Nie każdy wie, że w prowadzeniu własnego biznesu może pomóc ubezpieczenie assistance. Produkt ten zapewnia wsparcie w wielu niespodziewanych sytuacjach, także w tych związanych z działalnością gospodarczą. Jak wybrać ubezpieczenie, które najlepiej spełni oczekiwania przedsiębiorcy? 

Co obejmuje ubezpieczenie assistance? 

Podobnie jak większość ubezpieczeń przeznaczonych dla przedsiębiorców, assistance to produkt nieobowiązkowy. Ubezpieczenie tego typu zapewniają organizację i pokrycie kosztów świadczeń, które są szczegółowo określone w OWU danej umowy. Dlatego przed zakupem polisy warto dokładnie zapoznać się z zakresem ochrony ubezpieczeniowej. Na przykład w skład ubezpieczenie assistance w LINK4 wchodzą trzy produkty: 

  • assistance biurowy, 
  • assistance medyczny, 
  • assistance rehabilitacyjny. 

W ramach assistance biurowego możemy liczyć m.in. na organizację interwencji, czyli pokrycie kosztów dojazdu i robocizny, w ramach ustalonych limitów, takich specjalistów, jak: 

  • ślusarz, 
  • hydraulik, 
  • elektryk, 
  • dekarz, 
  • murarz, 
  • glazurnik,  
  • malarz, 
  • stolarz, 
  • szklarz, 
  • technik urządzeń grzewczych, 
  • specjalista od systemów alarmowych. 

Ubezpieczyciel może także dodatkowo zorganizować dozór mienia firmowego lub jego transport (jeśli zajdzie taka potrzeba w następstwie wystąpienia zdarzenia losowego, do którego doszło w miejscu ubezpieczenia). Możemy również liczyć na pomoc w organizacji lokalu zastępczego. W razie konieczności LINK4 dostarczy oferty od 3 agencji nieruchomości, z których możemy skorzystać, aby móc kontynuować prowadzenie swojej firmy. Koszty samego wynajmu poniesiemy sami. 

W skład assistance biurowego wchodzi też organizacja naprawy sprzętu IT w miejscu, w którym prowadzimy działalność gospodarczą – albo w najbliższym serwisie, jeśli to jedyna dostępna możliwość. Koszty części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych pozostają w naszym zakresie. Do naszej dyspozycji jest również konsultacja telefoniczna ze specjalistą IT, który ułatwi nam samodzielne uporanie się z powstałym problemem. 

W razie zdarzenia znajdującego się w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, LINK4 zorganizuje wizytę specjalisty lub usługę dozoru/transportu w celu usunięcia skutków tego zdarzenia. Ubezpieczyciel pokryje związane z tym koszty dojazdu i robocizny specjalisty do wysokości kwoty ubezpieczenia. Z kolei koszty części zamiennych lub użytych materiałów niezbędnych do realizacji świadczenia poniesiemy samodzielnie. 

A jak działa assistance medyczny? W ramach tego produktu pomoc świadczona jest po wystąpieniu nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej na terytorium Polski. Ochrona ubezpieczeniowa działa w odniesieniu do przedsiębiorcy i jego pracowników, którzy mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów takich świadczeń, jak: 

  • wizyta lekarza pierwszego kontaktu w miejscu pobytu, 
  • wizyta pielęgniarki w miejscu pobytu i w określonych godzinach (8-16), 
  • transport medyczny z miejsca pobytu do szpitala lub innej placówki medycznej, jak również transport powrotny (jeśli hospitalizacja trwała dłużej niż 5 dni), 
  • opieka domowa po hospitalizacji, jeśli doszło do niej w następstwie nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej i jeśli hospitalizacja trwała dłużej niż 7 dni. Do skorzystania z tego świadczenia niezbędne jest zalecenie lekarza prowadzącego, 
  • przejazd w celu zastępstwa w podróży służbowej, jeśli pracownik, który został do tego oddelegowany, nie jest w stanie wykonywać obowiązków zawodowych na skutek nieszczęśliwego wypadku, przy czym podróż służbowa musi być dłuższa niż 50 km od stałego miejsca pracy, 
  • infolinia medyczna. 

