
Najnowsze sprawozdanie Rzecznika Finansowego potwierdza, że Warta niezmiennie oferuje najwyższy standard obsługi klienta. Po raz kolejny firma zajęła pierwsze miejsce w rankingu, odnotowując najmniejszą liczbę zgłoszeń interwencyjnych w relacji do swojego udziału rynkowego w segmencie ubezpieczeń majątkowych, w tym ubezpieczeń komunikacyjnych.
Raport Rzecznika Finansowego od lat stanowi istotny wskaźnik jakości obsługi klientów w branży ubezpieczeniowej. Wyniki sprawozdania bazują na liczbie interwencji zgłaszanych przez klientów wszystkich towarzystw ubezpieczeniowych oraz ich udziale w rynku. Im niższy wskaźnik interwencji, tym lepiej oceniana jest jakość obsługi danej firmy.
Warta po raz kolejny potwierdziła swoją pozycję lidera. Według najnowszego sprawozdania Rzecznika Finansowego za 2024 rok, spółka uzyskała najlepszy wynik wśród ubezpieczycieli działających na polskim rynku w segmencie ubezpieczeń majątkowych (cały dział II, w tym ubezpieczenia komunikacyjne). To już ósmy rok z rzędu, gdy Warta odnotowuje najmniejszą liczbę zgłoszeń interwencyjnych do Rzecznika Finansowego w relacji do swojego udziału rynkowego. Kolejne w rankingu Towarzystwa Ubezpieczeniowe zanotowały odpowiednio: Ergo Hestia – 68 proc. oraz Allianz – 93 proc.
Najwięcej klientów zadowolonych z jakości obsługi w Warcie
Warta utrzymuje wiodącą pozycję wraz z dynamicznym wzrostem liczby klientów i aktywnych polis. W 2024 r. spółka osiągnęła historyczny poziom sprzedaży przy jednoczesnym większym wolumenie wypłaconych odszkodowań i świadczeń – w spółce majątkowej wzrost ten wyniósł 22 proc.
– Osiągnięcie najlepszego wyniku po raz ósmy z rzędu to dowód konsekwencji Warty w budowaniu najwyższych standardów obsługi klienta. Naszym priorytetem jest zapewnienie jak najszerszej ochrony na co dzień, jednak kluczowym momentem jest proces likwidacji szkody – to właśnie wtedy klient mówi „sprawdzam”. Dążymy do tego, by każdy kontakt z naszą firmą był pozytywnym doświadczeniem. Jestem dumny, że sprawozdanie Rzecznika Finansowego, a tym samym klienci, potwierdzają naszą skuteczność, rzetelność i profesjonalizm na każdym etapie współpracy. Tak wysoki wynik to dla nas ogromna motywacja do dalszego doskonalenia procesów i dowód, że nasze działania przekładają się na realne korzyści dla klientów – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu w Warcie, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.