Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi klienta ponownie potwierdzona

Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2022 r. ponownie potwierdza pozycję Warty, jako lidera  jakości obsługi klienta w segmencie ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych. Ubezpieczyciel utrzymuje tę pozycję już piąty rok z rzędu. 

Warta ponownie na pierwszym miejscu 

Przygotowywane przez Rzecznika Finansowego sprawozdanie pokazuje między innymi skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli doszło do sporu między klientami a firmą. Opiera się ono na liczbie spraw kierowanych do Biura Rzecznika w odniesieniu do udziału danego ubezpieczyciela w rynku. Wynik zestawienia wyrażany jest w procentach – im niższy, tym proporcjonalnie mniej zastrzeżeń do działania firmy zgłaszają jej klienci. 

W tegorocznym sprawozdaniu Warta po raz kolejny znalazła się na pierwszym miejscu w segmencie ubezpieczeń majątkowych (dział II). Ubezpieczyciel uzyskał bezkonkurencyjny wskaźnik 62 proc. Dla porównania, kolejni ubezpieczyciele uzyskali wyniki kolejno 70 i 89 proc. Co więcej, Warta zajęła także najwyższą pozycję w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2022 r. odnotowała wynik na poziomie 57 proc. Kolejne firmy uzyskały wskaźnik (63 proc. i 74 proc.). 

Lider pod względem jakości obsługi klienta 

Już tradycją stało się to, że ubezpieczyciel jest liderem w obu tych kategoriach. Warta zajmowała pierwsze miejsce pod względem jakości obsługi klienta w ubezpieczeniach majątkowych (dział II) i komunikacyjnych także w sprawozdaniach Rzecznika za lata 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021. 

– Te wyniki cieszą nas szczególnie, bo wprost mówią o zadowoleniu naszych klientów (…) Nasi klienci mogą być pewni, że nawet w sytuacjach trudnych rzetelnie i empatycznie podchodzimy do prowadzonych spraw. To daje im spokój i poczucie bezpieczeństwa – a o to przecież chodzi w ubezpieczeniach – komentuje Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu w Warcie, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje. 

Sukces Warty 

Rafał Stankiewicz wyjaśnia także za sukces Warty odpowiadają przede wszystkim pracownicy i agenci ubezpieczeniowi, którzy dbają o długofalowe relacje z klientem i próbują zaradzić wszelkim nieporozumieniom. Co istotne, ubezpieczyciel stale udoskonala swoje procedury związane z obsługą klienta i pracuje nad kolejnymi wdrożeniami, które mają za zadanie usprawnić komunikację z klientami i przyspieszyć obsługę ich spraw. 

Warto przypomnieć, że Warta wypracowała w ubiegłym roku ponad 9 mld zł składki i stanowiło to najwyższy wynik sprzedaży w historii Grupy. Firma osiągnęła go pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku. Jak już wspominaliśmy ubezpieczyciel planuje w dalszym ciągu inwestować w automatyzację obsługi klienta, rozwój strategii CRM oraz sieci sprzedaży. 

Źródło: WARTA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

13 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago