
Grupa Generali opublikowała swoje wyniki finansowe na 31 marca 2025 roku. Spółka w tym okresie odnotowała silny wzrost wyniku operacyjnego dzięki wszystkim segmentom działalności, co potwierdza solidną pozycję kapitałową Generali.
Wzrost składek i poprawa rentowności
W pierwszym kwartale tego roku Grupa Generali odnotowała przypis składki brutto na poziomie 26,5 miliarda euro, co oznacza wzrost o 0,2% względem analogicznego okresu 2024 roku. Największy wkład w ten wynik miały ubezpieczenia majątkowe i osobowe (P&C), które wzrosły o 8,6%, szczególnie w obszarze ubezpieczeń innych niż komunikacyjne. Ubezpieczenia komunikacyjne, choć nieco słabsze, zostały zrównoważone przez silny rozwój ubezpieczeń ochronnych i zdrowotnych. Wskaźnik mieszany poprawił się do poziomu 89,7% (spadek o 1,4 punktu procentowego), a wskaźnik mieszany niezdyskontowany spadł do 92,0% potwierdzając skuteczne zarzadzanie kosztami i szkodowością. W segmencie ubezpieczeń na życie wpływy netto przekroczyły 3 miliardy euro. Kluczowy udziały miały tu produkty ochronne oraz hybrydowe i unit-linked.
Rekordowy wynik operacyjny i silna pozycja kapitałowa
Wynik operacyjny Grupy wzrósł o 8,9% rok do roku i wyniósł 2,1 miliarda euro. To rezultat zrównoważonego wzrostu wszystkich segmentów działalności. Szczególnie istotny był wkład segmentu P&C, który skorzystał z pozytywnego trendu wzrostowego oraz poprawy wskaźników technicznych. Skorygowany wynik netto wyniósł 1,2 miliarda euro wzrost o 7,6%. Skorygowany zysk na akcje osiągnął poziom 0,79 euro, co oznacza poprawę o 9,4% względem I kwartału 2024 roku. Stabilność finansowa Generali została utrzymana a wskaźnik wypłacalności Solvency II pozostał na bardzo mocnym poziomie 210%, co potwierdza odporność Grupy na wahania rynkowe i jej gotowość do realizacji dalszych inwestycji oraz wypłaty dywidendy.
Strategia Lifetime Partner 27: początek nowego etapu
Silny pierwszy kwartał 2025 r. to dla Generali nie tylko potwierdzenie skuteczności dotychczasowej strategii, ale również mocny fundament pod realizacje nowego planu Lifetime Partner 27: Driving Excellence. Strategia ta skupia się na dalszym wzmacnianiu relacji z klientami, cyfryzacji, efektywności operacyjnej oraz rozwoju oferty zrównoważonych produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych.
– W pierwszym kwartale Generali odnotowało dalszy silny wzrost zarówno wyniku operacyjnego, jak i skorygowanego wyniku netto, dzięki wszystkim segmentom działalności, co stanowi bardzo pozytywny początek realizacji naszej nowej strategii ‘Lifetime Partner 27: Driving Excellence’. Nasza działalność w zakresie ubezpieczeń majątkowych i osobowych skorzystała na zdrowym wzroście przychodów, napędzanym głównie przez linię ubezpieczeń innych niż komunikacyjne, a także dalszej poprawie wskaźnika mieszanego. W dziale ubezpieczeń na życie odnotowaliśmy znaczące wpływy netto, przy czym w preferowanych obszarach ubezpieczeń ochronnych i zdrowotnych oraz produktów hybrydowych i Unit-Linked osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Solidny wkład w wynik operacyjny Grupy miał dział Asset & Wealth Management, głównie dzięki konsolidacji Conning Holdings Limited. Nasze zdywersyfikowane źródła zysków i solidna pozycja kapitałowa napędzana doskonałym generowaniem gotówki pozwalają Grupie z powodzeniem wdrażać nowy plan strategiczny i stworzyć wartość dla wszystkich naszych interesariuszy – powiedział Cristiano Borean, CFO Grupy Generali.
Źródło: Generali