samochód w bańce mydlanej

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że 51% polskich kierowców stresuje się jazdą samochodem w okresie jesienno-zimowym ze względu na panujące w tym czasie warunki atmosferyczne. Dlatego ubezpieczyciel zachęca do kompleksowego ubezpieczania siebie i auta – dzięki temu można liczyć na sprawną pomoc nawet w najtrudniejszych sytuacjach na drodze. 

Stresująca jazda samochodem 

Badanie zrealizowane na zlecenie PZU pokazuje, że jesienno-zimowe warunki atmosferyczne, które panują w tym okresie na drogach są szczególnie stresujące dla młodych kierowców w wieku 18-29 lat. Jazdy autem w tym czasie obawia się 60% osób z tej grupy. Również dla kobiet (58%) jest to stresogenna sytuacja. W najmniejszym stopniu niepokój związany z prowadzeniem pojazdu jesienią i zimą odczuwają mężczyźni oraz kierowcy w wieku 30-39 lat (44%). 

Jak wiadomo, jazda autem i jego posiadanie mogą wiązać się z różnego rodzaju niefortunnymi zdarzeniami. Większość polskich kierowców (59%) obawia się utraty zdrowia lub życia w wyniku wypadku. Inne zdarzenia komunikacyjne, które budzą obawy wśród kierowców to awaria samochodu (56%) oraz stłuczka z winny innego kierowcy (53%) lub z własnej winy (46%). Najmniejszy niepokój kierowcy odczuwają na myśl o  skończeniu się paliwa (6%) oraz rozładowaniu akumulatora (8%). 

– Na drodze mogą wydarzyć się różne trudne sytuacje, a jak pokazują wyniki naszego badania, wiele z nich budzi obawy wśród kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, podczas którego jazda samochodem jest bardziej stresująca, niż w pozostałej części roku. Kompleksowa oferta PZU, obejmująca m.in. OC, AC czy assistance, zapewnia kierowcom szybką i sprawną pomoc w razie zdarzenia na drodze lub parkingu. Dzięki możliwości rozszerzenia ubezpieczenia o dodatkowe opcje, kierowcy mogą liczyć na kompleksową pomoc w niemal każdej sytuacji dotyczącej pojazdu, na każdym etapie – od pomocy na miejscu zdarzenia, przez wszystkie formalności, aż po usunięcie uszkodzeń lub szybką wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU. 

Kompleksowa ochrona na drodze 

Obowiązkowym ubezpieczeniem dla wszystkich pojazdów jest OC. Dzięki tego typu polisie sprawcą zdarzenia nie musi płacić za wyrządzoną szkodę – koszty te pokryje ubezpieczenie. Ale jak pokazują wyniki badania, prawie co trzeci kierowca (31%) obawia się kradzieży auta, z kolei 29% obawia się uszkodzenia pojazdu w wyniku np. gradobicia czy upadku drzewa. Z tego powodu obok obowiązkowego ubezpieczenia OC warto rozważyć zakup autocasco (AC). Ubezpieczenie to może pokryć koszty naprawy uszkodzonego samochodu m.in. w razie wypadku, niezależnie od tego, kto był sprawcą kolizji, zderzenia ze zwierzyną lub innym przedmiotem. Polisa może pokryć także koszty naprawy auta, gdy zostało uszkodzone w wyniku gwałtownych zjawisk atmosferycznych, takich jak np. burza czy grad, jak również pożaru czy powodzi. Autocasco zapewni odszkodowanie także wówczas, gdy samochodu nie będzie można naprawić. AC działa również w przypadku kradzieży samochodu lub jego wyposażenia, a nawet obejmuje szkody powstałe podczas włamania do auta. PZU Auto AC chroni auto nawet w takich sytuacjach, jak: uszkodzenie kabli przez gryzonie czy uszkodzenie auta przez obiekt latający, np. dron. 

