21 listopada ogłoszono wyniki finansowe Grupy PZU. Potwierdzają one dynamiczny rozwój filaru Zdrowie, bowiem przychody w tym obszarze po trzecim kwartale 2024 roku wyniosły do 1,4 mld zł. Aktualnie w Grupie PZU jest łącznie ponad 3,5 mln aktywnych umów zdrowotnych. 

Wyniki filaru Zdrowie w Grupie PZU 

Wyniki finansowe Grupy PZU wskazują na dynamiczny rozwój filaru zdrowie. Przychody w tym obszarze po trzecim kwartale odnotowały blisko 19% wzrost. 

– Faktycznie, wyniki po trzecim kwartale 2024 roku są dla nas bardzo satysfakcjonujące. Cieszymy się, że już po kilku miesiącach intensywnej pracy widać tak dobre efekty. Jest to szczególnie ważne w przededniu ogłoszenia Strategii Spółki na najbliższe trzy lata. Oznacza to bowiem, że Zarząd wraz pracownikami Spółki zaangażowanymi w realizację zadań na wszystkich szczeblach organizacji, będzie skuteczny także w osiąganiu najbardziej ambitnych celów, jakie stawia przez nami właściciel  – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie. 

Spółka odnotowała wzrosty zarówno w przychodach generowanych przez placówki medyczne z sieci PZU Zdrowie na poziomie 595 mln zł (+17,1% r/r), jak i w ubezpieczeniach i abonamentach zdrowotnych w wysokości 792 mln zł (+20,3% r/r). Niewątpliwie wpływ na wyniki ma zwiększający się popyt na usługi medyczne oraz rozwijanie oferty usługowo-produktowej. Postępuje również digitalizacja modelu obsługi pacjenta i rośnie znaczenie  kanałów zdalnych. We wrześniu 2024 roku udział wizyt umówionych przez portal mojePZU wzrósł do 38,6%. 

Warto przypomnieć, że ten filar stanowi jeden ze strategicznych obszarów Grupy PZU. 

Rozwój sieci własnej i kanałów obsługi zdalnej 

PZU Zdrowie systematycznie rozbudowuje sieć medyczną – od lipca otworzył cztery nowe własne centra medyczne w Bielsku-Białej, Toruniu oraz w Warszawie na Nowym Mieście i Białołęce. Operator medyczny usprawnia także kanały obsługi zdalnej, takie jak serwis samoobsługowy mojePZU. Portal konsekwentnie jest rozwijany o nowe funkcjonalności. Obecnie pacjenci mogą samodzielnie zarządzać większością usług ze swojego pakietu, m. in.: umówić lub odwołać wizytę i badanie, zamówić receptę, odebrać skierowanie czy wyniki badań i zalecenia lekarza. Niedawno portal także zintegrowany z mapami Google, dzięki czemu użytkownicy wyświetlą trasę do wybranej placówki medycznej. Uproszczona została ścieżka odnowienia recepty w ramach kontynuacji leczenia oraz proces autoryzacji w punktach pobrań współpracujących z PZU Zdrowie. Pacjenci mają też możliwość odbioru wyników badań diagnostyki obrazowej. 

Operator rozszerza też ofertę produktową dostępną w e-sklepie, np. od września pacjenci mogą nabyć ponad 30 szczepionek przeciw różnym jednostkom chorobowym. W nowej kategorii dostępne są szczepienia dzieci i dorosłych, nie tylko te obowiązkowe, ale również zalecane przez Główny Inspektorat Sanitarny. 

Promocja zdrowia i profilaktyki chorób 

PZU Zdrowie buduje swoją markę także poprzez zaangażowanie w działania wspierające promocję zdrowia i profilaktykę chorób. Bierze aktywny udział w lokalnych inicjatywach profilaktycznych oraz projektach CSR – m.in. współpracując z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, Fundacją Marka Kamińskiego i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, czy organizując własne akcje edukacyjne #ZdrowieWGrze, #myBREASTfriend i #dlaKOLEGIpytam

Operator zaangażował się również w pomoc osobom dotkniętym skutkami powodzi – uruchomił bezpłatną pomoc medyczną w swoich placówkach na terenie całego kraju oraz infolinię wsparcia psychologicznego. Dodatkowo przeprowadził akcję szczepień przeciw tężcowi, WZW A i durowi brzusznemu dla strażaków zaangażowanych w pomoc powodzianom. 

Eksperci PZU Zdrowie są gośćmi paneli dyskusyjnych podczas czołowych spotkań branżowych, np. Forum Rynku Zdrowia, Banking & Insurance Forum, Europejski Kongres Finansowy i Konferencji AI & MEDTECH CEE. Wartość marki PZU Zdrowie potwierdzają raporty branżowe, takie jak raport „Top Marka 2024” opracowany przez Magazyn Press i Instytut Monitorowania Mediów IMM. 

Źródło: PZU Zdrowie