W najnowszej edycji konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2022” miesięcznika „Gazeta Bankowa” Grupa PZU zwyciężyła we wszystkich trzech nagradzanych kategoriach. Redakcja przyznała także nagrodę specjalną, którą otrzymała prezes PZU dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.
Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa
25 stycznia odbyła się gala, podczas której „Gazeta Bankowa” już po raz trzynasty przyznała nagrody w konkursie „Przyjazna Firmy Ubezpieczeniowa” i po raz jedenasty w równoległym konkursie „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku”. Kapituła, w skład której wchodzą profesorowie polskich uczelni, przedstawiciele ważnych dla rynku ubezpieczeniowego instytucji (Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Biura Rzecznika Finansowego, Stowarzyszenie Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych) oraz kierownictwo redakcji, wpierane przez partnerów w postaci międzynarodowych firm konsultingowych Kearney i Accenture, co roku wyróżnia najlepsze zakłady ubezpieczeń w trzech dziedzinach: ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń komunikacyjnych oraz ubezpieczeń majątkowych i osobowych z wyłączeniem komunikacyjnych.
W edycji podsumowującej rok 2022 na rynku ubezpieczeniowym, brano po uwagę wypracowane wyniki finansowe, a także m.in. działania podjęte w obszarach obsługi i relacji z klientami, cyfryzacji, cyberbezpieczeństwa czy ESG.
Grupa PZU z licznymi nagrodami
Z opublikowanych informacji wynika, że w każdej z trzech kategorii, które były nagradzane w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” zwyciężyła Grupa PZU – w pierwszej PZU Życie SA, a w pozostałych dwóch PZU SA. Co więcej, także prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła została uhonorowana nagrodą specjalną przyznaną w konkursie „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku”.
Redaktor naczelny „Gazety Bankowej” Maciej Wośko uzasadniając wyróżnienia powiedział, że redakcja chciała docenić „konsekwentne osiąganie przez kierowanego przez nią ubezpieczyciela celów wskazanych w nowej strategii, ciągłe poszukiwanie nowych pomysłów i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie technologii, produktów finansowych i obsługi klienta, a także zaangażowanie społeczne, w tym wprowadzenie Grupy PZU do ekstraklasy sponsorów sportu zawodowego i amatorskiego”.
Docenienie zaangażowania ubezpieczyciela
Prezes PZU odbierając statuetkę podkreśliła, że ostatnie lata z uwagi na niepewność wywołaną pandemią oraz wojną były pełne wyzwań i niełatwych decyzji.
– Ostatnie lata były okresem ogromnych wyzwań dla wszystkich organizacji w Polsce i na świecie. Przyszło nam podejmować niełatwe decyzje w sytuacji, gdy nie mieliśmy pełnej wiedzy ani o wszystkich okolicznościach, ani możliwych skutkach – powiedziała prezes PZU.
Przedstawicielka ubezpieczyciela dodała także, że mimo trudności firma konsekwentnie rozwija swoją działalność ubezpieczeniową.
– Dziś mogę śmiało powiedzieć, że decyzje, jakie podjęliśmy, były trafne, a kierunki, które wyznaczyliśmy – słuszne. Grupa PZU nie była zainteresowana jedynie przetrwaniem pandemii, a potem kryzysu wojennego. Pomimo wyjątkowych trudności, konsekwentnie rozwijamy nasz biznes ubezpieczeniowy i budujemy wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy. Satysfakcja jest tym większa, że jest to dostrzegane przez rynek. Otrzymaną nagrodę traktuję jak docenienie profesjonalizmu, zaangażowania i pasji wszystkich pracowników Grupy PZU. Dziękuję także milionom naszych klientów, którzy obdarzyli nas swoim zaufaniem – dodała Beata Kozłowska-Chyła.
Szczegółowe wyniki konkursów, wraz z analizą dotyczącą rynku ubezpieczeń przygotowaną przez ekspertów Kearney, można znaleźć między innymi w najnowszym, lutowym wydaniu „Gazety Bankowej”.
Źródło: PZU SA