Jak wynika z analizy ekspertów Bacca, w przypadku zakupu polisy komunikacyjnej na raty klienci sięgają po bogatsze warianty ubezpieczenia i są gotowi wydać więcej niż zazwyczaj. Dowodem na to jest dwudziestoprocentowy wzrost kwoty przeznaczanej na ubezpieczenia komunikacyjne w systemie ratalnym.
Obecny rok to czas zmian cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Wzrost cen polis komunikacyjnych uwidocznił się w statystykach rynkowych (+25% r/r w I półroczu), ale skutkuje również kilkoma zjawiskami znajdującymi odbicie w statystykach portfela klientów Bacca.
Coraz częściej za polisę płacimy w systemie ratalnym
Klienci zakładów ubezpieczeń, coraz chętniej korzystają z miesięcznych rat i coraz wyższa jest kwota, którą przeznaczają na ubezpieczenie. Szczególnie widoczne zmiany można zaobserwować w III kwartale. Średnia finansowana przez Bacca składka ubezpieczeniowa wzrosła w tym okresie o 20% w stosunku do kwoty z analogicznego okresu 2015 r. Dynamiczny wzrost wystąpił także we wrześniu. Wtedy to klienci indywidualni korzystający z rat miesięcznych zaplanowali płatność za ubezpieczenie komunikacyjne około 120 zł miesięcznie, co daje prawie 1450 zł w skali roku.
Płacąc w ratach, wybieramy szersze pakiety
Klienci płacący w miesięcznych ratach kupują szersze pakiety. Cezary Świerszcz, prezes Bacca potwierdza: „ Miesięczne płatności pozwalają lepiej gospodarować domowym budżetem i w rezultacie podwyżki cen, choć nie da się ich uniknąć, nie stają się tak dotkliwe, jak jednorazowa płatność wysokiej składki ”.
Dynamiczna zmiana cen ubezpieczeń OC/AC wpływa także na charakterystykę klientów i strukturę ryzyk
Eksperci zwracają również uwagę na to, iż pomimo dużego wzrostu cen za ubezpieczenia, tempo oraz skala zmian były różne w poszczególnych zakładach. W efekcie zmiany taryfowe nie od razu przekładały się na transakcyjne ceny ubezpieczeń. Multiagenci mogący porównać ceny wielu ubezpieczycieli odnotowują w tym roku bardzo duży wzrost zainteresowania klientów szukających lepszych ofert niż u dotychczasowego ubezpieczyciela. Potwierdza to Piotr Kujawa, członek zarządu Bacca: „Dynamiczna zmiana cen ubezpieczeń OC/AC wpływa także na charakterystykę klientów i strukturę ryzyk. Zmiana struktury portfela może mieć istotny wpływ na wyniki finansowe ubezpieczycieli w kolejnych latach”.
Nierównomierne wzrosty cen ubezpieczeń spowodowały, że klienci częściej niż dotychczas mogli rozważać i decydować się na zmianę zakładu ubezpieczeń
W portfelu klientów Bacca, w III kwartale ub.r. oraz w III kwartale 2016 roku widoczne jest zjawisko migracji klientów między ubezpieczycielami. Spośród klientów korzystających z rozwiązań ratalnych Bacca największą stabilnością portfela (czyli największym odsetkiem klientów pozostających u dotychczasowego ubezpieczyciela) mogą pochwalić się BTA (99%), Generali, InterRisk oraz Link4 (po 84%). Wynik lidera wiąże się z integracją płatności ratalnych Bacca z produktem towarzystwa, dzięki czemu proces zawarcia ubezpieczenia płatnego w ratach jest prostszy zarówno dla klienta, jak i agenta. Rezultat BTA dowodzi, że ma to również wpływ na skłonność do ponownego korzystania ze wspólnej oferty. Pozostali ubezpieczyciele z zestawienia również odnotowali wysokie wyniki w procesie sprzedaży, w którym płatności ratalne Bacca są niejako obok procesu wyboru ubezpieczyciela. Powyżej średniej (czyli 70%) uplasowały się również Gothaer, Proama, Compensa i PZU. Najwyższymi procentowymi wskaźnikami wzrostu składki finansowanej przez Bacca.
Młodzi najbardziej mobilni
Najbardziej mobilnymi klientami, czyli skłonnymi do zmiany ubezpieczyciela, są klienci w wieku do 25 lat (36%) oraz powyżej pięćdziesiątki (34%). Z kolei klienci miedzy 26. a 49. rokiem życia zdecydowanie rzadziej decydują się na zmiany (28% w grupie 26-35 lat, 26% w 36-50 lat).
W ocenie ekspertów, dzięki zmianom w taryfach ubezpieczyciele w 2016 roku odnotują znacznie większy przypis składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jednak struktura klientów poszczególnych towarzystw może znacząco odbiegać o struktury z lat ubiegłych. Wzrosty cen zachęcają klientów do migracji między towarzystwami. Sytuacja rynkowa towarzystw nie pozwala na wstrzymanie podwyżek, zatem przepływy mogą się jeszcze nasilić. Czynniki te mogą w znacznym stopniu zaważyć na wynikach finansowych zakładów.
Źródło: www.bacca.pl
Po ostatnich podwyżkach dla wielu kierowców jednorazowa składka jest za wysoka. Rozłożenie na raty jest rozwiązaniem.
Po ostatnich podwyżkach dla wielu kierowców jednorazowa składka jest za wysoka. Rozłożenie na raty jest rozwiązaniem.
Ja też korzystam z Baccy bo inaczej to masakra jest. Musiałabym zapłacić jednorazowo nico „za grubo” . Własnie dzisiaj „zeszło” mi z konta a polisę, nie trzeba pamiętać o przelewach. Generalnie ceny są powodem załamki. ;-(
Ja też korzystam z Baccy bo inaczej to masakra jest. Musiałabym zapłacić jednorazowo nico „za grubo” . Własnie dzisiaj „zeszło” mi z konta a polisę, nie trzeba pamiętać o przelewach. Generalnie ceny są powodem załamki. ;-(
nie ma się co dziwić gdy Towarzystwa stosują 26 do 50% zwyżki za raty. Sami policzcie – takie PZU bierze za 2 raty +13% zwyżki, ale te 13% to zasadniczo 26% bo przecież pierwsza ratę płacicie a kredytują Wam druga ratę, natomiast zwyżkę liczą od całości.
taka Bacca jest alternatywą, sam namawiam Klientów od 5 lat i coraz większa rzesza korzysta, tym bardziej że sa solidna firmą, mają dedykowaną infolinie dla Agenta, regularnie rozliczają się z Agentem, i co najważniejsze sa tańsi niż Towarzystwa
nie ma się co dziwić gdy Towarzystwa stosują 26 do 50% zwyżki za raty. Sami policzcie – takie PZU bierze za 2 raty +13% zwyżki, ale te 13% to zasadniczo 26% bo przecież pierwsza ratę płacicie a kredytują Wam druga ratę, natomiast zwyżkę liczą od całości.
taka Bacca jest alternatywą, sam namawiam Klientów od 5 lat i coraz większa rzesza korzysta, tym bardziej że sa solidna firmą, mają dedykowaną infolinie dla Agenta, regularnie rozliczają się z Agentem, i co najważniejsze sa tańsi niż Towarzystwa