Warta zintegrowała swój system sprzedażowy z CEPiK i jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku umożliwia wykorzystanie tego rozwiązana agentom.  Dzięki niemu proces zakupu polis komunikacyjnych został nie tylko znacznie uproszczony, ale też stał się wygodniejszy. Co więcej bezpośrednie pobieranie niezbędnych informacji z centralnej bazy danych ogranicza ryzyko popełnienia błędu podczas przygotowania oferty.

Rozwój procesu taryfikacji

Jak możemy przeczytać, Warta od kilku lat pracuje nad rozwojem procesu taryfikacji (wycena ubezpieczenia dla klienta) tak, by oferowane składki za polisę były indywidualnie dopasowane do każdego klienta. Między innymi, dlatego ubezpieczyciel zainwestował w rozwój innowacyjnych narzędzi wykorzystujących technologię Big Data czy Machine Learning.

Wdrożona właśnie integracja z centralnym rejestrem CEPiK to kolejny krok, który w znaczący sposób uprości i przyspieszy proces wyceny oraz zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego. Z opublikowanych przez ubezpieczyciela informacji wynika, że dostęp do bazy CEPiK jest obecnie wykorzystywany w systemie sprzedażowym, a Warta, jako pierwsza na rynku udostępniła to rozwiązanie swoim agentom. Działa ono także w procesie sprzedaży on-line.

– Rozwój systemu taryfikacji jest dla nas jednym ze strategicznych projektów, który już od kilku lat pozwala nam oferować składki za ubezpieczenie dopasowane do naszych klientów. Do tego procesu wykorzystujemy innowacyjne narzędzia technologiczne pozwalające nam szybko i trafnie przygotować w pełni zindywidualizowaną cenę w oparciu o kilkaset parametrów – mówi Jarosław Niemirowski, wiceprezes Warty odpowiedzialny za majątkowe ubezpieczenia dla klienta indywidualnego.

– Obecnie, dzięki integracji z CEPiK, wystarczy wprowadzenie do naszego systemu numeru PESEL właściciela pojazdu oraz numeru rejestracyjnego, a formularz wypełni się automatycznie. Takie rozwiązanie istotnie skraca cały proces zarówno z punktu widzenia klienta, jak również agenta – ich zadaniem jest obecnie jedynie sprawdzenie czy wszystkie informacje zgadzają się ze stanem faktycznym –  dodaje.

Integracja z rejestrem CEPiK

Cały proces integracji systemu sprzedażowego ubezpieczyciela z bazą CEPiK przebiegał szybko i sprawnie i realizowany był we współpracy z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.

Proces integracji naszego systemu z centralnym rejestrem CEPiK został zrealizowany niezwykle sprawnie we współpracy z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. To za pośrednictwem tej instytucji dane z CEPiK są udostępniane zakładom ubezpieczeń. Warto jednak podkreślić, że również po stronie CEPiK widać było duże zrozumienie potrzeb biznesowych oraz zaangażowanie przy realizacji testów tego rozwiązania. Projekt ten jest kolejnym przykładem, jak owocnie może wyglądać współpraca między firmami prywatnymi a instytucjami państwowymi – mówi Hubert Mordka, wiceprezes Warty odpowiedzialny za systemy IT.

– Wdrożenie tego rozwiązania to także efekt skutecznej współpracy wewnątrz naszej firmy. W projekt ten, zrealizowany tzw. metodą zwinną, zaangażowani byli pracownicy odpowiedzialni m.in. za sprzedaż, produkt i informatykę. Jednocześnie wykorzystaliśmy posiadane już technologie i rozwiniętą architekturę korporacyjną, które zapewniły nam szybkie wdrożenie usług i ich integrację w spójny ekosystem pomiędzy kilkoma instytucjami. W efekcie tych wszystkich działań zdejmujemy z naszych klientów i agentów potrzebę wpisywania wielu danych, niezbędnych do dokładnego wyliczenia składki za ubezpieczenie. To kolejny, zrealizowany projekt w Warcie, który znacząco przyspiesza i automatyzuje obsługę klientów, poczynając od wyceny polisy aż po likwidację szkód  – dodaje.

 Innowacyjne rozwiązania technologiczne

Jak już wyżej wspominaliśmy Warta od kilku lat inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne, które wspierają pracowników firmy w jakościowej obsłudze klienta oraz mają za zadane automatyzować wszelkie procesy. Jednym z tych wdrożeń są narzędzia Big Data czy Machine Learning wprowadzone między innymi w ubezpieczeniach komunikacyjnych, gdzie obecnie Warta wykorzystuje analizę danych do wyceny polisy.

 – Po integracji naszego systemu z danymi z CEPiK proces ten będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy, a Warcie pozwoli na dalszy rozwój w obszarze taryfikacji. Nasza firma, jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku, będzie oferował tak szeroką integrację z tą bazą – tłumaczy Jarosław Niemirowski.

–  Co warto podkreślić, automatyczne pobieranie danych z CEPiK do naszego systemu sprzedażowego, zminimalizuje liczbę pomyłek, jakie zdarzały się przy ręcznym wpisywaniu danych do systemu. Tym samym wpłynie ono również pozytywnie na jakość i rzetelność informacji wykorzystanych przy ustaleniu ceny, jak i późniejszej obsługi klienta – dodaje.

Przypominamy, że Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców to system informatyczny, który obejmuje centralną bazę danych zawierającą zarówno dane, jak i informacje o drogowych pojazdach mechanicznych, ich właścicielach i posiadaczach, a także osobach posiadających wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami. Jej główną rolą jest zabezpieczenie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa pojazdów i ich właścicieli. Cele te realizuje się między innymi poprzez ograniczenie i eliminacje kradzieży pojazdów, dokumentów oraz różnego rodzaju oszustw celnych czy ubezpieczeniowych (wyłudzenie).

Źródło: Warta