Categories: Aktualności

Zakup ubezpieczenia samochodu. Stacjonarnie czy przez internet?

Raport E-Commerce przygotowany przez Gemius pokazuje, że w ubiegłym roku aż 37% ankietowanych internautów kupiło ubezpieczenie samochodu przez Internet. Jak widać coraz więcej osób przekonuje się do tego sposobu zakupu polisy. Jakie zalety i wady ma to rozwiązanie? 

Zakup ubezpieczenia – stacjonarnie czy przez Internet? 

Przez wiele lat stojąc przed koniecznością zakupu ubezpieczenia wybieraliśmy stacjonarne oddziały towarzystw ubezpieczeniowych, a także agentów ubezpieczeniowych współpracujących z ubezpieczycielami. Jednak w okolicach 2003 roku sposób zawierania umów ubezpieczenia uległ zmianie – wówczas na naszym rynku pojawiły się pierwsze ubezpieczenia sprzedawane na odległość – np. od LINK4. Początkowo klienci mogli ubezpieczyć auto tylko przez telefon, ale z czasem umożliwiono im zakup polis także online. Co istotne, sprzedaż w kanale multiagencyjnym, za pośrednictwem siatki agentów współpracujących z LINK4, wciąż ma się dobrze. Coraz więcej osób przekonuje się jednak do zakupu polisy przez Internet. 

Ubezpieczenie samochodu przez Internet 

Niewątpliwą zaletą zakupu ubezpieczenia przez Internet jest to, że nie ograniczają nas godziny biurowe, w jakich działają oddziały towarzystw czy agenci współpracujący z ubezpieczycielami. Tym bardziej, że często pokrywają się one z naszymi godzinami pracy. Zakup polisy online pozwala nam nabyć ubezpieczenie bez wychodzenia z domu. Szczególnie, że to rozwiązanie jest dla nas dostępne przez całą dobę. Wystarczy nam dostęp do sieci i bez problemu załatwimy wszystko z dowolnego miejsca na świecie – i to o dowolnej porze dnia. Jest to dobra wiadomość dla zapominalskich, ponieważ polisę możemy wykupić nawet w ostatniej chwili przed wygaśnięciem poprzedniej polisy. Znaczenie ma także oszczędność czasu, z jaką wiąże się zakup ubezpieczenia OC przez Internet. Sfinalizowanie transakcji zajmie nam tyle czasu, ile potrzebujemy na przejrzenie oferty, wybranie tej właściwej i wypełnienie formularza online. Możemy załatwić wszystko w zaledwie kilka lub kilkanaście minut. Warto podkreślić, że zakup OC przez Internet często jest korzystna finansowo ze względu na zniżki za zakup online. Co istotne, jeśli podczas całego procesu chcemy zasięgnąć opinii specjalisty, zawsze możemy skontaktować się z konsultantem na infolinii ubezpieczyciela. Kupując ubezpieczenie przez internet, nie musimy polegać wyłącznie na własnej wiedzy i samodzielnie przeprowadzonej analizie ofert. 

Jak wybrać ubezpieczenie samochodu przez Internet? 

Aktualna oferta ubezpieczeń komunikacyjnych dostępnych online jest bardzo szeroka. Polisę możemy kupić w ten sposób między innymi bezpośrednio na stronach danych towarzystw ubezpieczeniowych. Pamiętajmy o tym, że z uwagi na to, że ubezpieczenie OC jest obowiązkowe, każdy ubezpieczyciel jest zobligowany do tego, by zapewnić nam dokładnie taki sam zakres ochrony ubezpieczeniowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie: 

  • 5 210 000 euro dla szkód osobowych, 
  • 1 050 000 euro – dla szkód rzeczowych. 

Jednak poszczególne oferty mogą różnić się jakimiś dodatkami do OC. W przypadku LINK4 wybierając Pakiet OC jest to np. Program Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony. 

W przypadku pozostałych ubezpieczeń komunikacyjnych, czyli AC, NNW czy Assistance towarzystwa mogą dowolnie kształtować zakres ochrony takich produktów. Co to dla nas oznacza? Jeśli interesuje nas dodatkowe ubezpieczenia samochodowe, przy wyborze danej oferty skoncentrujmy się na zakresie ochrony ubezpieczeniowej i upewnijmy się, że na pewno odpowiada naszym potrzebom. 

Źródło: LINK4 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

12 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

12 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

15 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago