Klienci Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego mogą już korzystać z Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej do zakładania konta w obydwóch instytucjach. Logowanie się do kont już istniejących będzie również możliwe dzięki Profilowi Zaufanemu. Przedstawiciele UFG i TFG podkreślają, że to naturalna zmiana i ułatwienie dla użytkowników. Sugerują również, aby już teraz zakładać konta, co może przydać się w kontaktach z obydwiema instytucjami.

Według danych UFG już teraz w portalu jest ponad 210 tysięcy użytkowników – osób prywatnych posiadających swoje konto. Zalogowani użytkownicy mogą m.in. przez całą dobę kontaktować się z Funduszem w swoich sprawach dotyczących kary za brak OC oraz regresu, uiszczać wpłaty za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznych, na bieżąco śledzić proces likwidacji szkody
oraz od ręki generować dane dotyczące historii ubezpieczeniowej przekazanej przez zakłady ubezpieczeń do bazy Ośrodka Informacji UFG i pobierać te informacje w jednej z trzech wersji językowych. Zdalny dostęp do informacji oznacza dla klientów UFG i TFG wygodę – oszczędność czasu i ewentualnych kosztów. Jest to istotne zwłaszcza w czasach pandemii i zagrożenia zdrowia, pozwala na przykład zrezygnować z wizyty w placówce pocztowej. Każdego roku konto w portalu UFG zakłada ponad 30 tysięcy użytkowników, którzy wybierają zdalne załatwianie spraw i prowadzenie korespondencji, ale w ostatnich dniach swoje konta założyło aż kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, co miało związek z wejściem w życie 1 października ustawy umożliwiającej podróżnym zwrot środków wpłaconych na imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Właśnie w ten sposób podróżni składają swoje wnioski – po zarejestrowaniu konta i zalogowaniu się na nie celem wypełnienia wniosku online.

Klienci UFG i TFG mogą zakładać nowe konta i logować się na nie przy pomocy usługi Login.gov.pl. Co istotne, przedstawiciele instytucji potwierdzają, że nowy sposób logowania służy jedynie weryfikacji tożsamości użytkownika przez Login.gov.pl i Fundusz nie otrzymuje żadnych danych dotyczących sposobu (albo ścieżki) logowania. UFG i TFG tym samym nie mają dostępu np. do danych rachunków bankowych czy korespondencji prowadzonej przez platformy.

Dostęp do już istniejących kont na UFG/TFG za pomocą logowania się adresem email i ustanowionym wcześniej hasłem będzie możliwy do odwołania, jednak UFG i TFG rekomendują użytkownikom już posiadającym swoje konta zalogowanie się przez Login.gov.pl. Dane udostępnione przez wszystkich użytkowników kont – tych już istniejących oraz tych przyszłych – służą wyłącznie do utworzenia konta dla UFG/TFG.

Konto w TFG może okazać się przydatne w nadchodzących tygodniach, kiedy większa niż zazwyczaj liczba klientów biur turystycznych i organizatorów turystyki będzie chciała skontaktować się z Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym. Od momentu wejścia w życie ustawy umożliwiającej zwrot podróżnym kosztów imprez nieodbytych z powodu COVID-19, właśnie zdalna droga kontaktu będzie niezbędna dla uzyskania zwrotu środków. Taki sposób załatwiania spraw klientów i kontaktu pomiędzy Funduszem a klientami jest najbardziej efektywny. Na stronach funduszu łatwo znaleźć instrukcję zakładania konta, jak i logowania się na nie.

Login.gov.pl to prosty i bezpieczny dostęp do usług publicznych online. Wystarczy jeden login i jedno hasło do logowania na różnych serwisach i do dostępu do różnych usług w Internecie. Dodatkowe informacje na temat Login.gov.pl dostępne są na https://login.gov.pl/login/howTo.

Adres portalu UFG: www.ufg.pl

Link do podstrony umożliwiającej założenie konta w UFG i TFG: https://tiny.pl/71gv6