PZU wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne obsługujące wszystkie procesy, które wspierają zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU. Jak podaje ubezpieczyciel kompleksowy projekt o nazwie „Wall Street” działa w oparciu o system MX3 i daje możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym zarówno wyników funduszy, jak i kontroli limitów ryzyka. Dodatkowo zapewnia szybki przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji.
Z informacji podanych przez PZU wynika, że ubezpieczyciel wprowadził najwyższe światowe standardy w zarządzaniu aktywami.
Jak podkreśla członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse Tomasz Kulik, realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii w obszarze inwestycji. – Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów – mówi Tomasz Kulik.
Nowy system PZU przede wszystkim integruje wiele aktywności w obrębie inwestycji.
– Wdrożona infrastruktura służy do ewidencji transakcji i pomaga w monitorowaniu ich efektów ekonomicznych. Wspomaga procesy związane z rozliczaniem transakcji i obsługą rachunków finansowych – podkreśla CFO PZU Tomasz Kulik.
Wprowadzone innowacje pozytywnie wpływają na konkurencyjność TFI PZU na naszym krajowym rynku. Wynika to z tego, że jakość i szybkość przekazywanych informacji jest ważnym czynnikiem, który wpływa na współpracę z klientami. Dodatkowo korzystanie z nowoczesnej infrastruktury podnosi wiarygodność Grupy PZU na zagranicznych rynkach i umożliwia skuteczną obsługę portfela klientów, także spoza Polski.
– Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi – mówi prezes TFI PZU Robert Kubin. – Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych.
Jak podaje ubezpieczyciel wdrożenie wspomnianych wyżej rozwiązań to także sukces pod kątem realizacji tak kompleksowego projektu w tym trudnym czasie, jakim jest pandemia.
– Mimo trudnych warunków związanych ze zmianą organizacji pracy, wymuszoną przez Covid-19, prace nad projektem przebiegały zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor odpowiedzialny za projekt „Wall Street” Piotr Frankiewicz. – W kluczowych etapach projektowych brało udział blisko 200 osób zarówno z Polski, jak i Wielkiej Brytanii czy Francji. – dodaje.
Prace były realizowane wspólnie przez zespoły biznesowe i IT z trzech spółek Grupy PZU: PZU SA, PZU Życie SA oraz TFI PZU SA we współpracy z partnerami biznesowo-technologicznymi: Murex, Luxoft Poland, SWIFT, COMARCH, EY, Bloomberg, Refinitiv, An LSEG Business i kancelarią prawną Bird & Bird.
Źródło: PZU SA
Codzienne życie seniora może nieść ze sobą niespodziewane wyzwania, takie jak niezrozumiała umowa, spór z…
Pomimo tego, że coraz więcej Polaków ubezpiecza się przed wyjazdem za granicę, to wciąż co…
W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy. W zeszłym roku w…
Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…
Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…
Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…