Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że 51% polskich kierowców stresuje się jazdą samochodem w okresie jesienno-zimowym ze względu na panujące w tym czasie warunki atmosferyczne. Dlatego ubezpieczyciel zachęca do kompleksowego ubezpieczania siebie i auta – dzięki temu można liczyć na sprawną pomoc nawet w najtrudniejszych sytuacjach na drodze.
Badanie zrealizowane na zlecenie PZU pokazuje, że jesienno-zimowe warunki atmosferyczne, które panują w tym okresie na drogach są szczególnie stresujące dla młodych kierowców w wieku 18-29 lat. Jazdy autem w tym czasie obawia się 60% osób z tej grupy. Również dla kobiet (58%) jest to stresogenna sytuacja. W najmniejszym stopniu niepokój związany z prowadzeniem pojazdu jesienią i zimą odczuwają mężczyźni oraz kierowcy w wieku 30-39 lat (44%).
Jak wiadomo, jazda autem i jego posiadanie mogą wiązać się z różnego rodzaju niefortunnymi zdarzeniami. Większość polskich kierowców (59%) obawia się utraty zdrowia lub życia w wyniku wypadku. Inne zdarzenia komunikacyjne, które budzą obawy wśród kierowców to awaria samochodu (56%) oraz stłuczka z winny innego kierowcy (53%) lub z własnej winy (46%). Najmniejszy niepokój kierowcy odczuwają na myśl o skończeniu się paliwa (6%) oraz rozładowaniu akumulatora (8%).
– Na drodze mogą wydarzyć się różne trudne sytuacje, a jak pokazują wyniki naszego badania, wiele z nich budzi obawy wśród kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, podczas którego jazda samochodem jest bardziej stresująca, niż w pozostałej części roku. Kompleksowa oferta PZU, obejmująca m.in. OC, AC czy assistance, zapewnia kierowcom szybką i sprawną pomoc w razie zdarzenia na drodze lub parkingu. Dzięki możliwości rozszerzenia ubezpieczenia o dodatkowe opcje, kierowcy mogą liczyć na kompleksową pomoc w niemal każdej sytuacji dotyczącej pojazdu, na każdym etapie – od pomocy na miejscu zdarzenia, przez wszystkie formalności, aż po usunięcie uszkodzeń lub szybką wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU.
Obowiązkowym ubezpieczeniem dla wszystkich pojazdów jest OC. Dzięki tego typu polisie sprawcą zdarzenia nie musi płacić za wyrządzoną szkodę – koszty te pokryje ubezpieczenie. Ale jak pokazują wyniki badania, prawie co trzeci kierowca (31%) obawia się kradzieży auta, z kolei 29% obawia się uszkodzenia pojazdu w wyniku np. gradobicia czy upadku drzewa. Z tego powodu obok obowiązkowego ubezpieczenia OC warto rozważyć zakup autocasco (AC). Ubezpieczenie to może pokryć koszty naprawy uszkodzonego samochodu m.in. w razie wypadku, niezależnie od tego, kto był sprawcą kolizji, zderzenia ze zwierzyną lub innym przedmiotem. Polisa może pokryć także koszty naprawy auta, gdy zostało uszkodzone w wyniku gwałtownych zjawisk atmosferycznych, takich jak np. burza czy grad, jak również pożaru czy powodzi. Autocasco zapewni odszkodowanie także wówczas, gdy samochodu nie będzie można naprawić. AC działa również w przypadku kradzieży samochodu lub jego wyposażenia, a nawet obejmuje szkody powstałe podczas włamania do auta. PZU Auto AC chroni auto nawet w takich sytuacjach, jak: uszkodzenie kabli przez gryzonie czy uszkodzenie auta przez obiekt latający, np. dron.
