Allianz Polska razem z firmą Jet Line rozpoczynają kampanię outdoorową „Prowadzisz? Nie pisz!”. Przez kilka miesięcy widoczne będą bilboardy, które zlokalizowane będą na trasach w całej Polsce. Akcja ma zwrócić uwagę na to, że czytanie i pisanie wiadomości w trakcie jazdy jest bardzo niebezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.

 
Dane Europejskiego Barometru Odpowiedzialnej Jazdy 2016 pokazują, że nawet co trzeci polski kierowca pisze SMS-y w trakcie jazdy. Co drugi rozmawia przez telefon bez użycia zestawu głośnomówiącego. Według szacunków Krajowego Centrum  Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nawet co piąty wypadek może być spowodowany przez korzystanie z telefonu podczas jazdy.
 
Statystyki pokazują, że korzystanie z telefonu podczas prowadzenia samochodu jest większym zagrożeniem niż np. nietrzeźwi kierowcy. Okazuje się, że zdolność podejmowania reakcji spada nawet o 35%. W 2016 roku za używanie telefonu podczas jazdy samochodem odnotowano ponad 120 tysięcy wykroczeń.
 
Właśnie te wszystkie elementy i statystyki sprawiły, że Allianz Polska i Jet Line podjęły się stworzenia kampanii. Od kwietnia do czerwca przy drogach w całej Polsce pojawią się billboardy, które będą przedstawiać rozbity ekran smartfona z wiadomością pozostawioną bez odpowiedzi.
 
Michał Podogrodzki, dyrektor marketingu Allianz Polska mówi:
 
„Wierzymy, że mocny przekaz wizualny zadziała na wyobraźnię kierowców, uświadamiając im, że nie warto ryzykować życia, pisząc, dzwoniąc czy przeglądając media społecznościowe w trakcie jazdy. Kiedy podczas jazdy musimy niezwłocznie skorzystać z telefonu, poprośmy o pomoc pasażera lub zatrzymajmy się w bezpiecznym miejscu”.
 
Źrodło: www.gu.com.pl, Allianz