Nowe działania ubezpieczyciela, polegają przede wszystkim na ugruntowaniu swojej pozycji rynkowej. Firma w planach ma oferowanie swoim i przyszłym klientom spersonalizowanych ofert, takich jak wprowadzone niedawno ubezpieczenie „MetLife na Życie”.
Jakie są podstawy nowej strategii?
Podstawami nowej strategii są: skoncentrowanie się na dostarczaniu klientowi i jego bliskim ochrony ubezpieczeniowej, skuteczne wychodzenie naprzeciw wyzwaniom rynkowym, w tym oferowanie nowych produktów, koncentracja na sprzedaży za pośrednictwem agentów ubezpieczeniowych, banków i innych instytucji oraz cyfryzacja procesu sprzedaży i obsługi klientów. Nowa strategia zakłada też stały rozwój wiedzy i profesjonalizmu agentów towarzystwa.
Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife tłumaczy na czym polegają obecne działania firmy: „Kompetencje naszych agentów wyróżniają się na rynku. To nie jest dane na zawsze i trzeba to pielęgnować. Dlatego m.in. wyposażamy agentów w nowe cyfrowe narzędzia. Dzięki temu model zawodowy naszego agenta staje się coraz bardziej atrakcyjny”.
Ubezpieczyciel nastawia się na rozwój sprzedaży przez agentów oraz instytucje finansowe
Z kolei Łukasz Kalinowski, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife TUnŻiR dodaje, że ubezpieczyciel nastawia się na rozwój sprzedaży przez agentów oraz instytucje finansowe: „Jesteśmy obecni w Polsce od 1990 roku. Ćwierćwiecze to pozwoliło nam stworzyć imponującą bazę klientów, nabyć wyjątkowych doświadczeń, poznać jak nikt ubezpieczającego się mieszkańca naszego kraju. Ta dojrzałość naszej firmy ma też odzwierciedlenie w nowej strategii. Jesteśmy nastawieni na rozwój sprzedaży przez agentów oraz instytucje finansowe. Z tej dojrzałości wynika też wejście na jeszcze wyższy poziom dostosowania naszych produktów do potrzeb każdego klienta indywidualnego”.
Wskazał on również, że nowa strategia zakłada rozwijanie produktów MetLife, by dawały największe możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta. Oznacza to m.in. konieczność większej cyfryzacji usług ubezpieczeniowych.
Najświeższym przykładem spersonalizowanej oferty jest ubezpieczenie „MetLife na Życie”
Charakterystyczną cechą polisy jest jej kompleksowość, objawiająca się w szerokiej palecie umów dodatkowych pozwalających na dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb konkretnej osoby. „MetLife na Życie” skierowane jest do trzech grup klientów: osób będących „głową rodziny”, zapewniających najbliższym stabilność finansową, kredytobiorców spłacających wieloletnie kredyty hipoteczne, wspólników w spółkach. Bożena Trzaska, dyrektor ds. Rozwoju Produktów Ochronnych podkreśla cechy wyróżniające nowy produkt: „Nasz nowy produkt wyróżnia się niską składką, już od 50 zł miesięcznie za całą polisę, w stosunku do wysokich sum ubezpieczenia. Z punktu widzenia klienta ważne jest, by zawierając jedną umowę, otrzymał on najlepiej dopasowane do swoich potrzeb ubezpieczenie. Główną ideą kompleksowego ubezpieczenia „MetLife na Życie” jest jego elastyczność w doborze specyficznych świadczeń wynikających z sytuacji życiowej, potrzeb lub oczekiwań konkretnego klienta”.
Źródło: www.metlife.pl