Większa ochrona klienta i nowe obowiązki dla sprzedawców polis – w dystrybucji ubezpieczeń szykuje się rewolucja- zapowiada Ministerstwo Finansów.
Jak zapowiada Katarzyna Przewalska z MF: „W przyszłym tygodniu będzie gotowy ostateczny projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Nowa ustawa dostosuje polskie prawo do dyrektywy unijnej”. Na projekt niecierpliwie czekają pośrednicy ubezpieczeniowi, nad którymi przez jakiś czas wisiała groźba ujawniania klientom wysokości prowizji. Od tych pomysłów odstąpiono, ale i tak planowane zmiany oznaczać będą rewolucję dla agentów.
Analiza potrzeb klienta przede wszystkim
Małgorzata Makulska, wiceprezes Ergo Hestii wyjaśnia na czym będą polegały podstawowe zmiany: „Model dystrybucji znacząco się nie zmieni, zmieni się sposób sprzedaży. Zmiany w większym stopniu dotkną agentów i brokerów niż ubezpieczycieli. Pośrednicy będą musieli przeprowadzić analizę potrzeb klienta, a następnie przedstawić mu rekomendacje. Agenci będą działać w interesie osób poszukujących ochrony ubezpieczeniowej. Będą musieli udowodnić, że wydają rekomendację, nie kierują się swoim interesem majątkowym”.
Klienci pod rządami nowych regulacji będą lepiej chronieni, ale…
Ale będą musieli bardziej świadomie kupować polisy. Po zmianach Komisja Nadzoru Finansowego będzie też mogła badać, czy sprzedawca polisy wziął pod uwagę interes klienta.„Naszym zdaniem przepisy są w dużej mierze adresowane do instytucji: organu nadzoru i rzecznika finansowego. To są wskazówki, jak dystrybutorzy powinni działać” – podkreśla Anna Dąbrowska z biura rzecznika finansowego.
Źródło: www.rp.pl