Co ciekawe, w przypadku wystąpienia problemów na drodze związanych z awarią samochodu 36% kierowców nie ma poczucia, że w poradzeniu sobie z nimi będą mogli w pełni polegać na sobie lub współpasażerach. Dlatego warto zdawać sobie sprawę, że w razie wystąpienia problemów na drodze realne wsparcie zapewnia ubezpieczenie assistance. PZU oferuje jeden z najszerszych zakresów usług assistance na rynku. Ubezpieczony może liczyć na pomoc m.in. w razie awarii samochodu, wypadku, braku paliwa, zatrzaśniętych kluczyków czy rozładowanego akumulatora. PZU może zapewnić np. holowanie, samochód zastępczy, nocleg, opiekę nad dziećmi, zmiennika kierowcy, dowóz paliwa, konsultację z lekarzem dla kierowcy po wypadku i wiele innych usług. 

Co więcej, ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia assistance PZU Pomoc w Drodze w wariancie Super oferuje unikalną na rynku usługę sprawdzenia stanu technicznego używanego auta przed jego zakupem. Eksperci PZU nie tylko sprawdzą stan techniczny samochodu, lecz także w ciągu 2 dni roboczych przygotują szczegółowy raport z oględzin, na podstawie którego klient będzie mógł podjąć decyzję o zakupie. 

PZU zapewnia również wsparcie w razie awarii ogumienia. Klienci, którzy nie chcą samodzielnie zmagać się z wymianą opony, mogą skorzystać z ubezpieczenia PZU Auto Opony. W ramach produktu ubezpieczony może liczyć na wymianę koła na miejscu zdarzenia albo holowanie do warsztatu wulkanizacyjnego. Ubezpieczyciel zawiezie także kierowcę i pasażerów do warsztatu, do którego holowany jest samochód, a także pokryje koszty naprawy opony. Ubezpieczyciel może również pokryć koszt zakupu nowej opony, jeśli uszkodzonej nie uda się naprawić, a nie minęły 3 lata od daty jej produkcji. 

Z kolei z ubezpieczeniem PZU Auto Szyba towarzystwo zorganizuje i opłaci naprawę lub wymianę uszkodzonej szklanej szyby w samochodzie, jeśli zostanie uszkodzona, np. uderzy w nią kamień lub ktoś ją rozbije. Ubezpieczenie obejmuje zarówno szybę czołową, jak i boczne oraz tylną. 

Należy podkreślić, że pakiet ubezpieczeń w PZU (AC, OC, NNW, Assistance w wersji Super) jest dostępny już od 73 zł miesięcznie w abonamencie. Rozwiązanie to pozwala na podzielenie składki za ubezpieczenie na 12 płatności, które można opłacać przez Internet, w dowolnym dniu miesiąca, który wskaże się przy podpisywaniu umowy. Z uwagi na to, że klient nie płaci jednorazowo całej składki, często może pozwolić sobie na szerszą ochronę swojego majątku. Co więcej, klient nie musi pilnować terminów ich opłacania i pamiętać o nich – dzięki opcji płatności cyklicznych w serwisie mojePZU, wystarczy dodać kartę do konta, a odpowiednia kwota zostanie pobrana przez PZU. 

Nowa kampania PZU 

Nowa kampania marketingowa ubezpieczenia PZU Auto, podczas której PZU zachęca do kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej wystartowała 2 października i8 potrwa do 10 grudnia. Działania promocyjne będą realizowane w telewizji (spoty 15-sekundowe), radiu, Internecie, w oddziałach PZU oraz u agentów. 

– W nowej kampanii stawiamy na kompleksowość oferty ubezpieczeń PZU Auto. Ubezpieczenia komunikacyjne to bowiem znacznie więcej niż obowiązkowe OC. W kreacjach skupiamy się na komunikowaniu szerokiego zakresu polisy, szybkiej obsługi szkody oraz atrakcyjnej ceny za pakiet ubezpieczeń w miesięcznym abonamencie. Podkreślamy również, że naszą ofertę cechuje szeroka sieć dystrybucji i kontaktu, obejmująca kanały offline i online, która tym samym uwzględnia zróżnicowane preferencja zakupowe klientów. Celem naszej kampanii jest zwiększenie świadomości oferty PZU Auto i zachęcenie jak największej liczby osób do jej sprawdzenia, dlatego postawiliśmy na wielokanałowe, wysokozasięgowe działania. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU. 

Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. W materiałach marketingowych ponownie pojawia się tenisistka Iga Świątek. 

Źródło: PZU SA