LINK4, podobnie jak większość ubezpieczycieli uruchomił szybką ścieżkę obsługi dla osób poszkodowanych przez powodzie i podtopienia, do których doszło na południu Polski. Dzięki temu, pierwsze zaliczki na poczet wypłaty odszkodowań już trafiły do klientów z zalanych rejonów.
Ułatwiony proces likwidacji szkód
W odpowiedzi na ostatnie wydarzenia, LINK4 uruchomił szybką ścieżkę obsługi dla osób poszkodowanych przez powodzie i podtopienia. Ubezpieczyciel, by ułatwić proces i jednocześnie skrócić czas oczekiwania na wypłatę odszkodowania dla osób dotkniętych przez tego typu zdarzenia do minimum ograniczył formalności. Z opublikowanych informacji wynika, że:
- poszkodowani klienci mają priorytet na infolinii i zgłoszeniu internetowym,
- dostępny jest prosty formularz rejestracji szkody – wystarczy podać 4 informacje: numer polisy, dane osoby z telefonem, krótki opis okoliczności i numer konta do przelewu,
- zaliczki są wypłacone jeszcze tego samego dnia.
LINK4 aktywował też preobsługę szkód, co oznacza, że ubezpieczyciel nie czeka na zgłoszenia, tylko samodzielnie kontaktuje się z klientami z zagrożonych powodzią rejonów, by dowiedzieć się, czy wystąpiła u nich szkoda i czy potrzebują pomocy.
Wsparcie ubezpieczyciela
Z uwagi na dużą liczbę zgłoszeń ubezpieczyciel zwiększył również obsadę zespołów odpowiedzialnych za przyjmowanie i obsługę szkód. LINK4 wysłał już na zalane tereny na południu Polski swoich Mobilnych Ekspertów, którzy na miejscu będą przeprowadzać oględziny zniszczonego przez wodę mienia. Co więcej, na wyjazd czekają kolejne osoby.
– Zależy nam, by w tej trudnej sytuacji nasi klienci jak najszybciej dostali wsparcie i to nie tylko pieniężne. Podczas rozmowy nasi konsultanci rejestrują szkody, ale także przypominają, że w przypadku gdy lokal nie będzie nadawał się do zamieszkania, LINK4 pokryje koszty wynajmu przez klienta lokalu zastępczego, a także w ramach assistance, zorganizuje i pokryje koszty pobytu w hotelu – podkreśla Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4.
Co zrobić w razie wystąpienia szkody?
Wielu z nas wciąż nie wie co zrobić w razie wystąpienia szkody, dlatego ubezpieczyciel przypomina, że:
- w miarę możliwości należy zabezpieczyć mienie przed dalszym zniszczeniem,
- zrobić zdjęcia uszkodzeń i spisać je,
- uprzątnięte rzeczy należy złożyć w jednym miejscu,
- szkodę możemy zgłosić na stronie www.link4.pl lub na infolinii 22 444 44 44,
- jeśli mamy już zdjęcia uszkodzeń, możemy sprzątnąć uszkodzone mienie,
Co istotne, w każdym przypadku ubezpieczyciel skontaktuje się z nami i przekaże nam informacje o dalszych działaniach.
Źródło: LINK4