Zgodnie z zapowiedziami VIG konsoliduje swoje spółki. Od 1 października trzy towarzystwa ubezpieczeń na życie – Aegon, Compensa Życie i Vienna Life – zostaną połączone i będą funkcjonowały pod nazwą Vienna Life. Co to oznacza dla obecnych klientów tych ubezpieczycieli?
Połączenie spółek życiowych VIG
W ubiegłym roku Grupa VIG poinformowała o konsolidacji swoich polskich spółek. W efekcie zmian od 1 października 2024 roku towarzystwa życiowe Aegon oraz Vienna Life łączą się z Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Połączenie spółek odbywa się poprzez przeniesienie całego majątku Aegon i Vienna Life, jako spółek przejmowanych na Compensę Życie, jako spółkę przejmującą. Co ciekawe to spółka przejmująca, czyli Compensa zmieni nazwę na Vienna Life.
Celem połączenia jest wzmocnienie biznesu życiowego Grupy VIG w Polsce. Transakcja znacząco zwiększy zdolność operacyjną i skalę biznesu – dzięki połączeniu spółka znajdzie się w gronie największych towarzystw życiowych na polskim rynku (4. pozycja). Ubezpieczyciel będzie w stanie zagwarantować jeszcze większe bezpieczeństwo i ochronę ubezpieczeniową oraz obsługę na najwyższym poziomie. Jak możemy przeczytać, połączenie stanowi też bazę do budowy pozycji lidera ubezpieczeń na życie w Polsce.
Co połączenie oznacza dla klientów?
Ważną informacją dla klientów jest to, że warunki umów ubezpieczeń i inwestycji zawartych z Aegon/Compensą Życie/Vienna Life przed 1 października 2024 r. zostają bez zmian. Pomimo tego, że od tego dnia ubezpieczycielem będzie Vienna Life dotychczasowi klienci trzech połączonych spółek nie muszą nic robić. W praktyce oznacza to, że zmiana zachodzi automatycznie, więc zawarte przed tą datą umowy ubezpieczenia z klientami pozostają ważne. Nie trzeba podpisywać nowych umów czy zmieniać obecnych. Także numery rachunków pozostają bez zmian.
Istotne jest to, że istnieje możliwość wypowiedzenia umowy ubezpieczenia w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia o połączeniu w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim. Grupa planuje publikację w Dzienniku Gazeta Prawna w październiku 2024 roku.
Co się dzieje z danymi osobowymi klientów po połączeniu spółek?
Z opublikowanych informacji wynika, że od 1 października administratorem danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. W przypadku pytań, klienci mogą napisać do inspektora ds. danych osobowych: iodo@viennalife.pl. Klienci mają także prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania zgodnie z obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych.
Od daty połączenia towarzystw będzie funkcjonował wspólny numer infolinii: 22 460 22 22 oraz mail kontaktowy: kontakt@viennalife.pl.
Źródło: Vienna Life