Według strategii przyjętej przez władze firmy, sprzedaż polis dla kierowców nie stanowiła celu samego w sobie. Obecnie władze spółki obrały kierunek na rynek korporacyjny – co jest specjalnością firmy.
„Chcemy być uniwersalnym ubezpieczycielem, ale zamrażamy sektor komunikacyjny” deklaruje na łamach „Pulsu Biznesu” (2015.12.29 w nr 250/2015)Agnieszka Żołędziowska-Kulig, szefowa polskiego oddziału AIG. Obecność firmy na obszarze komunikacyjnym miał a zapewnić ubezpieczycielowi wysokie miejsce w sektorze non-life w Polsce, choć jak podkreśla Żołędziowska-Kulig: „Niskomarżowa sprzedaż polis dla kierowców nie stanowiła celu samego w sobie. Ich zadaniem było przede wszystkim otwarcie AIG dostępu do segmentu masowego, w którym ubezpieczyciel sprzedawałby rentowniejsze produkty”.
W związku z tym, że władze towarzystwa mają za cel osiągnąć w przyszłym roku 20 procentowy wzrost, firma musi skupić się na rozwoju w obszarze ubezpieczeń biznesowych. W 2016 roku celem głównym, przyjętym przez przedstawicieli spółki jest przygotowywanie specjalistycznych polis dla dużych firm (np.: OC, polisy środowiskowe czy cyberubezpieczenia). Przyjęta strategia ma pomóc AIG w utrzymaniu się wśród 10 potentatów majątkowego segmentu korporacyjnego. Do tej pory firma specjalizowała się oferowaniu produktów o szerokim zakresie ochrony dedykowane firmom inwestującym na rynkach wschodzących, ubezpieczenie chroniące przed utratą danych, czy też ubezpieczenia szkód w środowisku.
Historia AIG sięga roku 1919. Wtedy to w Szanghaju założona została agencja ubezpieczeniowa American Asiatic Underwriters. Od tego czasu dzięki przedsiębiorczości, pomysłowości i wytrwałości rozwinęła się w jedną z największych na świecie firm ubezpieczeniowych. Obecnie AIG działa w ponad 100 krajach i jurysdykcjach.
Źródło: www.pulsbiznesu.pb.pl