Aktualności

Z jakiego assistance korzystano najczęściej podczas wakacji?

Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Okazuje się, że najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance samochodowego, a sprawy z zakresu travel assistance stanowiły jedynie 17 procent wszystkich interwencji.

Pracowity czas dla branży assistance

Z opublikowanych przez Europ Assistance Polska informacji wynika, że podczas tegorocznych wakacji najwięcej zgłoszeń wpłynęło w ramach assistance samochodowego. Statystyki ubezpieczyciela wskazują, że 57 procent wszystkich spraw dotyczyło właśnie organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze.

Sezon wakacyjny to bardzo pracowity czas w branży assistance. Mimo ciągle trwającego zagrożenia pandemicznego Polacy podróżowali równie chętnie, jak w latach poprzednich Podobnie jak w ubiegłych sezonach letnich, najczęściej pomagaliśmy klientom na drodze, w sytuacji awarii pojazdu lub wypadku komunikacyjnego. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w kraju, gdzie duża część rodaków spędzała tegoroczny urlop, ale pomagaliśmy także tym, którzy postanowili wybrać się na wakacje samochodem nieco dalej – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Organizacja pomocy na drodze

Jak wspominaliśmy wcześniej, większość zgłoszeń dotyczyło organizacji pomocy związanej z użytkowaniem pojazdu. Okazuje się, że w przypadku awarii lub kolizji Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. Co ciekawe, aż 93 procent wszystkich interwencji miała miejsce w Polsce – najczęściej w województwie mazowieckim, śląskim, dolnośląskim, pomorskim i małopolskim. Natomiast kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w Niemczech, Chorwacji i we Włoszech.

Wsparcie w ramach assistance domowego i travel assistance

Liczba zgłoszeń pokazuje, że w okresie wakacyjnym ręce pełne pracy mieli też specjaliści od spraw assistance domowego. Interwencje home assistance stanowiły 16 procent wszystkich realizowanych spraw. A aż 40 procent zgłoszeń dotyczyła pomocy hydraulika, 14 procent elektryka, a 13 procent osób potrzebowała pomocy serwisu RTV/AGD/PC.

Z kolei sprawy związane z pomocą medyczną za granicą stanowiły 17 procent wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia. Analizy ubezpieczyciela wskazują, że najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań, złamań, czy urazów. Do Centrum Alarmowego najczęściej dzwonili turyści przebywający na wypoczynku  w Chorwacji (26%), Niemczech (12%), w Grecji (8%), we Włoszech (7%), a także w Turcji (6%) i Hiszpanii (6%).

Z tegorocznego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance, wynika, że co trzeci Polak w poszukiwaniu relaksu i słońca, wybiera urlop za granicą. Najpopularniejsze kierunki wakacyjnych wyjazdów to, Hiszpania, Włochy, Grecja i Chorwacja. Dane te mają również odzwierciedlenie w naszych statykach sezonowych  – dodaje Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Źródło: Europ Assistance Polska

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago