PTE PZU rozpoczyna nową kampanię edukacyjną. Firma przełamuje w niej stereotypy i pokazuje, że każdy oszczędzający na IKE lub IKZE to realny inwestor, który wspiera polską gospodarkę, firmy i lokalne społeczności. To przełomowy głos na rynku kapitałowym, niosący ze sobą jasne przesłanie: Twoje pieniądze mają znaczenie.
Oszczędzasz? Już inwestujesz
Z pewnością wielu z nas nie postrzega siebie jako inwestorów – szczególnie, gdy mowa o systematycznym odkładaniu środków na przyszłość. Tymczasem nowa kampania edukacyjna PTE PZU uświadamia, że każda wpłata na Indywidualne Konto Emerytalne (IKE) czy Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) to realna inwestycja w rozwój kraju.
– Osoby dokonujące regularnych wpłat na IKE lub IKZE chcą wiedzieć, jak efektywnie zarządzamy ich oszczędnościami i je pomnażamy. Ale coraz częściej inwestorzy interesują się nie tylko stopą zwrotu, lecz także tym, gdzie ostatecznie trafią ich pieniądze i czemu służą. Chcemy uświadomić klientom DFE PZU, że ich oszczędności emerytalne nie są jedynie abstrakcyjnymi cyframi na koncie, lecz są inwestowane na rynku kapitałowym i wpływają na realne zmiany w naszym otoczeniu. Tworzymy również narzędzia, które pozwolą im zaangażować się w ważne procesy zarządzania powierzonymi nam środkami. To unikatowa na polskim rynku inicjatywa, przez którą chcemy budować zaufanie i zaangażowanie naszych klientów – mówi Andrzej Sołdek, prezes PTE PZU.
Lokalne zmiany, krajowe efekty
Kampania PTE PZU opiera się na dwóch filarach. Pierwszy z nich to prezentacja realnych projektów zainicjowanych przez firmy, których akcje i obligacje znajdują się w portfelu DFE PZU. Są to inwestycje, które zmieniają krajobraz polskich miast i miasteczek, m.in.:
- szkoła podstawowa dla 600 dzieci w Szczęsnem,
- nowy budynek Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni,
- ponad 2600 mieszkań oddanych przez Develię,
- 660 nowych sklepów LPP i 147 marketów Dino otwartych w zaledwie kilka miesięcy.
To nie są abstrakcyjne liczby – to konkretne działania, które tworzą miejsca pracy, poprawiają jakość życia i aktywizują lokalne społeczności.
Wpływ, zaangażowanie, odpowiedzialność
Drugi filar kampanii stanowią interaktywne narzędzia, które pozwalają klientom współdecydować o kierunkach rozwoju spółek portfelowych. PTE PZU uruchomiło ankiety, w których oszczędzający mogą wyrażać swoje zdanie przed walnymi zgromadzeniami akcjonariuszy takich firm jak LPP, Tauron czy Benefit Systems.
– Oczywiście ostatecznie to PTE PZU podejmuje decyzje i oddaje głos podczas walnych zgromadzeń spółek, których akcje posiadamy. To na nas, jako profesjonalnych zarządzających powierzonymi nam środkami, spoczywa odpowiedzialność za to, by nasze działania jak najlepiej służyły interesowi członków naszego funduszu. Chcemy jednak przez zaangażowanie klientów w wyrażenie ich opinii na temat spraw głosowanych na WZA uświadomić im wpływ inwestorów na rozwój i działania spółek, w które zainwestował fundusz DFE PZU – wyjaśnia Andrzej Sołdek.
Niewątpliwie DFE PZU wyznacza nowe standardy w relacjach z klientami, budując zaufanie poprzez edukację i aktywne włączanie ich w zarządzanie kapitałem. To pierwszy fundusz w Polsce, który nie tylko osiągnął 1 mld zł aktywów pod zarządzaniem, ale także udowadnia, że inwestowanie może – i powinno – mieć ludzką twarz.
Źródło: PZU SA







