Top temat

System eSCOR już działa!

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny właśnie uruchomił Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka – eSCOR. System ten umożliwia kierowcom sprawdzenie swojej historii polisowo-szkodowej oraz wygenerowanie oceny w skali od 1 do 5. Co ważne, dostęp do systemu mają także ubezpieczyciele oraz przedsiębiorcy. 

Ocena ryzyka ubezpieczeniowego 

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uruchomił Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. System, który umożliwia zdobycie wiedzy na temat historii polisowo-szkodowej oraz świadomości jej znaczenia stanowi ważny element edukacji ubezpieczeniowej. eSCOR wykorzystuje zaawansowane metody statystycznej analizy danych i pozwala użytkownikom wygenerować ocenę w skali od 1 do 5. Jak możemy przeczytać, ocena 5 oznacza 20% kierowców z najlepszą historią ubezpieczeniową w danej grupie geograficzno-wiekowej, ocena 4 to następne 20% kierowców w tej samej grupie i tak dalej, aż do oceny 1. 

– Ocena eSCOR, którą otrzymuje dany użytkownik, jest generowana w oparciu o historię ubezpieczeniową zbliżoną do historii tego użytkownika. Co ważne, ocena jest wyznaczana na tle grupy porównawczej. W przypadku osób fizycznych jest to grupa wiekowo-geograficzna, zaś w przypadku osób prawnych-geograficzna – mówi Kamil Gala, dyrektor Departamentu Zasobów Informacyjnych i Analiz w Funduszu. 

– Kierowcy nie powinni porównywać między sobą ocen eSCOR, zwłaszcza tych wyznaczonych dla osób z różnych grup. – Ocena 5 w jednej z grup nie musi oznaczać mniej ryzykownego zachowania niż 2 w innej grupie, dlatego nie można porównywać ocen w z różnych grup wiekowo-geograficznych. Jako przykład można wskazać młodych kierowców, wśród których częstotliwość szkód jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku tych bardziej doświadczonych, zatem takie grupy należy analizować osobno – wyjaśnia Kamil Gala. 

Ocena eSCOR – co na nią wpływa? 

eSCOR umożliwia wygenerowanie oceny ogólnej i szczegółowej. Na ocenę ogólną wpływają: 

  • wiek, 
  • miejsce zamieszkania, 
  • przebieg ubezpieczenia, 
  • historia szkód.  

Z kolei w przypadku oceny szczegółowej pod uwagę brane są dodatkowo: 

  • rodzaj i marka pojazdu, 
  • moc i pojemność silnika, 
  • liczba lat ubezpieczenia OC i AC. 

UFG podkreśla, że te dodatkowe parametry mogą spowodować, że ocena ogólna będzie różnić się od oceny szczegółowej. Co więcej, różnice mogą występować także pomiędzy ocenami szczegółowymi dla ubezpieczenia OC oraz dla Autocasco. Wynika to z faktu zróżnicowania grup porównawczych dla każdej z ocen, a także rodzaju ubezpieczenia komunikacyjnego. 

Jak pobrać raport z oceną eSCOR? 

System eSCOR dostępny jest w panelu użytkownika po zalogowaniu na konto w portalu UFG.pl i to tam można go pobrać. Konieczne jest odpowiednie uwierzytelnienie, np. poprzez logowanie za pomocą Profilu Zaufanego. eSCOR, poza wygenerowaniem oceny, umożliwia również zapoznania się z materiałami edukacyjnymi na temat ubezpieczeń komunikacyjnych oraz z tym jak wygląda jego historia ubezpieczeniowo-szkodowa. 

UFG zaznacza także, że w ten sposób każdy z nas może sprawdzić czy dane zawarte w wygenerowanym raporcie są zgodne ze stanem faktycznym. A w przypadku stwierdzenia niezgodności można ten fakt zgłosić za pomocą systemu lub bezpośrednio do zakładu ubezpieczeń. 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowy przewodnik prewencyjny dla firm od UNIQA 

UNIQA udostępniła nową wersję przewodnika prewencyjnego dla firm. W publikacji można znaleźć sprawdzone metody minimalizacji…

14 godzin ago

Ubezpieczenie sprzętu AGD, RTV lub PC – jakie niesie korzyści? 

Posiadając w domu wartościowy sprzęt AGD, RTV i komputery warto rozważyć jego ubezpieczenie – zwłaszcza…

14 godzin ago

PZU z nową ofertą ubezpieczeniową dla rowerzystów 

PZU właśnie wystartował z kampanią promującą nową ofertę specjalną dla rowerzystów. Ubezpieczenie PZU Rowerzysta to…

2 dni ago

Ubezpieczenie zwierząt domowych nadal mało popularne 

Dane pokazują, że w Polsce liczba osób posiadających ubezpieczenie dla psa lub kota wciąż jest…

2 dni ago

Automatyczna ścieżka zgłoszeń assistance w InterRisk 

Zdjęcie tablic rejestracyjnych i numer telefonu – to wystarczy, by wezwać pomoc assistance w InterRisk.…

2 dni ago

PZU z nową propozycją dla agentów wyłącznych 

PZU ruszył z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do osób zainteresowanych pracą agenta wyłącznego. Jest ona…

2 dni ago