laweta

Uszkodzenie samochodu w takcie podróży albo wyjazdu służbowego może być bardzo kłopotliwe. Tego typu sytuacje wymagają zazwyczaj natychmiastowej reakcji, a ta w większości przypadków wiąże się z koniecznością odholowania auta. Wówczas może okazać się bardzo pomocne assistance samochodowe. 

Holowanie auta w ramach assistance 

Czasami dochodzi na drodze do sytuacji, które skutkują awarią elementów podwozia albo układu kierowniczego. Zdarza się też, że ingerencja wezwanego specjalisty na miejscu może nie być wystarczająca. W takim przypadku pomoże tylko odholowanie samochodu na lawecie do warsztatu, zakładu wulkanizacyjnego lub do miejsca zamieszkania. Warto wiedzieć, że posiadając ubezpieczenie assistance zyskamy pewność, że wówczas koszty transportu pokryje nasz ubezpieczyciel. Polisa tego typu gwarantuje nam komfort podróżowania, i to za niewielką kwotę. 

Assistance samochodowe – zakres usług 

Zanim zdecydujemy się na zakup ubezpieczenia assistance, należy zweryfikować to, w jakich przypadkach będziemy mogli skorzystać z usługi holowania. Wybierając taki rodzaj ochrony samochodowej sprawdźmy, czy otrzymamy wsparcie pomocy drogowej tylko po wypadku, czy także w przypadku awarii. Zapytajmy także o miejsce holowania – czy transport odbywa się do najbliższego warsztatu, do wskazanego punktu, jaki jest limit kilometrów obejmujący holowanie auta na lawecie (czy wsparcie obowiązuje tylko w Polsce, czy też za granicą). Bez wątpienia powinniśmy dopasować wybrany pakiet usług assistance do swoich potrzeb – wówczas posiadane przez nas ubezpieczenie spełni nasze oczekiwania. 

Przykładowo w Europ Assistance w zależności od wariantu ubezpieczenia mamy do wyboru następujące świadczenia: 

  • Wariant STANDARD – obowiązuje na terytorium RP i przysługuje w przypadku awarii pojazdu w odległości 50 km od miejsca zamieszkania, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania pojazdu w limicie o wysokości 500 zł. 
  • Wariant KOMFORT – obowiązuje na terenie RP, przysługuje w przypadku awarii pojazdu, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania w limicie 700 zł. 
  • Wariant PREMIUM – obowiązuje na terytorium Europy (Polska, Austria, Belgia, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Lichtenstein, Litwa, Łotwa, Luksemburg, Macedonia, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, europejska część Rosji, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, europejska część Turcji, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy) i przysługuje w przypadku awarii pojazdu, wypadku drogowego lub kradzieży pojazdu. Obejmuje 2 holowania w limicie 1000 zł. 

Co więcej, jeśli w wyniku unieruchomienia pojazdu samochód został odholowany przez usługodawcę Centrum Alarmowego i nie może być naprawiony tego samego dnia, dodatkowo w ramach wariantu PREMIUM przysługuje nam jedno z następujących świadczeń: 

  • Organizacja i pokrycie kosztów transportu, zakwaterowanie ze śniadaniem w hotelu o kosztach nieprzekraczających 200 euro za dobę. 
  • Samochód zastępczy – organizacja i pokrycie kosztów wynajmu pojazdu zastępczego w podobnej klasie co unieruchomiony. Nie dłużej jednak niż na 3 doby z odpowiednimi zastrzeżeniami, które można sprawdzić w OWU.   
  • Organizacja i pokrycie kosztów powrotu lub kontynuacji podróży. 

Usługi assistance – jak skorzystać? 

Co zrobić, by skorzystać z usługi holowania? By otrzymać wsparcie na trasie wystarczy skontaktować się z Centrum Alarmowym ubezpieczyciela. Szkodę możemy zazwyczaj zgłosić 24 h na dobę, 365 dni w roku. 

Pamiętajmy, że przy zgłoszeniu szkody należy podać takie informacje, jak: 

  • imię i nazwisko kierowcy, 
  • liczbę pasażerów, 
  • numer polisy, 
  • krótki opis zdarzenia i rodzaj koniecznej pomocy, 
  • numer telefonu do skontaktowania się z ubezpieczonym lub wskazaną przez niego osobą, 
  • markę i numer rejestracyjny ubezpieczonego pojazdu, czasem także numer VIN, 
  • nazwisko i imię sprawcy szkody, w przypadku gdy dane te są znane ubezpieczonemu, 
  • lokalizację miejsca zdarzenia oraz inne informacje niezbędne konsultantowi Centrum Alarmowego do zorganizowania pomocy w ramach świadczonych usług. 

Po wykonaniu tych czynności ubezpieczyciel natychmiast skieruje usługodawcę na miejsce zdarzenia. Otrzymamy wówczas profesjonalną, sprawną obsługę oraz gwarancję, że autem zajmą się najlepsi fachowcy. 

Źródło: Europ Assistance