Ubezpieczeniowy Funduszu Gwarancyjny oprócz tego, że zajmuje się wypłatą odszkodowań dla osób poszkodowanych w wypadkach spowodowanych przez nieubezpieczonych właścicieli pojazdów oraz nieubezpieczonych rolników, zajmuje się również kontrolą spełniania obowiązku ubezpieczenia. UFG wypłaca odszkodowania osobom poszkodowanym, kiedy to sprawca wypadku lub kolizji nie został ustalony. Misją urzędu jest nie tylko uszczelnianie systemu obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych, ale również pomoc w sprawach urzędowych związanych z posiadaniem samochodu.
Historia ubezpieczenia OC pojazdu. Komu potrzebne są takie informacje?
Zawierając polisę komunikacyjną OC/AC firmy ubezpieczeniowe same weryfikują dane w UFG. Problem pojawia się, gdy w naszej historii ubezpieczeniowej pojawiają się nieścisłości. Przykładowo szkoda, o której nic nie wiemy lub brak informacji o zawartych polisach. W takiej sytuacji ubezpieczyciele przyjmą oświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jednak tylko wraz z zaświadczeniem potwierdzającym dane na dokumencie. Inną sytuacją jest fakt ubiegania się o zaświadczenie w celu przedłożenia go w firmie ubezpieczeniowej poza granicami kraju.
Chcesz uzyskać wniosek o przebiegu ubezpieczenia – złóż wniosek do UFG!
Wychodząc naprzeciw potrzebom właścicieli pojazdów, UFG upraszcza procedurę otrzymania zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia OC pojazdu. Zamiast zwracać się do poszczególnych firm ubezpieczeniowych, w których zawieraliśmy umowę (czasem jest ich kilka)– wystarczy wypełnić jeden wniosek.
Kto może otrzymać dokument?
Historię ubezpieczenia może otrzymać tylko posiadacz pojazdu mechanicznego, za okres ostatnich 5 lat. W zaświadczeniu znajdą się informacje o wykupionych polisach, ewentualnych szkodach oraz wypłaconych odszkodowaniach. Należy podkreślić, że ośrodek Informacji nie gromadzi danych o wysokości przysługujących zniżek.
Jak wypełnić dokument?
Na stronie internetowej UFG w zakładce: baza polis i szkód AC i OC, znajduje się odnośnik: przebieg ubezpieczenia OC. Wystarczy kliknąć, aby na stronie ukazały się odpowiednie linki z dwoma rodzajami formularzy:
1. Wniosek osoby fizycznej o udostępnienie informacji o przebiegu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, oraz
2. Wniosek o udostępnienie informacji o przebiegu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych niebędących osobami fizycznymi
Uwaga: formularz wypełniamy pismem drukowanym, jeśli istnieje taka możliwość – komputerowo. Do wniosku obowiązkowo należy dołączyć kopię jednego z dokumentów tożsamości (dowód osobisty, prawo jazdy, paszport). Jeśli wniosek wypełniony i wysyłany jest drogą elektroniczną, obowiązkowo należy podać adres e-mail nadawcy oraz skan dowodu tożsamości. W przypadku, kiedy korzystamy z tradycyjnej przesyłki pocztą to wszystkie wymagane dokumenty wraz z odręcznie wypełnionym i podpisanym wniosek wysyłamy na adres Biura Funduszu.
Czy inna osoba może złożyć za mnie wniosek?
Tak. Odpowiednie druki pełnomocnictwa znajdują się na tej samej stronie co wnioski o udostepnienie informacji. W przypadku, kiedy pełnomocnik składa wniosek w naszym imieniu, do dokumentów należy dołączyć dowody tożsamości zarówno pełnomocnika jak i osoby w imieniu, której składany jest wniosek.
Jak złożyć wniosek o wydanie informacji o przebiegu ubezpieczenia OC z Ubezpieczeniowego Fundusze Gwarancyjnego?
Wniosek o wydanie informacji o historii ubezpieczenia OC/AC z UFG można przekazać:
1. osobiście w siedzibie Funduszu, która mieści się pod adresem: ul. Płocka 9/11, Warszawa. Biuro Funduszu czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16,
2. za pośrednictwem internetu, wysyłając wiadomości e-mail na adres: oi@ufg.pl
3. za pośrednictwem poczty tradycyjnej, wysyłając wymagane dokumenty na wskazany powyżej adres Funduszu.
W jakim terminie UFG wydaje informacje o przebiegu ubezpieczenia?
Dane z UFG udostępnia są w terminie 15 dni od dnia otrzymania wniosku.
Czy informacja o przebiegu ubezpieczenia OC jest płatna?
Nie, Fundusz wydaje informacje o przebiegu ubezpieczenia OC bezpłatnie.
źródło: www.ufg.pl