8 lutego przypadał Dzień Bezpiecznego Internetu. Była to dobra okazja do tego, by zastanowić się, jak wiele prywatnych danych udostępniamy na co dzień i jak powinniśmy je chronić przed nieuczciwym wykorzystaniem. Sprawdź, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed cyberprzestępczością.
Od wielu już lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. A zmiany, jakie przyniosła ze sobą pandemia – praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców.
– Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne, potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Z badania Norton Cyber Safety Insights Report 2021 wynika, że prawie 2 na 3 osoby dorosłe twierdzą, że spędzają więcej czasu w sieci niż kiedykolwiek wcześniej. Okazuje się też, że społeczeństwo jest świadome istniejących zagrożeń – ponad połowa dorosłych (58%) martwi się bardziej niż kiedykolwiek, że padnie ofiarą cyberprzestępczości, ale jednocześnie nie wie (53%), jak się chronić przed takimi zagrożeniami. Co ciekawe ponad połowa osób (53%), która wzięła udział w badaniu deklaruje, że doświadczyła cyberprzestępczości. Najczęściej w wyniku złośliwego oprogramowania (22%), nieautoryzowany dostęp na konto e-mail (14%), czy nieautoryzowany dostęp na konto w social mediach (13%). Ważne jest również, że społeczeństwo widzi potrzebę ochrony - 8 na 10 osób chce zrobić więcej, aby chronić swoją prywatność.
Bez wątpienia szkody powstałe w efekcie kradzieży tożsamości mogą być kosztowne i długotrwałe. Jednak fachowa pomoc w zapobieganiu tym przestępstwom, a także w poradzeniu sobie z ich konsekwencjami, może zmniejszyć obawy i zapewnić nam poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.
Europ Assistance Polska ma w swojej ofercie specjalny produkt Identity&Digital Protection, który został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z zagrożeniami w świecie wirtualnym. Produkt zapewnia dostęp do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej między innymi na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości.
Co ważne, usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego (phishblock, data scrambler, secure browsing) działanie standardowych programów antywirusowych. Klient otrzymuje zestaw do pobrania z trzema prostymi do zainstalowania komponentami, które zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei usługa monitoringu, pozwala na regularne monitorowanie danych, które klienci chcą chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web.
– Produkt daje również dostęp do notyfikacji o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań Klient jest informowany za pośrednictwem wiadomość SMS i email. Klient może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym – dodaje Marcin Zieliński.
Warto podkreślić, że produkt dodatkowo gwarantuje pomoc i rekompensatę finansową za straty związane z cyberprzestępczością w tym: ochronę prawną, ochronę kart płatniczych, czy ochronę zakupów.
Istotnym elementem oferty jest również dostęp do specjalnej infolinii assistance 24/7. W przypadku cyberataku lub kradzieży tożsamości klienci mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym – tam uzyskają wsparcie ubezpieczyciela. Produkt daje także dostęp do zdalnej pomocy ekspertów IT (np. usuwanie złośliwego oprogramowania), zdalne wsparcie w odzyskiwaniu danych, ochronę reputacji internetowej i usuwanie zniesławiających treści w interncecie, a także konsultacje prawne i pomoc psychologa dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.
– Nasz produkt to najbardziej kompleksowe na rynku rozwiązania mające na celu ochronę działań online i wspieranie bezpiecznych zachowań w sieci. Oprócz dostępu do narzędzia, które stale monitoruje i alertuje o pojawiającym się niebezpieczeństwie, zapewnia również ochronę ubezpieczeniową i wsparcie assistance – podsumowuje Marcin Zieliński.
Źródło: Europ Assistance Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…