Rzecznik Finansowy podsumował interwencje wobec DallBogg. Okazuje się, że najczęstszym powodem interwencji w I połowie 2025 roku była opieszałość firmy w likwidacji szkód. Co więcej, pomimo pierwszych sygnałów poprawy, liczba wniosków o interwencję rośnie, a na ubezpieczyciela i jej pełnomocnika nałożono rekordowe kary.
Wzrost liczby interwencji i struktura skarg
Eksperci Rzecznika Finansowego przeanalizowali statystyki dotyczące wniosków o interwencję wobec DallBogg, by sprawdzić, czy w I połowie 2025 r. widać poprawę w działaniu firmy w porównaniu do całego 2024 r. Z opublikowanych informacji wynika, że w ubiegłym roku do Rzecznika wpłynęły 163 wnioski, podczas gdy w pierwszych sześciu miesiącach tego roku już 202.
– W ubiegłym roku najczęstszą przyczyną wniosków o interwencję był „spór co do wysokości przyznanego odszkodowania”. W tym roku poszkodowani przez posiadaczy OC w DallBogg najczęściej skarżą się na „opieszałość w postępowaniu likwidacyjnym”. Niestety nie oznacza to, że problemów dotyczących rozliczenia szkód jest mniej – mówi Eliza Gużewska, zastępca dyrektora Departamentu Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego w Biurze Rzecznika Finansowego.
W 2024 r. wniosków o interwencję dotyczących opieszałości było 58, a w I połowie 2025 r. już 106. Dla sporów związanych z rozliczeniem szkody liczby te wyniosły odpowiednio 68 i 59. Równie istotnym problemem jest oddalenie roszczeń – 34 wnioski w 2024 r. i 31 w pierwszej połowie 2025 r.
Opieszałość DallBogg w relacjach z Rzecznikiem
Opieszałość DallBogg widoczna jest także w postępowaniach interwencyjnych.
– Niestety opieszałość DallBogg widzimy też w prowadzonych postępowaniach interwencyjnych. Na odpowiedzi na nasze pisma czekamy bardzo długo. Czasem pomagają dopiero monity z naszej strony – mówi Eliza Gużewska.
W 2024 r. zakończono jedynie 25% postępowań, z czego 39% pozytywnie dla poszkodowanych. W I połowie 2025 r. wskaźnik zakończonych interwencji wynosi 4%, z czego 67% zakończyło się korzystnie dla klientów.
– Próbka jest jeszcze zbyt mała, żeby ogłosić istotną i trwałą zmianę w podejściu firmy. Ale liczymy, że kolejne miesiące przyniosą potwierdzenie tego pozytywnego trendu w zakresie zmian decyzji na korzyść klienta po naszej interwencji. Mamy też nadzieję na poprawę terminowości w obsłudze likwidacji szkód – dodaje Eliza Gużewska.
Kary i zakaz sprzedaży polis OC
Przypominamy, że problemy z terminowością i jakością obsługi były podstawą do nałożenia kar na DallBogg i jego pełnomocnika firmę DioDea, odpowiednio 600 tys. zł i 200 tys. zł.
– Zaskakujące są twierdzenia, które pojawiają się w przestrzeni publicznej, że Rzecznik Finansowy ukarał te firmy dwa razy za to samo. Oczywiście podstawą są naruszenia w tych samych sprawach. Ale wynikało to z faktu, że w niektórych sytuacjach jeden podmiot naruszył najpierw przepisy w relacji z klientami, a drugi w postępowaniu wobec Rzecznika Finansowego – komentuje Michał Ziemiak, Rzecznik Finansowy.
Ponadto od 17 kwietnia 2025 r. DallBogg nie może zawierać nowych umów ubezpieczenia OC w Polsce. Umowy zawarte przed tą datą pozostają ważne, ale nie są automatycznie przedłużane, co wymaga od klientów zawarcia polis z innym ubezpieczycielem.
– Z zadowoleniem przyjmuję deklaracje – pojawiające się w przestrzeni publicznej – o zmianach mających na celu poprawę w procesie obsługi i likwidacji szkód wprowadzanych w ostatnich miesiącach. Czekamy na ich praktyczne efekty. Kary nałożone w ostatnim czasie na DallBogg i DioDea dotyczą jednak tego co się działo w przeszłości. Niską jakość obsługi niestety widać zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku – komentuje Michał Ziemiak, Rzecznik Finansowy.
Źródło: Rzecznik Finansowy







