Eksperci z Biura Rzecznika Finansowego przygotowali poradnik dotyczący ubezpieczenia sprzętu elektronicznego. Zawarte w nim wskazówki mogą okazać się szczególnie przydatne w okresie zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.
Przedświąteczny okres często kusi nas różnorodnymi promocjami a sklepy zachęcają do zakupów. Przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia często decydujemy się na zakup nowego smartfona, aparatu fotograficznego czy laptopa. A nabywając sprzęt elektroniczny lub sprzęt RTV/AGD, zazwyczaj wybieramy płatności ratalne. Co więcej, przy okazji zakupów sprzedawcy z reguły proponują dodatkowe ubezpieczenie dla nowo nabytych urządzeń. Czy zatem warto rozważyć wykupienie tego dodatkowego ubezpieczenia dla sprzętu elektronicznego lub RTV/AGD? Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o jego zakupie? Jakie są różnice między ubezpieczeniem, gwarancją a rękojmią? Odpowiedzi na te pytania oraz i wiele innych praktycznych wskazówek znajdziemy w nowym poradniku przygotowanym przez ekspertów z Biura Rzecznika Finansowego.
Przypominamy, że nie jest to jedyny poradnik przygotowany w ostatnim czasie przez ekspertów z Biura Rzecznika Finansowego. Pod koniec listopada instytucja opublikowała materiały informacyjno-edukacyjne dla osób poszkodowanych w wypadkach drogowych i ich bliskich. Poradnik został podzielony na dwie części. Pierwsza z nich została poświęcona potencjalnym roszczeniom jakie mogą przysługiwać osobom bezpośrednio poszkodowanym w wypadkach. Natomiast druga zawiera odpowiedzi na pytania jakie roszczenia mogą potencjalnie przysługiwać bliskim osób poszkodowanych w wypadkach drogowych.
Warto także zaznaczyć, że od 1 grudnia Rzecznik Finansowy zwiększył również liczbę konsultantów udzielających telefonicznych porad prawnych dla klientów podmiotów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego. Dzięki temu rozwiązaniu eksperci obsługujący infolinię będą mogli obsłużyć większą liczbę połączeń w tym samym czasie, jednocześnie skracając czas oczekiwania na połączenie. Wprowadzone usprawnienia z pewnością pozwolą na jeszcze lepszą i bardziej efektywną obsługę klientów.
Przypominamy, że pod numerem telefonu 22 333 73 28, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00 dyżur pełnią eksperci, którzy udzielają pomocy osobom fizycznym będącym:
Z porad ekspertów można także skorzystać drogą mailową pisząc na adres: porady@rf.gov.pl.
Źródło: Rzecznik Finansowy
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…