Niestety coraz częstsze próby wyłudzeń polis komunikacyjnych zmuszają właścicieli pojazdów do większej czujności. Dlatego InterRisk apeluje, by korzystać z powiadomień Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Usługa ta informuje o każdej aktywności związanej z naszymi danymi osobowymi. Jak ją, zatem uruchomić?
Dlaczego warto kontrolować swoje polisy?
Każdy posiadacz ubezpieczenia komunikacyjnego narażony jest na ryzyko tego, że jego dane osobowe zostaną użyte bez wiedzy. Tzw. „proceder włoski”, czyli zawieranie ubezpieczeń na cudze dane może prowadzić do poważnych konsekwencji finansowych i prawnych. Dlatego świadomość takich zagrożeń staje się dziś jednym z podstawowych elementów ochrony własnych interesów. Warto zdawać sobie sprawę, że regularne sprawdzanie historii szkód i polis pozwala natychmiast zareagować, gdy pojawi się nieautoryzowana aktywność. Z tego powodu InterRisk zachęca klientów, by korzystali z powiadomień UFG. Usługa ta pozwala śledzić każdy przypadek wykorzystania naszych danych. Dzięki temu w szybki sposób można dowiedzieć się, czy ktoś próbował zawrzeć polisę lub zgłosić szkodę w naszym imieniu.
Jak działają powiadomienia UFG?
Jak wspominaliśmy usługa umożliwia natychmiastowe wychwycenie sytuacji, w których dane osobowe trafiają w niepowołane ręce, a jednocześnie wzmacnia bezpieczeństwo i przejrzystość procesu zawierania umów ubezpieczeniowych. Jak zatem działają powiadomienia z UFG? Po aktywacji usługi każdy użytkownik otrzymuje SMS-y, gdy w jego imieniu zostanie zawarta lub przepisana umowa ubezpieczenia OC lub AC, zgłoszona szkoda albo usunięta polisa z bazy UFG. Co istotne, proces rejestracji jest prosty i zajmuje kilka minut. Portal pozwala sprawdzić historię szkód w ciągu ostatnich pięciu lat lub uzyskać pełną historię od momentu wprowadzenia bazy, czyli od 2004 roku dla OC i od 2006 dla AC. Dane są dostępne w trzech językach: polskim, angielskim i niemieckim. Powiadomienia UFG działają jak szybki system ostrzegawczy, dzięki któremu użytkownik od razu wie o podejrzanej aktywności i może podjąć odpowiednie kr InterRisk zachęca klientów do korzystania z powiadomień UFG
Bezpieczeństwo zależy także od agentów
Ubezpieczyciel zaznacza, że kluczową rolę w ochronie klientów odgrywają także agenci. Ubezpieczyciel przypomina o obowiązkowej weryfikacji dowodu tożsamości przy każdej umowie, szczególnie w przypadku polis zawieranych zdalnie lub telefonicznie. Dokładne sprawdzenie danych z pewnością znacznie minimalizuje ryzyko wyłudzeń i pozwala skuteczniej reagować na próby nadużyć.
– Ramię w ramię jako branża ubezpieczeniowa pracujemy nad zmniejszeniem skali tzw. „procederu włoskiego”. Usługa UFG to ważny krok w kierunku ograniczenia nadużyć i zapewnienia większej ochrony danych osobowych. Zachęcamy wszystkich do jej uruchomienia – podsumowuje Beata Ostrysz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń komunikacyjnych InterRisk.
Źródło: InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group