Co ciekawe, w przypadku wystąpienia problemów na drodze związanych z awarią samochodu 36% kierowców nie ma poczucia, że w poradzeniu sobie z nimi będą mogli w pełni polegać na sobie lub współpasażerach. Dlatego warto zdawać sobie sprawę, że w razie wystąpienia problemów na drodze realne wsparcie zapewnia ubezpieczenie assistance. PZU oferuje jeden z najszerszych zakresów usług assistance na rynku. Ubezpieczony może liczyć na pomoc m.in. w razie awarii samochodu, wypadku, braku paliwa, zatrzaśniętych kluczyków czy rozładowanego akumulatora. PZU może zapewnić np. holowanie, samochód zastępczy, nocleg, opiekę nad dziećmi, zmiennika kierowcy, dowóz paliwa, konsultację z lekarzem dla kierowcy po wypadku i wiele innych usług.
Co więcej, ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia assistance PZU Pomoc w Drodze w wariancie Super oferuje unikalną na rynku usługę sprawdzenia stanu technicznego używanego auta przed jego zakupem. Eksperci PZU nie tylko sprawdzą stan techniczny samochodu, lecz także w ciągu 2 dni roboczych przygotują szczegółowy raport z oględzin, na podstawie którego klient będzie mógł podjąć decyzję o zakupie.
PZU zapewnia również wsparcie w razie awarii ogumienia. Klienci, którzy nie chcą samodzielnie zmagać się z wymianą opony, mogą skorzystać z ubezpieczenia PZU Auto Opony. W ramach produktu ubezpieczony może liczyć na wymianę koła na miejscu zdarzenia albo holowanie do warsztatu wulkanizacyjnego. Ubezpieczyciel zawiezie także kierowcę i pasażerów do warsztatu, do którego holowany jest samochód, a także pokryje koszty naprawy opony. Ubezpieczyciel może również pokryć koszt zakupu nowej opony, jeśli uszkodzonej nie uda się naprawić, a nie minęły 3 lata od daty jej produkcji.
Z kolei z ubezpieczeniem PZU Auto Szyba towarzystwo zorganizuje i opłaci naprawę lub wymianę uszkodzonej szklanej szyby w samochodzie, jeśli zostanie uszkodzona, np. uderzy w nią kamień lub ktoś ją rozbije. Ubezpieczenie obejmuje zarówno szybę czołową, jak i boczne oraz tylną.
Należy podkreślić, że pakiet ubezpieczeń w PZU (AC, OC, NNW, Assistance w wersji Super) jest dostępny już od 73 zł miesięcznie w abonamencie. Rozwiązanie to pozwala na podzielenie składki za ubezpieczenie na 12 płatności, które można opłacać przez Internet, w dowolnym dniu miesiąca, który wskaże się przy podpisywaniu umowy. Z uwagi na to, że klient nie płaci jednorazowo całej składki, często może pozwolić sobie na szerszą ochronę swojego majątku. Co więcej, klient nie musi pilnować terminów ich opłacania i pamiętać o nich – dzięki opcji płatności cyklicznych w serwisie mojePZU, wystarczy dodać kartę do konta, a odpowiednia kwota zostanie pobrana przez PZU.
Nowa kampania marketingowa ubezpieczenia PZU Auto, podczas której PZU zachęca do kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej wystartowała 2 października i8 potrwa do 10 grudnia. Działania promocyjne będą realizowane w telewizji (spoty 15-sekundowe), radiu, Internecie, w oddziałach PZU oraz u agentów.
– W nowej kampanii stawiamy na kompleksowość oferty ubezpieczeń PZU Auto. Ubezpieczenia komunikacyjne to bowiem znacznie więcej niż obowiązkowe OC. W kreacjach skupiamy się na komunikowaniu szerokiego zakresu polisy, szybkiej obsługi szkody oraz atrakcyjnej ceny za pakiet ubezpieczeń w miesięcznym abonamencie. Podkreślamy również, że naszą ofertę cechuje szeroka sieć dystrybucji i kontaktu, obejmująca kanały offline i online, która tym samym uwzględnia zróżnicowane preferencja zakupowe klientów. Celem naszej kampanii jest zwiększenie świadomości oferty PZU Auto i zachęcenie jak największej liczby osób do jej sprawdzenia, dlatego postawiliśmy na wielokanałowe, wysokozasięgowe działania. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU.
Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. W materiałach marketingowych ponownie pojawia się tenisistka Iga Świątek.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…