Firma INTER Polska wystartowała z inicjatywą #INTEResujęSięZdrowiem. W jej ramach 7 lutego odbył się pierwszy z serii webinarów wellbeingowych, którego tematem było „Zdrowie psychiczne w erze cyfrowego nadmiaru”. Celem akcji jest wsparcie pracowników w radzeniu sobie z przeciążeniem informacyjnym i dbaniu o profilaktykę zdrowia psychicznego. 

Webinar INTER Polska 

Webinar, który odbył się 7 lutego poprowadziła Alicja Bartniczuk, certyfikowana trenerka cyfrowego dobrostanu, która od lat prowadzi szkolenia i warsztaty pomagające organizacjom oraz ich pracownikom w budowaniu zdrowych nawyków cyfrowych. Ekspertka współpracowała z organizacjami takimi jak Wellbeing Polska i HR Angel, a swoją wiedzę zdobywała w Digital Wellness Institute w USA. W trakcie spotkania wyjaśniła m.in.: 

  • jak technologie wpływają na zdrowie psychiczne i jak ograniczyć przeciążenie informacyjne, 
  • jakie są objawy wypalenia zawodowego i depresji, kto jest najbardziej narażony i jak zapobiegać psychicznym kryzysom, 
  • jak zbudować zdrowe nawyki w codziennym korzystaniu z technologii, by poprawić koncentrację i samopoczucie, 
  • gdzie szukać pomocy i jak korzystać z opieki medycznej w ramach grupowego ubezpieczenia zdrowotnego INTER Polska. 

Wsparcie psychologiczne i psychiatryczne dla pracowników 

Istotny element spotkania stanowiło omówienie możliwości korzystania z grupowego ubezpieczenia zdrowotnego INTER Polska w zakresie zdrowia psychicznego. Produkt ten umożliwia pracownikom skorzystanie m.in. z: 

  • wsparcia psychologa – w trudnych sytuacjach życiowych w ramach assistance, 
  • konsultacji z psychiatrą – np. w przypadku zaburzeń snu, nastroju czy też depresji. 

– Zdrowie psychiczne naszych pracowników jest dla nas priorytetem. W ramach akcji #INTEResujęSięZdrowiem chcemy dostarczać wiedzę i praktyczne narzędzia, które realnie pomogą im dbać o swoje zdrowie i energię – powiedziała Ewelina Bystros, Dyrektor Biura Personalnego i Administracji HR w INTER Polska. 

#INTEResujęSięZdrowiem – nowa inicjatywa dla pracowników 

Co istotne, ubezpieczyciel nie poprzestaje na jednym wydarzeniu, bowiem ten rok został ogłoszony rokiem zdrowia i dobrostanu w firmie. W ramach inicjatywy przez dwanaście miesięcy na pracowników INTER Polska będą czekały specjalne inicjatywy z zakresu zdrowia psychicznego, fizycznego i wellbeingu. 

– #INTEResujęSięZdrowiem to coś więcej niż pojedyncze wydarzenia – to nasza długofalowa strategia dbania o pracowników. Chcemy, aby każdy miał dostęp do rzetelnej wiedzy, narzędzi oraz wsparcia ekspertów, by czuć się dobrze – zarówno w pracy, jak i poza nią – dodała Olga Orlova, Junior HR Business Partner w INTER Polska. 

Źródło: INTER Polska