Z uwagi na specyfikę branży nie każdy odnajdzie się pracy, jako agent ubezpieczeniowy. Umiejętności, które powinna posiadać taka osoba bazują przede wszystkich na zdolnościach interpersonalnych. Co ważne kompetencje te mogą znacznie zwiększać przewagę konkurencyjną na rynku ubezpieczeń. Dlatego poniżej przedstawiamy podstawowe umiejętności, które powinien posiadać każdy dobry agent ubezpieczeniowy.
Agent ubezpieczeniowy – umiejętności pozwalające zwiększyć przewagę konkurencyjną
Sprzedaż ubezpieczeń wymaga bardzo specyficznych predyspozycji, dlatego też nie każdy odnajdzie się tym zawodzie. Warto jednak wiedzieć, że jeżeli nie posiadamy tego typu osobowości, która mogłaby ułatwiać nam pracę, jako agent ubezpieczeniowy umiejętności te możemy spróbować rozwinąć. Wystarczy przeanalizować swoje kompetencje, znaleźć swoje słabe strony a następnie je wzmocnić. A to nie tylko pozwoli nam poczuć się pewnie w zawodzie, ale też wpłynie na realizowaną sprzedaż ubezpieczeń.
Zatem jakie zdolności warto rozwijać w pracy, jako agent ubezpieczeniowy? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na takie umiejętności jak:
- Lojalność – zdobycie zaufania klientów ma ogromne znaczenie przy sprzedaży ubezpieczeń. Klienci decydując się na zakup polisy oczekują, że agent ubezpieczeniowy jest lojalny wobec nich, dokładny i uczciwy.
- Empatia – i nie chodzi tu tylko o bycie przyjaznym, ale też o okazanie troski. Doświadczenie pokazuje, że najlepsi agenci ubezpieczeniowi rozwijają w sobie właśnie tę cechę. Niezwykle ważne jest to, by pokazać klientowi, że go w pełni rozumiemy, nawet, jeśli ma mnóstwo wątpliwości. Często, bowiem okazywana empatia pozwala przekonać niezdecydowanego klienta do zakupu produktu.
- Uczciwość – mimo tego, że jest bardziej cechą niż umiejętnością można się jej nauczyć. Jeżeli w przeszłości sprzedaliśmy jakiś produkt ubezpieczeniowy obiecując klientowi więcej niż faktycznie mógłby zyskać, z pewnością już do nas nie wrócił. Dlatego aktualnie będziemy wiedzieli, że brak uczciwości nie popłaca. Dobry agent ubezpieczeniowy wie, że aby zyskać klientów i ich polecenia musi być wobec nich szczery i uczciwy.
Agent ubezpieczeniowy –umiejętności niezbędne w pracy pośrednika
Wyżej wymienione kompetencje interpersonalne powinien posiadać każdy agent ubezpieczeniowy. Umiejętności te jednak muszą być uzupełnione o takie zdolności jak:
- Rozwiązywanie problemów – dobry agent ubezpieczeniowy musi być łatwo dostępny dla swoich klientów, szczególnie, gdy mają jakieś problemy. Nie bez znaczenia jest tu również szybkość udzielania odpowiedzi. Osoby, które czują się ignorowane poszukają sobie w przyszłości innego pośrednika, który zapewni im oczekiwane wsparcie. Jeżeli kontaktami z klientami zajmują się nasi pracownicy należy pamiętać o tym, by upewniać się, że odpowiadają na czas. Warto też być na bieżąco ze sprawami, które mogą wymagać naszej interwencji.
- Rozległa wiedza – chyba nie musimy tłumaczyć tego, że aby sprzedać jakieś ubezpieczenie musimy posiadać o tym produkcie odpowiednią wiedzę. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na obowiązkowe szkolenia zawodowe oraz zapoznanie się z nowymi ofertami dostępnymi na rynku ubezpieczeń. Agent ubezpieczeniowy musi dogłębnie rozumieć, jak zbudowane są poszczególne produkty i jaki mają zakres ochrony. Dzięki temu może jak najlepiej przedstawić odpowiedni produkt konkretnemu potencjalnemu ubezpieczającemu.
- Skuteczna sprzedaż – umiejętność efektywnej sprzedaży to coś, czego można się nauczyć. Chociaż prawdą jest, że niektóre osoby mają ku temu większe predyspozycje, to nawet one często potrzebują odpowiedniego szkolenia. Nie bez znaczenia są również odpowiednie narzędzia, które pomagają usprawnić obsługę klientów i sprzedaż ubezpieczeń. Choćby takie jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, który łączy w sobie CRM oraz szybki kalkulator komunikacyjny. Aplikacja ta nie wymaga instalacji i pozwala na dostęp do danych sprzedażowych z dowolnego miejsca z dostępem do sieci. Co ważne ten program sprzedażowy spełnia wytyczne RODO oraz ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, a certyfikowane połączenia zapewniają maksymalne bezpieczeństwo danych.
- Zarządzanie czasem – sprzedaż ubezpieczeń i natłok codziennych obowiązków mogą sprawić, że zaniedbamy swoich dotychczasowych klientów. Mając to na uwadze warto nauczyć się efektywnie zarządzać czasem, tak by najważniejsi klienci nie umknęli naszej uwadze. Tu z pomocą ponownie może przyjść nowoczesny program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, który znacznie usprawnia pracę całej agencji ubezpieczeniowej. Pozwala na automatyczne wysyłanie powiadomień do klientów odnośnie polis wygasających czy terminów płatności. Jednorazowa konfiguracja sprawia, że zyskujemy więcej czasu na inne zadania związane z zarządzeniem agencją ubezpieczeniową.
Zaczynasz pracę, jako agent ubezpieczeniowy? Umiejętności to nie wszystko.
Rozpoczynasz pracę, jako agent ubezpieczeniowy? Umiejętności, które wyżej wymieniliśmy to tylko niektóre cechy, które ułatwiają budowanie kariery w branży ubezpieczeń. Warto pamiętać o tym, że działalność ubezpieczeniowa może być zarówno bardzo wymagająca jak i niezwykle satysfakcjonująca, dla tych osób, które chcę rozwijać swoje kompetencje. Nie bez znaczenia jest tu także korzystanie z odpowiednich narzędzi takich jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, które poprawią efektywność obsługi a także pozwolą na zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń. Co ważne aplikację przetestować można ze wszystkimi dostępnymi funkcjonalnościami już od pierwszego dnia. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 570 362 020 lub napisać na adres kontakt@super-agent.pl. Doświadczenie pokazuje, że połączenie odpowiednich umiejętności z nowoczesnymi narzędziami usprawniającymi obsługę agencji pozwalają na zwiększenie konkurencyjności agenta ubezpieczeniowego na rynku ubezpieczeń.
Artykuł sponsorowany