Klient znajdzie w niej także dodatkowe informacje takie jak np.. wzór wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym, możliwość zrealizowania szybkiego połączenia ze służbami , oraz podstawowe zasady związane z udzielaniem pierwszej pomocy.
 

Z e-polisy korzystać z mogą użytkownicy iPhone’ów, oraz użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android

 
Klienci Allianz, którzy kupili polisę OC/AC otrzymują od swojego agenta maila z dedykowanym plikiem  do swojej e-polisy. Po kliknięciu w niego i pobraniu pliku e-polisa zapisuje się automatycznie na telefonie. Korzystać z niej mogą zarówno użytkownicy iPhone’ów, poprzez Apple Wallet, jak i użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android. W tym drugim przypadku klient powinien dodatkowo pobrać bezpłatną aplikację umożliwiającą korzystanie z pliku. Korzystanie z e-polisy nie wymaga połączenia z internetem.
 
 
Źródło:  www.allianz.pl   www.prnews.pl