8 lutego przypadał Dzień Bezpiecznego Internetu. Była to dobra okazja do tego, by zastanowić się, jak wiele prywatnych danych udostępniamy na co dzień i jak powinniśmy je chronić przed nieuczciwym wykorzystaniem. Sprawdź, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed cyberprzestępczością.
Od wielu już lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. A zmiany, jakie przyniosła ze sobą pandemia – praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców.
– Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne, potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Z badania Norton Cyber Safety Insights Report 2021 wynika, że prawie 2 na 3 osoby dorosłe twierdzą, że spędzają więcej czasu w sieci niż kiedykolwiek wcześniej. Okazuje się też, że społeczeństwo jest świadome istniejących zagrożeń – ponad połowa dorosłych (58%) martwi się bardziej niż kiedykolwiek, że padnie ofiarą cyberprzestępczości, ale jednocześnie nie wie (53%), jak się chronić przed takimi zagrożeniami. Co ciekawe ponad połowa osób (53%), która wzięła udział w badaniu deklaruje, że doświadczyła cyberprzestępczości. Najczęściej w wyniku złośliwego oprogramowania (22%), nieautoryzowany dostęp na konto e-mail (14%), czy nieautoryzowany dostęp na konto w social mediach (13%). Ważne jest również, że społeczeństwo widzi potrzebę ochrony - 8 na 10 osób chce zrobić więcej, aby chronić swoją prywatność.
Bez wątpienia szkody powstałe w efekcie kradzieży tożsamości mogą być kosztowne i długotrwałe. Jednak fachowa pomoc w zapobieganiu tym przestępstwom, a także w poradzeniu sobie z ich konsekwencjami, może zmniejszyć obawy i zapewnić nam poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.
Europ Assistance Polska ma w swojej ofercie specjalny produkt Identity&Digital Protection, który został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z zagrożeniami w świecie wirtualnym. Produkt zapewnia dostęp do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej między innymi na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości.
Co ważne, usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego (phishblock, data scrambler, secure browsing) działanie standardowych programów antywirusowych. Klient otrzymuje zestaw do pobrania z trzema prostymi do zainstalowania komponentami, które zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei usługa monitoringu, pozwala na regularne monitorowanie danych, które klienci chcą chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web.
– Produkt daje również dostęp do notyfikacji o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań Klient jest informowany za pośrednictwem wiadomość SMS i email. Klient może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym – dodaje Marcin Zieliński.
Warto podkreślić, że produkt dodatkowo gwarantuje pomoc i rekompensatę finansową za straty związane z cyberprzestępczością w tym: ochronę prawną, ochronę kart płatniczych, czy ochronę zakupów.
Istotnym elementem oferty jest również dostęp do specjalnej infolinii assistance 24/7. W przypadku cyberataku lub kradzieży tożsamości klienci mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym – tam uzyskają wsparcie ubezpieczyciela. Produkt daje także dostęp do zdalnej pomocy ekspertów IT (np. usuwanie złośliwego oprogramowania), zdalne wsparcie w odzyskiwaniu danych, ochronę reputacji internetowej i usuwanie zniesławiających treści w interncecie, a także konsultacje prawne i pomoc psychologa dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.
– Nasz produkt to najbardziej kompleksowe na rynku rozwiązania mające na celu ochronę działań online i wspieranie bezpiecznych zachowań w sieci. Oprócz dostępu do narzędzia, które stale monitoruje i alertuje o pojawiającym się niebezpieczeństwie, zapewnia również ochronę ubezpieczeniową i wsparcie assistance – podsumowuje Marcin Zieliński.
Źródło: Europ Assistance Polska
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…