Jak wynika z raportu Pramerica Insight*, blisko 40 proc. kobiet podejmuje  samodzielne decyzje finansowe. Ponad 60 proc. deklaruje, że jest  do tego dobrze przygotowana. Kobiety przykładają też większą wagę do zapewnienia finansowego bezpieczeństwa rodzinie. Bardzo poważnie podchodzą do kwestii ubezpieczeń na życie.

 

Edukacja dzieci i ubezpieczenia na życie – priorytety którymi kierują się kobiety

 
Ponad połowa stawia sobie za cel sfinansowanie edukacji dzieci, poważnie podchodzą również do kwestii ubezpieczeń na życie. Kobiety nie boją się również inwestować w ryzykowne produkty i różnicują źródła oszczędności. W rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Morańska, rzecznik Pramerica Życie TUiR SA.: „Z badania Pramerica Insight wynika, że kobiety są przezorne, świadome i dobrze wykształcone. W rezultacie stanowią grupę świadomych konsumentów rynku finansowego. 40 proc. kobiet samodzielnie podejmuje decyzje finansowe. Wśród panów ten odsetek wynosi 45 proc., więc to bardzo zbliżony poziom autonomiczności. Panie częściej angażują się w zarządzanie finansami w gospodarstwach o wyższych dochodach – przy dochodach powyżej 7 tys. zł odsetek wynosi 44 proc”.
 

Poziom wiedzy na równie z panami

 
Kobiety są bardzo dobrze wykształcone, są oszczędne, mają świadomość zarządzania budżetem domowym. Panowie pod względem wiedzy wyprzedzają kobiety tylko pod katem wiedzy na temat inwestycji. Panowie mają co prawda większą wiedzę o inwestowaniu (53 proc. mężczyzn i 37 proc. kobiet), ale to panie wiedzą więcej od mężczyzn w zakresie zarządzania długami (78 proc. pań przy 72 proc. mężczyzn), zarządzania pieniędzmi (77 do 75 proc.) i inwestowania w celu sfinansowania edukacji dzieci (50 do 47 proc.)”.
 

Przezorne panie zabezpieczają finansowo rodzinę

 
Ponad połowa Polek jest zdania, że posiadanie ubezpieczenia na życie jest istotne (przy 42 proc. panów) i zapewnia  ochronę rodzinie (74 proc.). Jednocześnie 67 proc. przyznaje, że nie chce stać się obciążeniem dla najbliższych. Ponad 60 proc. pań stawia sobie za cel utrzymanie dotychczasowego statusu po zakończeniu kariery zawodowej i oszczędza tak, aby zgromadzone środki starczyły na całą emeryturę.
 
„Kobiety są nie tylko dobrze wykształcone i świadome, ale również bardzo przezorne. W ich celach finansowych na głównym miejscu znalazło się zabezpieczenie rodziny i bliskich przed nieprzewidzianymi zdarzeniami. W związku z tym kobiety bardzo poważnie podchodzą do ubezpieczeń i zabezpieczeń emerytalnych. Przy zakupie ubezpieczenia kierują się bardziej zakresem ochrony niż ceną – podkreśla rzecznik Pramerica Życie” – analizuje ekspertka z Pramerica Życie TUiR.
*Badanie rynku polskiego zostało zrealizowane przez IPSOS Sp. z o.o. na podstawie kwestionariusza opracowanego przez Pramerica Życie TUiR SA i Prudential Financial, Inc. Wywiady przeprowadzane były w styczniu i lutym 2017 r. metodą CAPI na próbie 1000 zamożnych i średnio zamożnych Polaków w wieku 25-65 lat z gospodarstw domowych o przychodzie powyżej 4000 zł netto i zamieszkujących miasta wojewódzkie.
Dane na temat rynku amerykańskiego zostały zaczerpnięte z badań Prudential Financial, Inc.: „PI Retirement Readiness” (2016), „Insurance Barometer Study” (2016), „Global Retirement Research” (2014) oraz “Life Insurance Thought Leadership” (2013).
]
Źródło: www.newseria.pl  www.prnews.pl  www.ostrowiecka.pl