Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Okazuje się, że najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance samochodowego, a sprawy z zakresu travel assistance stanowiły jedynie 17 procent wszystkich interwencji.
Z opublikowanych przez Europ Assistance Polska informacji wynika, że podczas tegorocznych wakacji najwięcej zgłoszeń wpłynęło w ramach assistance samochodowego. Statystyki ubezpieczyciela wskazują, że 57 procent wszystkich spraw dotyczyło właśnie organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze.
– Sezon wakacyjny to bardzo pracowity czas w branży assistance. Mimo ciągle trwającego zagrożenia pandemicznego Polacy podróżowali równie chętnie, jak w latach poprzednich Podobnie jak w ubiegłych sezonach letnich, najczęściej pomagaliśmy klientom na drodze, w sytuacji awarii pojazdu lub wypadku komunikacyjnego. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w kraju, gdzie duża część rodaków spędzała tegoroczny urlop, ale pomagaliśmy także tym, którzy postanowili wybrać się na wakacje samochodem nieco dalej – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Jak wspominaliśmy wcześniej, większość zgłoszeń dotyczyło organizacji pomocy związanej z użytkowaniem pojazdu. Okazuje się, że w przypadku awarii lub kolizji Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. Co ciekawe, aż 93 procent wszystkich interwencji miała miejsce w Polsce – najczęściej w województwie mazowieckim, śląskim, dolnośląskim, pomorskim i małopolskim. Natomiast kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w Niemczech, Chorwacji i we Włoszech.
Liczba zgłoszeń pokazuje, że w okresie wakacyjnym ręce pełne pracy mieli też specjaliści od spraw assistance domowego. Interwencje home assistance stanowiły 16 procent wszystkich realizowanych spraw. A aż 40 procent zgłoszeń dotyczyła pomocy hydraulika, 14 procent elektryka, a 13 procent osób potrzebowała pomocy serwisu RTV/AGD/PC.
Z kolei sprawy związane z pomocą medyczną za granicą stanowiły 17 procent wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia. Analizy ubezpieczyciela wskazują, że najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań, złamań, czy urazów. Do Centrum Alarmowego najczęściej dzwonili turyści przebywający na wypoczynku w Chorwacji (26%), Niemczech (12%), w Grecji (8%), we Włoszech (7%), a także w Turcji (6%) i Hiszpanii (6%).
– Z tegorocznego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance, wynika, że co trzeci Polak w poszukiwaniu relaksu i słońca, wybiera urlop za granicą. Najpopularniejsze kierunki wakacyjnych wyjazdów to, Hiszpania, Włochy, Grecja i Chorwacja. Dane te mają również odzwierciedlenie w naszych statykach sezonowych – dodaje Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Źródło: Europ Assistance Polska
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…