W tegorocznym rankingu Brand Finance Global 500 wydanym przez wiodącą firmę konsultingową, Allianz utrzymał pozycję najcenniejszej marki ubezpieczeniowej i zarządzającej aktywami na świecie. Ubezpieczyciel został sklasyfikowany na 25. miejscu w rankingu ogólnym. 

Allianz wzmacnia swoją pozycję lidera 

Allianz pozostaje najcenniejszą marką ubezpieczeniową i zarządzającą aktywami na świecie. Potwierdza to tegoroczny ranking Brand Finance Global 500. 

– Pozycja Allianz w tegorocznym rankingu Brand Finance Global 500 potwierdza rosnącą siłę naszej marki i zaufanie, jakim obdarzyli nas klienci, agenci i brokerzy, partnerzy biznesowi i pracownicy. Nasza marka jest silnym motorem napędowym biznesu. Wykorzystując nasze globalne platformy i integrując się pionowo w różnych obszarach biznesowych, dążymy do przyspieszenia inteligentnego wzrostu i wzmocnienia naszej pozycji lidera rynkowego – powiedział Bernd Heinemann, Chief Strategy, Marketing, Distribution Officer w Allianz SE. 

Stabilność i siła finansowa 

Co ciekawe, w tym roku Allianz obchodzi 135. urodziny. Cieszy zatem fakt, że firma znalazła się wśród 25 najlepszych marek na świecie, a jej wartość wzrosła do 49,8 mld USD. Przypominamy, że w poprzedniej edycji rankingu ubezpieczyciel zajął 28. miejsce a wartość jego marki wyceniono na 49,78 miliarda dolarów – dla porównania rok wcześniej było to 46,89 mld dolarów. 

Co to oznacza dla klientów towarzystwa? Ceniona marka Allianz to stabilność, siła finansowa, rozpoznawalność i zaufanie. Jak wiadomo, stanowi to ważne kryterium przy podejmowaniu decyzji o wyborze ubezpieczyciela oraz firmy, której powierzymy zarządzanie naszymi oszczędnościami. To również istotny argument, aby pozostać związanym z marką na lata. 

Największe ryzyka 

Warto przypomnieć, że w ostatnim czasie ubezpieczyciel przygotował przegląd najważniejszych globalnych ryzyk. Barometr Ryzyk Allianz 2025 wskazuje, że największe firm na całym świecie obawiają się przede wszystkim cyberataków, przerw w działalności gospodarczej i katastrof naturalnych. 

– To, co wyróżnia się w tegorocznym Allianz Risk Barometer  , to wzajemne powiązania najważniejszych ryzyk. Zmiana jednego – lub nawet działania łagodzące – może mieć efekt domina na inne i kolejne. Zmiany klimatyczne, nowe technologie, regulacje i ryzyka geopolityczne są coraz bardziej ze sobą powiązane, co skutkuje złożoną siecią przyczyn i skutków. Ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak niszczycielskie powodzie w Hiszpanii w zeszłym roku, narastające konflikty geopolityczne, a także incydenty cybernetyczne, takie jak awaria CrowdStrike, pokazują potrzebę dalszego budowania większej odporności. Odporność będzie kluczowym tematem w przyszłości – wyjaśnił Michael Bruch, Global Head of Risk Advisory Services, Allianz Commercial. 

Barometr ryzyka Allianz śledzi najważniejsze obawy przedsiębiorstw dotyczące nadchodzącego roku, na które głosowało rekordowa liczba 3778 ekspertów w dziedzinie zarządzania ryzykiem ze 106 krajów i terytoriów. 

Źródło: Allianz SE