Miesięcznik „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” opublikowały zestawienie wizerunkowych liderów branż wyłonionych w rankingu Top Marka 2016. W dziewiątej edycji prestiżowego badania w kategorii „Ubezpieczenia” tryumfował PZU.
Raport obejmuje doniesienia medialne, ukazujące się od 1 lipca 2015 roku do 30 czerwca 2016 roku i dotyczyły najczęściej opisywanych branż, m.in. ubezpieczeń. W badaniu przeanalizowano prawie 18 mln publikacji, w tym 307 tys. tekstów prasowych, 1,7 mln materiałów internetowych oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy z social media. W tym roku badanie uwzględniło także popularność brandów na Instagramie.
Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów podkreśla coraz większą rolę mediów społecznościowych: „Po raz drugi badanie Top Marka analizuje wzmianki, które pojawiły się w wybranych serwisach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i po raz pierwszy z Instagrama. Wzrost znaczenia social media nie pozostaje bez wpływu na rozwój badania, dzięki czemu raport obejmuje z roku na rok coraz większą część rynku mediów – tłumaczy Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W kategorii „Ubezpieczenia” liderem badania pozostał PZU. Największy polski ubezpieczyciel zostawił rywali daleko w tyle, osiągając ponad dwukrotnie wyższą sumę punktów niż Ergo Hestia i Aviva. Liczba wzmianek w mediach społecznościowych potwierdziła dominację PZU.
Źródło: www.psmm.pl