Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2022 r. ponownie potwierdza pozycję Warty, jako lidera jakości obsługi klienta w segmencie ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych. Ubezpieczyciel utrzymuje tę pozycję już piąty rok z rzędu.
Przygotowywane przez Rzecznika Finansowego sprawozdanie pokazuje między innymi skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli doszło do sporu między klientami a firmą. Opiera się ono na liczbie spraw kierowanych do Biura Rzecznika w odniesieniu do udziału danego ubezpieczyciela w rynku. Wynik zestawienia wyrażany jest w procentach – im niższy, tym proporcjonalnie mniej zastrzeżeń do działania firmy zgłaszają jej klienci.
W tegorocznym sprawozdaniu Warta po raz kolejny znalazła się na pierwszym miejscu w segmencie ubezpieczeń majątkowych (dział II). Ubezpieczyciel uzyskał bezkonkurencyjny wskaźnik 62 proc. Dla porównania, kolejni ubezpieczyciele uzyskali wyniki kolejno 70 i 89 proc. Co więcej, Warta zajęła także najwyższą pozycję w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2022 r. odnotowała wynik na poziomie 57 proc. Kolejne firmy uzyskały wskaźnik (63 proc. i 74 proc.).
Już tradycją stało się to, że ubezpieczyciel jest liderem w obu tych kategoriach. Warta zajmowała pierwsze miejsce pod względem jakości obsługi klienta w ubezpieczeniach majątkowych (dział II) i komunikacyjnych także w sprawozdaniach Rzecznika za lata 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021.
– Te wyniki cieszą nas szczególnie, bo wprost mówią o zadowoleniu naszych klientów (…) Nasi klienci mogą być pewni, że nawet w sytuacjach trudnych rzetelnie i empatycznie podchodzimy do prowadzonych spraw. To daje im spokój i poczucie bezpieczeństwa – a o to przecież chodzi w ubezpieczeniach – komentuje Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu w Warcie, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.
Rafał Stankiewicz wyjaśnia także za sukces Warty odpowiadają przede wszystkim pracownicy i agenci ubezpieczeniowi, którzy dbają o długofalowe relacje z klientem i próbują zaradzić wszelkim nieporozumieniom. Co istotne, ubezpieczyciel stale udoskonala swoje procedury związane z obsługą klienta i pracuje nad kolejnymi wdrożeniami, które mają za zadanie usprawnić komunikację z klientami i przyspieszyć obsługę ich spraw.
Warto przypomnieć, że Warta wypracowała w ubiegłym roku ponad 9 mld zł składki i stanowiło to najwyższy wynik sprzedaży w historii Grupy. Firma osiągnęła go pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku. Jak już wspominaliśmy ubezpieczyciel planuje w dalszym ciągu inwestować w automatyzację obsługi klienta, rozwój strategii CRM oraz sieci sprzedaży.
Źródło: WARTA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…