Natomiast z assistance rehabilitacyjnego możemy skorzystać wówczas, gdy dojdzie do nieszczęśliwego wypadku w miejscu pracy lub w czasie podróży służbowej na terytorium Polski. Musi to być jednak wypadek potwierdzony dokumentacją medyczną. W skład takich świadczeń mogą wejść: 

  • dostawa leków i sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. Ubezpieczenie pokrywa koszty dostawy rzeczy, których zakup został wcześniej opłacony przez nas lub pracownika; 
  • organizacja i pokrycie kosztów procesu rehabilitacji, jeśli do zapotrzebowania na takie usługi doszło na skutek nieszczęśliwego wypadku, 
  • organizacja wypożyczenia lub zakupu sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. Koszty samego wypożyczenia lub zakupu ponosimy my lub pracownik; 
  • infolinia rehabilitacyjna umożliwiająca uzyskanie informacji m.in. o dolegliwościach bólowych w konkretnych obszarach ciała czy zabiegach fizykalnych. 

Pamietajmy o tym, że koszty świadczeń realizowanych w ramach powyższych produktów assistance pokrywane są do wysokości ustalonych limitów, które znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. 

Wsparcie w prowadzeniu własnej firmy 

Co możemy zyskać dzięki assistance firmowemu? Jak wiadomo, w razie nieszczęśliwego wypadku możemy samodzielnie zorganizować potrzebne wsparcie. Jednak wymaga to od nas czasu i własnych środków, dodatkowo możemy zmagać się z ograniczoną dostępnością specjalistów. Z assistance nie musimy się o to martwić. Po zgłoszeniu zdarzenia, ubezpieczyciel zajmie się organizacją świadczenia, a jeśli jego koszty zmieszczą się w ustalonym limicie, usługi fachowców nie będę nas nic kosztować. W kontekście całego roku ubezpieczeniowego kwota takich oszczędności finansowych może okazać się znacząca. Jednak oszczędności finansowe to nie wszystko, ogromną zaletą tego produktu może okazać się natychmiastowe zorganizowanie niezbędnej pomocy. Niewątpliwie assistance pozwala zrzucić z naszych barków ciężar związany z organizowaniem pomocy po wystąpieniu nieszczęśliwego wypadku, dzięki czemu możemy skupić się na swoich zwykłych zobowiązaniach. A jeśli, zajdzie taka potrzeba, ubezpieczyciel wspomoże nas w likwidacji określonych skutków takiego zdarzenia. 

Jak dopasować ubezpieczenie do indywidualnych potrzeb biznesowych? 

Doświadczenie pokazuje, że assistance to cenne wsparcie dla osoby prowadzącej własną firmę z sektora MŚP. Nie zapominajmy też, że do dyspozycji przedsiębiorców jest znacznie więcej produktów ubezpieczeń firmowych. Jednym z nich jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które zapewni nam ochronę przed finansowymi skutkami rzeczowych i osobowych szkód wyrządzonych osobom trzecim. Nawet jeśli robimy wszystko, by nasi klienci byli zadowoleni, szkoda może być skutkiem nieszczęśliwego wypadku z udziałem mienia należącego do firmy lub na terenie nieruchomości użytkowanej do celów firmowych. Przydatne może się również okazać ubezpieczenie mienia firmowego od wszelkiego ryzyka albo od ryzyk nazwanych – np. ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń czy też ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem lub rabunku. Dzięki tego typu ubezpieczeniach możemy zapewnić sobie odszkodowanie, jeśli sprzęt lub wyposażenie firmowe zostaną skradzione czy też uszkodzone. A co za tym idzie unikniemy dodatkowych wydatków, jak również niepożądanych przestojów w pracy, jeśli urządzenia te są niezbędne do świadczenia usług w danym zakresie. 

Źródło: LINK4