W prestiżowym, globalnym rankingu Interbrand Best Global Brands, Allianz utrzymał pierwsze miejsce w kategorii najcenniejszych marek ubezpieczeniowych na świecie. Co więcej, ubezpieczyciel poprawił swoją ogólną pozycję w zestawieniu i zajmuje obecnie 34. miejsce.
Najcenniejsza marka ubezpieczeniowa na świecie
Z informacji opublikowanych przez Allianz wynika, że w globalnym rankingu Interbrand Best Global Brands, ubezpieczyciel utrzymał pierwsze miejsce w kategorii najcenniejszych marek ubezpieczeniowych na świecie. Co więcej, w tym roku poprawił także swoją ogólną pozycję w rankingu i zajmuje w tej chwili 34. miejsce.
Jak możemy przeczytać, w ciągu 12 miesięcy wartość marki Allianz wzrosła o 2,2 mld USD do 15,2 mld USD, co stanowi wzrost o 17 procent. Wzrost ten jest najsilniejszy od czasu, gdy ubezpieczyciel pojawił się w rankingu 100 Best Global Brands w 2007 r. z wartością marki na poziomie 4 mld USD.
Nie tylko dobre wyniki operacyjne
Warto podkreślić, że według Interbrand, awans ubezpieczyciela w rankingu opiera się nie tylko na dobrych wynikach operacyjnych i zwiększonych przychodach, ale także na sile marki.
– Jestem niezwykle dumny z tegorocznego, niesamowitego wyniku. Ogromne podziękowania dla pracowników Allianz, naszych agentów i brokerów. Wspólnie realizujemy nasz cel „We secure your future”. Niestrudzenie pracujemy nad usprawnieniem podróży naszych klientów i znalezieniem prostych rozwiązań, które pozwolą im pewnie patrzeć w przyszłość – mówi dr Christian Deuringer, szef globalnej marki i marketingu w Allianz SE.
W ciągu ostatniego roku można także zauważyć widoczny wzrost wpływu marki Allianz na decyzje zakupowe klientów. Allianz wskazuje, że ważny element stanowi również ośmioletnia ogólnoświatowa współpraca ubezpieczyciela z Ruchami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi. Partnerstwo odegrało kluczową rolę w podkreśleniu roli Allianz, jako globalnego ubezpieczyciela wspierającego ekosystem sportowy.
Zwiększenie obecności marki Allianz na rynku
Przypominamy, że w najbliższym czasie Allianz przejmie polską część biznesu grupy Aviva. Już w pierwszym kwartale tego roku ubezpieczyciel ogłosił zawarcie umowy nabycia polskich operacji ubezpieczeń życiowych i majątkowych, a także działalności w zakresie funduszy emerytalnych i zarządzania aktywami od Grupy Aviva. Przedmiot transakcji stanowi także zakup 51 procent udziałów w spółkach oferujących życiowe i majątkowe produkty bancasurrance, będących wspólnymi przedsięwzięciami Aviva i Santander.
Źródło: Allianz